Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

E3-messuilta kuuluvien puheiden mukaan Xbox 360:n Kinect-kamera ei kykenisi tunnistamaan istuvan pelaajan liikkeitä. Kaikki liikkeentunnistusta hyödyntävät pelit ovat ainakin toistaiseksi vaatineet, että pelaaja seisoo.

Microsoftin virallisen lausunnon mukaan Kinectiä voi käyttää myös istualtaan tapauksesta riippuen. Tämä viitannee kuitenkin ääniohjaukseen, jota hyödynnetään muun muassa konsolin uusitussa käyttöliittymässä.

Kotakun Stephen Totilo tiedusteli asiasta kehittäjiltä. Forza Motorsportia kehittävä Turn 10 Studios kertoi heidän pelinsä olevan optimoitu seisovalle pelaajalle, eikä Kinectimalsista vastaavan Frontier Designin David Braben ollut sanojensa mukaan kokeillut edes istualtaan pelaamista.

Xbox 360:n Kinect-tuellista käyttöliittymää esitellyt Microsoft-edustaja puolestaan totesi, että istumapelaamista kalibroidaan vielä. Laitteen mainosvideossa näytetään kuitenkin perhettä, joka katsoo elokuvaa ja käyttää konsolia liikkeillään sohvalta käsin.

Mikäli kameran lopulliseen versioon saada tukea istuville pelaajille, vaikeuttaa se huomattavasti liiketunnistuksen lisäämistä tavallisen ohjaimen tueksi esimerkiksi räiskintäpeleihin.

Kinect saapuu kauppoihin marraskuussa. Laitteen hinnoittelu ja eurooppalainen julkaisupäivä kerrotaan GamesCom-messuilla elokuussa.

Päivitys klo 1:20: Microsoftin IGN:lle antaman selvennyksen mukaan Kinectiä voi ehdottomasti käyttää myös istuaaltaan.

Galleria: 

Kommentit

Tää on iha selkee rajote Kinectille, jossei istualtaan pysty pelaamaan. Pystypelaaminen ja heiluminen kiinnostaa varmaan jengiä lähinnä eri bilemeiningeissä, joissa pelaajaa vaihdetaan jatkuvasti. Yksin Forzan vääntäminen ilmaratilla seisaaltaan taas saattais tuottaa melkosta tuskaa, mikäli sessiot venyy yhtään pidemmäksi.

Tämä olisi kyllä viimeinen naula arkkuun, ei tätä enää teknologialeluksikaan kehtaisi ostaa.

Ei tää voi pitää paikkaansa. Miten muuten sen tilarajoituksen(vähintään jotain niin paljon, ettei se mahdu meidän olohuoneeseenkaan, joka ei ole ihan pieni) kanssa?

No eipä tämä muutenkaan toimi kunnolla kuin joidenkin tanssi- ja sporttipelien kanssa.

jos näi on... nii hullulta tuntuu... ajella ny autoo seisoen?... eh

For "optimized for standing" za 4

Paaville rakkautta Garruksesta.

Ei v*ttu mikä vehje... edit: Forssakin optimoitu pelattavaksi seisaaltaan? AHHAHAHAA!

"Forssakin optimoitu pelattavaksi seisaaltaan? AHHAHAHAA!"

Toivottavasti mukana on ominaisuus, että kisan jälkeen peli näyttää kuvia, joissa ajat autoa seisaaltaan mielikuvitusratin kanssa ja äärimmäisen keskittynyt ilme kasvoillasi. Ja luonnollisesti kuvat menevät suoraan Facebookiin kummitätisi ihmeteltäväksi.

Kiva ihmisille jotka eivät voi seistä. Esim. Selkäranka viottunut niin että joutuu elämään rullatuolissa.

Kiva ihmisille joilla ei oo käsiä. Ei näitä pelejä oo kaikille tehty muutenkaan.

Koko perheen kasuaalipelejä ei siis ole tehty kaikille?

Kädettömillä nyt on ollut omat ongelmansa pelien kanssa tähänkin asti (joihin kyllä löytyy joitakin apukeinoja), mutta muuten liikuntarajoitteisten tai esim. kuurojen sulkeminen pelaamisen ulkopuolelle vain typerien päätösten takia ei mielestäni ole kovin pitkälle puolustettavissa.

Vaikka ei läheiseen tuttavapiirini kuuroja kuulukaan, niin mielestäni ei olisi suuri vaiva laittaa edes englanninkielistä tekstitystä valinnaisena kaikkiin peleihin. Varsinkin japanilaisiin roolipeleihin tiedän tuota kaivatun, sillä tekstitys tuppaa unohtumaan, jos ääninäyttely käännetään.

EDIT: Joo, meni vähän off, mutta tulipahan sanottua. :)

Tämä on vähän sellainen juttu, että voi olla vain yksi lopputulos: istumista tuetaan täysin julkaisussa. Sillä vaikka se vaatisi vuorien liikuttelua, ei MS voi mitenkään jättää ohjaintaan tähän jamaan.

Ei oikein toimi tykin kanssa...
Ja jos Forza on optimoitu seisovalle, niin kaasun ja jarrun saa melkeinpä unohtaa.

Samaa mietin tykin käyttäjänä. No. Isompi kämppä on taas ostossa, joten pitää kai sijoittaa entistä isompaan kotiteatterihuoneeseen.

RSS feedi piippas jokin aika sitten, että MS on vahvistanut Kinectin olevan sitting-compatible. En nyt jaksa lähdettä etsiä, mutta eivätköhän kaikki saitit kohta samaa lausuntoa siteeraa.

http://xbox360.ign.com/articles/109/1099746p1.html

Ja halvaantuneita taas syrjitään...

EDIT: Go Microsoft!

aah forza ja lemans 24h kisa + seisaaltaan ilmarattia käännellen kyllä varmaan vois ottaa jo vähän kunnon päälle ;)

Laite näillä kuuloin täysi susi..

WWE: ehkä se ottaisi kuitenkin enemmän itsekunnioituksen päälle, kuin kunnon.

Eipä saanut Kinect samanlaista vastaanottoa kuin Wiille aikoinaan (2006?) E3 messuilla missä jengi juoksi Nintendon alueille ulko-ovien avauduttua. Hype ero on aivan valtava.

Kova on Micrsoftin usko, mutta pelkään ettei tuosta tule mitään käänteentekevää lisää XO:lle. Niin nihkeä on ollut vastaanotto (se on vain uusi EyeToy).

Mikäli tätä sivustoa on uskominen, Sonyn nolosta kapulakopiosta on ilmeisesti tulossa tämän sukupolven suurin innovaatio ja PS3:n pelastaja.

Xboxin pelaajat ole mitään kapulanheiluttaja- ja kasuaalikansaa, ei heidän kuulukaan hyppiä ilosta kun tarjotaan vain jotain ällöttäviä tanssi- ja elukansilittelypelejä. Kinectin mahdollisuuksista on kuitenkin nähty vain osa. Kasuaalipeleihin ne kaikki mahdollisuudet käytetään jatkossa valitettavasti, mutta markkinat sillä puolella ovat kovat ja sinnehän Microsoft tähtääkin. Toisin kuin jonnekin välimaastoon putoava Move.

Vähän epämääräiseltähän tuo IGN:n saama lausuntokin vaikuttaa, sillä edelleen tuntuu siltä, ettei Microsoft ole varma, saadaanko Kinectiä ainakaan julkaisussa toimimaan täysin. Vastauksessa ei kuitenkaan tarkenneta, että nimenomaan liikkeentunnistusta voisi käyttää myös istuaaltaan.

Microsoftin mukaan elokuvien katsominen sohvalta = Kinect toimii while sitting.

Rutabaga | Jäsen17.06.2010 | 20:10

"Kiva ihmisille joilla ei oo käsiä. Ei näitä pelejä oo kaikille tehty muutenkaan."

No nyt olisi mahdollisuus tehdä kädettömillekin. Ja miksi ei, kun nähtävästi asennevammaisille on pelejä. ;)

Ja satunnaisuutisgeneraattori laulaa jälleen...

Toimiiko tuo jos pelaa alasti?

as: Riippuu sukupuolesta.

"Toimiiko tuo jos pelaa alasti?"

Ei saakeli :,D

Aikamoinen isku nivusille jos ei ko-laite toimi istuviltaa, kuka hullu nyt seisovilteen heiluu telkkarin edessä.

Nyt se on päätetty, Microsoft ei osaa tehdä lisälaitteita. Project Fatal tuo mieleen N-Gage QD:n, Mega-CD:n ja jopa Virtual Boyn. Jos mietitään aiempia virityksiä, HD-DVD oli floppi, mininäppäimistöä tai livekameraa kukaan täysjärkinen ei varmaan hankkinut, Microsoftin ratti oli siedettävä mutta sen valmistus lopetettiin. Veikkaan, että Kinect jää ilman kunnollista tukea ja sitä ostetaan 2 vuoden päästä 10 eurolla Prisman tarjouslaarista.

Doctor Pepper: kerropas meille kuin hyvin muut konsolivalmistajat ovat onnistuneet saamaan rattinsa, mininäppäimistönsä, kameransa yms. myymään niin hyvin? Mikä on heidän salaisuutensa, oi suuri guru?

Kinect eroaa on EyeToysta monellakin tapaa. EyeToy taas ei havaitse kuin liikettä (tai juuri kirkkaat valot *KÖH* move). EyeToyn liiketunnistus perustuu enemmänkin peräkkäisten kuvien vertailuun.

EyeToylla piti tehdä suurimmaksi osaksi pelejä, joissa pelaaja liikkui, Kinect taas tunnistaa myös paikoillaan olevan hahmon ihmiseksi.

Itse uskon, että sekä Move että Kinect tulevat olemaan yhtä hyviä laitteita, omine ominaisuuksineen. Toinen maksaa hieman toista enemmän, toista taas joutuu hankkimaan useamman kappaleen, jos mielii pelata porukalla.

Olisi se nyt ihme jos ei toimisi, eyetoykin toimi hyvin myös istuvalteen kunhan tarpeeksi niillä käsillään huitoi ja kinetic näytti havaitsevan hahmon aika tehokkaasti ubisoftin fitness pelissä (antoi aika hyvän kuvan vissiin siitä miten kinetic luo kameroilla pelaajasta 3D hahmon.)

//Itse uskon, että sekä Move että Kinect tulevat olemaan yhtä hyviä laitteita, omine ominaisuuksineen. Toinen maksaa hieman toista enemmän, toista taas joutuu hankkimaan useamman kappaleen, jos mielii pelata porukalla.//

Jep, moven suurin heikkous on kyllä tuo hinta sekä vasemman käden ohjaimen puutteet (Miksi analogitatilla varustetusta kapulasta puuttuu kokonaan sphere? onko siinä liikkeentunnistusta ylipäätänsä? Jää monet dual wield haaveet lyhyeen jos ei ole.

Kineticillä unohdit mainita tilan viennin, Neljä pelaajaa tulee movella todella kalliiksi aivan kuten wiillä. Mutta Kineticillä moinen vaatii aika moisen hallin jos haluaa mustat silmät ja mustelmat välttää. Parille pelaajalle varmaan saa useimmista taloista raidattua vähintään jonkinmoisen tilan.

Huttunen varmisti tuoreimmassa Pelaajacastissa että se toimii istualtaan. Kokeili sitä Sakssassa messuilla viime vuonna ja silloin se toimi kuulemma ihan hyvin istualtaankin.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi