Weekly Shonen Jump- lehden uusin numero paljastaa, että Nintendo DS:llä saapuvan Dragon Quest IX: Protectors of the Starry Sky:n taistelusysteemi on yhä perinteinen vuoropohjainen toisin kuin aikaisemmin huhuttiin.
Viholliset ovat näkyvissä kentällä ja pelaajat siirtyvät taisteluun tullessaan kontaktiin heidän kanssaan. Dragon Quest VIII:n tavoin taistelu esitetään 3D:ssä pelaajien valitessa komentoja hyökkäyksiin ja loitsuihin. Moninpelissä jokainen pelaaja valitsee oman hahmonsa komennot ruudun alalaidasta.
Dragon Quest IX:ssä pelaajat voivat myös ensimmäistä kertaa muokata hahmojaan haluamansa näköisiksi. Muokattavia ominaisuuksia ovat mm. pituus, paino, kasvot, hiukset ja vaatetus.
Vielä tämän vuoden puolella julkaistavasta Dragon Quest IX:stä kuullaan lisää ensi kuussa Japanissa pidettävässä Square-Enix Party- tapahtumassa.
Kommentit
Hyvä, että taistelut hoidetaan perint...
Hyvä, että taistelut hoidetaan perinteisellä vuoropohjaisella systeemillä.
Uusimman Final Fantasy XII:n taistelusysteemi näytti minusta menevän väärään suuntaan, vaikka peli onkin saanut melkeinpä vain kehuja...
Jep, jotenkin pelottaa tuo FF XII:n t...
Jep, jotenkin pelottaa tuo FF XII:n taistelusysteemi myös, pitäisi varmaan jostain pleikka hommata ja testata itse. Vuoropohjaiset ovat tähän asti toimineet hyvin, ja hyvin ovat myös uponneet minuun. :)
DQ peleistä minulla ei ole mitään kokemusta, mutta hehkutuksia olen silloin tällöin lukenut, joten eiköhän tämä tule hommattua. Taitaa vain mennä jonkin aikaa kunnes saadaan, edes jenkkeihin.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi