Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Denis Dyack avautuu jälleen

Silicon Knightsin eeppisen Too Human -trilogian ensimmäinen osa julkaistiin tänään Pohjois-Amerikassa. Samalla verkkoon putkahtivat pelin ensimmäiset arviot, jotka eivät anna tuotoksesta kovinkaan mairittelevaa kuvaa.

Kanadalaiskehittäjän johtohahmo Denis Dyack on kuitenkin tapansa mukaisesti äänessä. Eurogamerille aikaisemmin tässä kuussa puhunut Dyack väitti, etteivät kriitikoiden arvosanat kiinnosta häntä.

- Mielestäni demon vastaanotto puhuu puolestaan. Onko olemassa ihmisiä, jotka eivät pidä pelistä? No, kukaan ei pidä jokaisesta pelistä, mutta jos huolestumme kritisoivista arvioista, olemme väärällä alalla, Dyack linjasi.

Demo on kerännyt Xbox Liven kauppapaikalla yli miljoona latausta. Dyack vakuutti, että kehittäjät ovat tyytyväisiä peliinsä tai he eivät olisi muuten julkaisseet sitä.

- Minä ja Silicon Knightsin muut ihmiset olemme huolissamme siitä, onko pelaajilla meidän peliämme pelatessaan hauskaa ja tuntevatko he tulleensa viihdytetyksi, vain sillä on väliä.

GamesIndustryn haastattelussa Dyack palasi puolestaan Epicin ja Silicon Knightsin väliseen oikeusjuttuun. Kanadalaiset haastoivat yhdysvaltalaiset kollegansa oikeuteen, kun he näkivät Epicin rikkoneen sopimuksen Unreal Engine 3:n suhteen. Dyackin mielestä Epic teki virheen tuodessaan asian julkisuuteen lehdistön käsiteltäväksi.

- Olimme melko tyytyväisiä, kun kiistaa ei oltu tuotu lehdistön tietoisuuteen: oikeusjutut on mielestämme pidettävä näistä asioista erillään.

Kiista jatkuu edelleen oikeussaleissa. Käytännössä vaikeudet suositun pelimoottorin kanssa johtivat siihen, että Silicon Knights kirjoitti teknologiansa kokonaan uusiksi.

- Emme halunneet kirjoittaa pelimoottoria uusiksi saati suunnitellut sitä, eikä sitä tarvitsisi tehdä yhdenkään kehittäjän.

Vaikka molemmat yhtiöt ovat Microsoftin yhteistyökumppaneita, kiistan jättämät arvet kirpaisevat ilmeisesti syvältä. Kysyttäessä, milloin Dyack on viimeksi puhunut Epic-pomo Mark Reinille, vastaus oli yksinkertainen.

- Siitä on aikaa.

Suomalaisiin kauppoihin Too Human iskeytyy 29. elokuuta. Sitä ennen pelaajat voivat vatvoa ostopäätöstään kauppapaikan demon parissa. Pelin kaikki hahmoluokat ovat pelattavissa kokeiluversiossa viimeistään pienen kikkailun avulla.

KonsoliFIN arvio Too Humanista saataneen luettavaksi pelin julkaisun tienoilla.

Galleria: 

Kommentit

Demo vaikutti ihan kelvolliselta, paitsi en perusta tuosta pelityypistä.

Ei noita arvosteluja ihan noin vain kierretä. Varsinkaan jos keskiarvo on 67. Kyllä peli on siinä vaiheessa aika kaukana mestariteoksesta. Eipä se paljon houkuttele satunnaisia pelaajia ainakaan.

Mutta se on hyvä että tiimi toimii ja palautetta tulee. Mitä nyt vähän luin noita arvosteluja nii kyllä uskomattomia mokia on taas kehitystiimi tehnyt.

Jep jep Symbolia, kyllä tämä oli aika arvattavissa, ettei tämä saa kovin kummoisia arvosteluita. Varmasti kolahtaa vannoutuneimmille lajityypin harrastajille, johon en kuulu itse.

Itse olen "vannoutunut lajityypin harrastaja" ja tämä peli on aivan täyttä roskaa. Parempia vaihtoehtoja on kaksi. DMC4 ja NG2.

"Itse olen "vannoutunut lajityypin harrastaja" ja tämä peli on aivan täyttä roskaa. Parempia vaihtoehtoja on kaksi. DMC4 ja NG2."

Peli ei kyllä minusta yritä edes olla DMC tai Ninja Gaiden. Se on enemmän Diablon tyylinen Hack 'n' Slash. Mutta ei se minuunkaan kolahtanut. :(

Indeed, ei tämä todellakaan mikään Ninja Gaiden tai Devil May Cry ole.

Kolmannen persoonan kuvakulma. Check.
Heilutaan miekan kanssa örkkejä/robotteja lakoon. Check.
Jonkin asteinen hahmonkehitys. Check.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että tämä ei ole lähelläkään DMC:tä ja Ninja Gaidenia vaikka kaikissa on noi yllämainitut ominaisuudet :)

*EDIT* Niin no noi ylläolevat pätee toki Diabloonkin, mutta demon perusteella tämä oli lähempänä NG ja DMC tyylistä toimintaa kontrolliensa puolesta. En keksi mikä tästä pelistä tekee Diablon kaltaisen.

Pelissä olisi jonkinlaiset kombo systeemit ja enemmän liikkeitä jos se olisi toiminta peli. No onhan se toiminta peli, mutta lähempänä se on minusta jotain Diabloa kuin DMC sarjaa... Tai Baldur's Gate Dark Alliancea.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi