Kauhukirjailija Clive Barker ei ole jäänyt murehtimaan kurjuuttaan vaikka elokuva- ja peliprojekti Demonik hyytyikin vuoden alussa, kun Majesco rahavaikeuksissaan lopetti pelin kehityksen.
Nyt työn alla on Clive Barker's Jericho yhteistyössä Codemastersin kanssa. Barkerin mukaan kirjoja ja elokuvia suunnitellessa joutuu valitsemaan yhden polun, mutta videopeli antaa mahdollisuuden tutkia useita polkuja samaan aikaan, mikä innoitti häntä uuteen projektiin.
Pelin tarina sijoittuu Pohjois-Afrikassa sijaitsevaan salaperäiseen Jerichon kaupunkiin, joka koostuu venäläisen matushka-nuken tavoin muureista muurien sisällä. Jokaisen muurin välissä on pala aikaa, jonka vangiksi on jäänyt suunnatonta pahaa vastaan taistelleita sotilaita. Ensimmäiset pelaajan kohtaamat sotilaat ovat kohtalaisen moderneja, mutta kerros kerrokselta edetään ajassa taaksepäin. Jotkut vastaantulijat ovat ilkeitä, mutta toiset eivät ja tästä pelaajan pitää ottaa selvää.
Jerichon pitäisi valmistua ensi vuoden lopulla uuden sukupolven konsoleille sekä PC:lle ja aiheesta suunnitellaan myös elokuvaa.