Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Braid vaatii ajattelemaan

Xbox 360:n Live Arcadeen ilmestyy keskiviikkona Jonathan Blow'n suunnittelema Braid, jonka hintalappuun on mätkäisty komeat 1200 Microsoft-pistettä eli yli 14 euroa.

Braid saattaa vaikuttaa perinteiseltä tasohyppelyltä, mutta taiteellisen ulkoasun ohella myös pelimekaniikka poikkeaa totutusta. Pelaajien on nimittäin selvitettävä ongelmatilanteita manipuloimalla aikaa hyppimisen ohella.

Galleria: 

Kommentit

Ennakkoversion perusteella Braid on varsin hyvän tuntuinen Arcade-peli. Jotkut intoutuivat vertailemaan peliä jopa Portaliin, joka otti fps-pelin muotin ja teki siitä pulmapelin. Braid puolestaan toistaa tasohyppelykliseet, mutta joka kentässä eri tavalla toimiva aika pistää aivot solmuun. Kuolla ei missään vaiheessa voi, mutta pelin täydellinen läpäisy ei silti ole aivan yksinkertaista.

Pelin kuvauksesta tuli mieleen eräs PSX:n Yaroze-peli, joka oli tasohyppelypeli jossa ohjattiin etanaa. Tuli joskus VPL:n demolevyllä. Pelin jippona oli, että kellon pyörähtäessä ympäri toisti toinen etana kellon käydessä tehdyt liikkeet ja toiseen etanaan koskeminen tappoi. Käytännössä tämäkin oli puzzlepeli.

Tämä taitaa olla pakko hankkia. Näyttääkin uskomattoman hienolta.

Demo oli uskomattoman hyvä. Eiköhän tämä hankintaan mene. 1200 MP ei paha hinta indiepelistä.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi