Keskimääräinen yhdysvaltalainen Call of Duty: World at Warin ostaja on käyttänyt noin yhdeksän dollaria pelin lisäsisältöön, kerrotaan Gamasutran ja analyytikko Jesse Divnichin suorittamassa tutkimuksessa.
Mikäli arviot pitävät paikkansa, räiskintäpelin laajennukset ovat tuottaneet Activision Blizzardille noin 45 miljoonaa dollaria liikevaihtoa. Karttapaketteja on ladattu julkaisijan antamien tietojen mukaan vajaat seitsemän miljoonaa kappaletta.
Yhteensä World at War on maksanut sikäläisille PlayStation 3:n ja Xbox 360:n omistajille keskimäärin 65 dollaria, josta peliin on siis kulunut noin 56 taalaa. Arvioiden mukaan lisäsisältö olisi nostanut pelin tuottamaa liikevaihtoa peräti 13 prosenttia.
Lukuja pyöritellessä kannattaa ottaa huomioon, että verkkopalveluiden kautta suoritettavaan jakeluun jää vähemmän välikäsiä, joten todennäköisesti suurempi osa liikevaihdosta päätyy julkaisijalle.
Arvioissa on jätetty huomiotta World at Warin PC-version myyntiluvut. Lisäksi ei tiedetä, onko karttapakettien lukuihin sisällytetty ilmaisten PC-karttojen latausmääriä.
Divnich arvioi lisäksi, että yhdysvaltalaiset Xbox 360 -pelaajat ovat erityisen hanakoita ostamaan lisäsisältöä.
Kommentit
"Divnich arvioi lisäksi, että yhdysva...
"Divnich arvioi lisäksi, että yhdysvaltalaiset Xbox 360 -pelaajat ovat erityisen hanakoita ostamaan lisäsisältöä."
Niin, mistä voisi johtua....?
Ei ihme että IW ja Activision ovat po...
Ei ihme että IW ja Activision ovat poistamassa dedikoitujen serverien tukea ja modausmahdollisuuksia PC-versiosta.. Vaikka olisi minkälaiset tulot niin ei mikään riitä. Itse olen puhtaasti konsolipelaaja mutta tälläistä kehityksen taaksepäin viemistä en tue ja niinpä meni MW2 boikottiin kaikilla alustoilla.
^Jos tuollaisen syyn takia jättää vuo...
^Jos tuollaisen syyn takia jättää vuoden merkittävimmän (parhaan?) pelin pelaamatta, niin eipä voi muuta ku nauraa ja sanoa että your loss pal.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi