Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

E3 2009: Crysis 2 vie PS3:n äärirajoille

Crytekin johtaja Cevat Yerli kertoi Gamasutran haastattelussa, että Crysis 2 ottaa Playstation 3:sta jo kaikki tehot irti, vaikka SCEI:n Kaz Hirai sanoi aikaisemmin, että siihen menee vielä vuosia.

– Ajoimme tehoanalyysin PS3:n kehityslaitteistolla ja mielenkiintoisesti kaikkien prosessorien, niin Cellin kuin grafiikkapiirinkin, mittarit olivat pohjassa. Paljoa enempää ei enää ole tehtävissä. Tosin läpimurto tapahtui vasta äskettäin ja muuten olisimme joutuneet laskemaan tavoitteitamme konsoleilla, Yerli sanoi.

– Tietysti meillä on vielä tavoiteltavaa, mutta toimimme jo raudan äärirajoilla. Aloitimme jo kolme vuotta sitten tutkimuksen tehojen löytämiseksi ja muutama prosentti kerrallaan olemme saavuttaneet nykytilanteen, hän jatkoi.

Yerli kuitenkin sanoi, että Crysis 2 tulee pyörimään molemmilla tehokonsoleilla identtisesti.

– Ehkä toinen on tehokkaampi grafiikkapiirin osalta ja toinen prosessorin puolella, joten riippuen siitä mitä olet tekemässä, suoriutuu PS3 joskus paremmin, kun taas Xbox 360 on parempi jossain muussa. Mutta siinä vaiheessa kun peli lähtee kauppoihin, on se sama molemmilla alustoilla, Yerli vakuutti.

Crysis 2 ilmestyy valmistuttuaan tehokonsolien lisäksi PC:lle EA:n julkaisemana.

Galleria: 

Kommentit

No aika paljo riippuu miten on koodattu. Paskalla koodilla saa laitteen ku laitteen kyykkyyn. Et en nyt menis kehumaan, mutta eiköhän noi äijät ole kuiteski aika päteviä.

Uskallan epäillä, että PS3 olisi huonompi kuin X0, onhan PS3 parempi prossu. Luulisi sen vaikuttavan jotenkin.

gheeD, niin ehkä paperilla on parempi. Ei se automaattisesti tarkoita että pelit olisi paremman näköisiä jne.

Sana "tehokonsoli" on nykyään jo aika hyvittava. Onhan kyseessä sentään jo melko vanhaa rautaa. Itse pelin kääntymisestä myös konsoleille olen mielissäni. Ostan tämän kuitenkin todennäköisesti PClle mutta jos konsolikäännökset ovat tarpeeksi hyviä niin voi harkita myös xboxille.

Joo-o mitä tosta moottorista sen videon kattoo nii ei todellakaa pääse XO:n ja PS3:n näyttävimpiin peleihin. Tämä on siis MINUN mielipiteeni.

"No aika paljo riippuu miten on koodattu. Paskalla koodilla saa laitteen ku laitteen kyykkyyn."

Dropship vei aikoinaan 95% PS2:n tehoista.
Metal Gear Solid 2 vei 80%.
Tuskin on epäselvyyttä kumpi näytti paremmalta?

Kovat on Crytekin äijällä puheet ja veikkaan että tehdään Dropshipit.

"Paskalla koodilla saa laitteen ku laitteen kyykkyy"

Crytek ei osannut optimoida edes crysistä pc:lle nii pelottaa että miten käy konsoleitten suhteen.

Toisaalta pitäähän se myöntää, että Crysis tekee PC:llä enemmän kuin muut pelit (ainakin noin teknisesti). Esmes Unreal Tournament 3 on kyllä komea ja toimii kuin rasvattu, mutta teknisesti ei läheskään yhtä monimutkainen. Epic Gamesin Tim Sweeney hiljan totesi, että Unreal Engine 3 on tarkoituksella - miten tuon nyt ilmaisisi - "rajoittuneempi" kuin CryEngine, jotta UE3-pelejä ei tarvitsisi karsia konsoleille. Nimittäin jos aletaan karsia, suuhun jää helposti kompromissin maku. Uncharted ja Gears 2 ovat hyviä esimerkkejä peleistä, jotka huomioivat konsolien rajoitteet ja maksimoivat kaiken rajoitteiden puitteissa. Silloin homma toimii.

onpas porukka heti puolustuskannalla kun sanottiin että tämä peli ottaa 100% ps3 konsoolista irti

"Crytek ei osannut optimoida edes crysistä pc:lle"

:D

Mielestäni aikas uskaliaasti sanottu Crytekiltä. Käytännössähän tuo kommentti tarkottaisi että heidän koodinsa on 100% loppuun optimoitua, mitä käytännössä epäilen suuresti.
Eiköhän se suurin pointti ole kuitenkin siinä että kavereiden on saatava rahaa ja tällä hetkellä eurot liikkuvat konsolipeleissä.
Hypen luontiin kommentti on omiaan :)

Eihän Crysis ole koskaan ollut sama peli konsoleilla ja pc:llä.

Kuhan nyt vaan pyörii sulavasti, niin kaikki hyvin. Sama se miten paljon tehoja otetaan. Eniten ärsyttää, kun "tehokonsoleilla" pelit nykii ja kuva repeilee. Se ei kuulu konsoleille.

lemmu:
"pelit nykii ja kuva repeilee. Se ei kuulu konsoleille."

lemmu viitsitkö kertoa mitkä pelit nykii ja repeilee? Ja kumman "tehokonsolin" omista?

Hankkia:
"Paskalla koodilla saa laitteen ku laitteen kyykkyy"
Todellakin... Marvel ultimate allince kyykyttää plegeä ja grafiikka on kamalaa. Muuten hyvä peli kylläkin. Mutta en yhtään ihmettele jos tuo crysis 2 ottaa 100% plegestä irti. Eikös god of war 3 ota myös aika hyvin tehoja plegestä?

Näitä pelejä, jotka ottavat konsoleista kaiken tehon irti, tulee nykyään melkein kuin sieniä sateella. Perushypeä.

No crytek ei tunnetusti osaa optimoida pelejään kovin hyvin, mutta onhan sekin jo yksi askel loppua kohti, että peli käyttää kaiken tehon, mitä konsolista löytyy. Optimoimalla saa vielä parempaa aikaiseksi, mutta ei se kovin paljoa periaatteessa enää parane.

Vaikka eihän se mua haittaa. Mieluummin otan pelin, joka käyttää vaikka prosentin tehoista, mutta toimii loistavasti ja pelattavuus on mainiota. Grafiikka on kuitenkin aika toissijaista, kunhan peli toimii. Jos grafiikka sattuu olemaan hyvää hyvässä pelissä, niin se on vain kiva ekstra. Harmi, ettei kukaan kehittäjä tunnu tätä asiaa käsittävän tai sitten kyseessä on vain nykyajan grafiikkapellet, jotka haluavat peliltä vain sitä nykytekniikalla mahdotonta fotorealismia.

Hei, eikös puhe ollut, että Xbox 360:sta loppuisi tehot kauan ennen PS3:a?
Hyvä uutinen tavallaan Xbox 360-pelaajille, sillä omasta konsolista ei vastoin puheita tule näköjään ennen pleikkaria mehut loppumaan.

EDIT: Pirun puhelin, sotkee tekstin...

Joohanh, ihmekös tuo... että sotkee tekstin. Käytä Jeesuksen puhelinta =)

Ihan uutiseen, kyllä The Last Guardian näyttää paremmalta kuin mikään muu. Otuksen animaatio ja ja sen turkin karvat ja sulat... siinä kalpenee kaikki viidakot mitä Crysis keksii.

Crysiksen ongelma on se, että se vain yrittää tarjota FPS-meininkiä fotorealistisilla grafiikoilla. Kun on tiettyjä teknisiä rajoituksia niin silloin luovuus ratkaisee ja ulkoasu voi olla jotakin paljon hienompaa kuin Crysis. Hyvänä esimerkkinä karibun mainitsema The Last Guardian.

"Crytek ei osannut optimoida edes crysistä pc:lle"

Miten niin ei osannut optimoida edes crysistä pc:lle.
Crysis on vieläkin kaikkein hinoin grafiikka mitä on ei edes PS3 esim. MGS 4 voita grafiikassa crysis:tä.
Sen kyll sanon ett kull crytek osaa optimoida näkihän sen jo Far cry 1:sen kans ett kyll crytek osaa ja osaa paremmin kuin muut.

"No aika paljo riippuu miten on koodattu. Paskalla koodilla saa laitteen ku laitteen kyykkyyn."

Tottahan se on. Tiedä onko näin sitten ollut joissain multiplättäreissäkin kun esim. HL2 nykii ps3:lla.

"onpas porukka heti puolustuskannalla kun sanottiin että tämä peli ottaa 100% ps3 konsoolista irti"

Eikös epic hehkuttanu että Gears of war 2 ottaa x0:sta kaiken irti? No kuitenkin. tekniikka ja koodi paranee kokoajan pelikehittäjillä joten aina saadaan vain enemmän irti samoilla tehoilla. Ei ikinä ole parissa vuodessa saatu kaikkea tehoja konsoleista irti.

"Ehkä toinen on tehokkaampi grafiikkapiirin osalta ja toinen prosessorin puolella, joten riippuen siitä mitä olet tekemässä, suoriutuu PS3 joskus paremmin, kun taas Xbox 360 on parempi jossain muussa."

Tämähän on jo tiedossa. x0:lla yleisesti saa parempia detaileja ja terävempää grafiikkaa (ainakin näin on useimmissa multiplättäreissä) ja taas toisaalta ps3 prossu jaksaa vähän paremmi pyörittää kuin x0:n. Kaikenkaikkiaan aina vaan parempi kuitenkin tehdä multiplat pelistä samantasoinen kuin toisesta kun se julkaistaan samaan aikaan. jos eri aikaan julkaistaan niin yleensä kannattaa siihen lisätä jotain jotta ne jotka jo omistavat pelin toisella alustalla voisivat mahdollisesti ostaan sen uudemman version. tällähän siis pyritään myyntien maksimoimiseen.

"Miten niin ei osannut optimoida edes crysistä pc:lle.
Crysis on vieläkin kaikkein hinoin grafiikka mitä on ei edes PS3 esim. MGS 4 voita grafiikassa crysis:tä.
Sen kyll sanon ett kull crytek osaa optimoida näkihän sen jo Far cry 1:sen kans ett kyll crytek osaa ja osaa paremmin kuin muut."

Crytekin pelit on aina vaan ollu sitä tasoa että niitä ei ole pystyny pyörittää täysillä grafiikoilla sulavasti sen hetken "huippu"koneilla. Kun Farcry ilmestyi niin itselläni ei riittänyt suht uudessa koneessa edes tehot pyörittämään sitä. Ja Crysis pyöri mutta rumalta se näytti.
Sen voi ajatella aika monella tapaa onko hienon näköisen pelin koodaaminen osoitus osaamisesta jos sitä ei mikään kone pyöritä. Voi olla. Itse arvostan enemmän pelejä jotka näyttävät hyvältä mutta eivät silti vaadi ihmeitä toimiakseen. Ja jos peli tökkii tai pätkii niin kyllä karsin ulkoasusta siinä vaiheessa niin paljon kuin vaatii.

Sori meni vähä offtopic lässytykseks tällä pc-matskulla.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi