Game Informer kertoo Electronic Artsin julkaisseen listan verkkopeleistä joiden verkkotuki juuri päättyi tai on pian päättymässä. Mukana on niin PS2-, Xbox- kuin PC-pelejäkin:
-
Verkkopalvelu päättyi 1.8.2006:
- FIFA Soccer 2005 (PS2, Xbox, PC)
- FIFA Soccer 2005 Demo (Xbox)
- Fight Night Round 2 (PS2, Xbox)
- NCAA March Madness 2005 (PS2, Xbox)
- NBA Live 2005 (Xbox, PC)
- NBA Live 05 (PS2)
- NBA Street V3 (PS2, Xbox)
- NCAA Football 2005 (PS2)
- Need for Speed Underground 2 Demo (PC)
- Need for Speed Underground 2 (Xbox, PC)
- NHL 2005 (PS2, Xbox, PC)
- Total Club Manager 06 (PS2)
- Tiger Woods PGA Tour 2005 (PS2, PC)
- UEFA Champions League 2004-2005 (PS2, Xbox, PC)
- Madden NFL 2005 (PS2, Xbox, PC)
- NFL Street 2: Unleashed (PS2, Xbox)
Verkkopalvelu päättyy 1.10.2006:
Kommentit
Eli jos joku haluaisi pelata NFSU2:ta...
Eli jos joku haluaisi pelata NFSU2:ta verkossa, koska ostaessaan hän on ostanut verkkopelin, se ei enää onnistukaan. Nyt on pakko ostaa uusi versio. Ei todellakaan näin. Luopuisivat omista servereistään kokonaan, jos eivät ylläpidä niitä.
Olipa taas hyvä startti päivälle. Maku meni.
Saisivat kyllä hieman pitempään pitää...
Saisivat kyllä hieman pitempään pitää servereitä pystyssä...
Näiden pelien nettipuute ei haittaa, mutta THPS4:n nettipelin loppuminen harmitti aika paljon silloin kun serverit suljettiin. Monelle sama asia näiden pelien kanssa :(
Bisnestä pojat, bisnestä. Ja ainak...
Bisnestä pojat, bisnestä.
Ja ainakin tuossa BF:n manuaalissa tai takakannessa lukee että EA voi lopettaa sen pelin osalta Online-tuen melko lyhyellä varoitusajalla. Varmaan lukee noissakin peleissä joten miksi siitä pitää itkua alkaa vääntämään?
Sen takia, että jos EA ei pitäisi omi...
Sen takia, että jos EA ei pitäisi omia palvelimiaan, pelien tukea ei tarvitsisi päättää näin. EA ei halua käyttää Xbox Liveä, joka hoitaisi kaiken työn heidän puolestaan ilmaiseksi, eikä anna pelaajien yhdistää suoraan toisiinsa kuin PC-peleissä.
Listassa ei ole yhtään massiiviverkkopeliä, jotka vaativat omat palvelimensa -- vain tavallisia verkkopelejä.
Ottaa päähä ku oravaa pakkasella ku o...
Ottaa päähä ku oravaa pakkasella ku o käpy jäässä ja hampaat poikki... NFSUG2:sta olen aktiivisesti hakannut koko ajan....
Hakkiz: Kai tuohon joku syy on miksi ...
Hakkiz: Kai tuohon joku syy on miksi EA ei halua käyttää Boxin Liveä? Jos joku toinen hoitaisi EA:n homman paljon paremmin ja ilmaiseksi sekä vähentäisi EA:n omaa taakkaa, niin kuullostaa aika hullulta että ne ei suostu siihen vaan sen takia että ne "ei halua".
EA ei halua käyttää Xbox Liveä sen ta...
EA ei halua käyttää Xbox Liveä sen takia, että silloin verkkopelaaja on Microsoftin asiakas, ei EA:n. Näin olen asian ymmärtänyt. Epic Gamesin Mark Rein puhui hiljattain samasta asiasta: vaikka pelaajana hänestä Live on mainio systeemi, liikemiehenenä hän haluaisi olla suorassa yhteydessä omiin asiakkaihinsa. Valitettavasti EA:n itsepäinen online-räpellys ei tuota mitään hyvää pelaajille. :(
Enpä kyllä usko, että Xbox Live on ul...
Enpä kyllä usko, että Xbox Live on ulkopuolisille pelifirmoille ilmainen.
Huh huh. EA:n järjestelmäthän ovat ol...
Huh huh. EA:n järjestelmäthän ovat olleet niin herkkua ainakin Xbox-puolella. Oli erittäin hauskaa mm. Burnout 3:ssa, kun servut sekoilivat, eikä peleihin päässyt mukaan välissä lainkaan. Jatkuvaa taistelua oli yhden hyvän pelisession saamiseksi. Revengessä oltiin tultu hieman eteenpäin, mutta paska systeemi se edelleen oli. En tiedä sitten Xbox 360 -versiosta. Maku meni.
Oliver: onkos tuosta väittämästäsi Li...
Oliver: onkos tuosta väittämästäsi Liven hinnasta ollut jotain juttua?
En asiasta tiedä enempää kuin että kehittäjien on pakko käyttää Microsoftin Xbox Live SDK:ta, joka tosin kuulemma kuuluu Xbox 360:n kehitysalustaan. En vain näe kovin fiksuna laskuttaa Liven _sisällöntuottajia_, jos tarkoituksena on tehdä verkkopeleistä oman laitteen myyntivaltti. "Hybridipelien" (sp + mp) kehittäminen on nimittäin joka tapauksessa kalliimpaa ja hitaampaa kuin pelkkien yksinpelien.
Kannattaa muistaa, ettei pelejä varsinaisesti pyöritetä Live-palvelimilla, vaan pelaajat hoitavat hostauksen itse. Microsoftin konehuoneeseen yhdistetään vain tilastoja, viestejä, pelihakua yms. toimintoja varten. Varsinaista peliserverien ylläpitoa vaativat pelit menevät kustantajan (tai loppupeleissä pelaajien) maksettaviksi.
Juuri EA-palvelimien ja Liven yhtäläisyyksien takia tämä pelien sulkeminen suututtaa. MMO-peleissä sen ymmärtäisi, mutta jotkut pelaavat vielä Quake 2:takin netissä. Eikä tuon tyyppisten pelien verkkotukea kukaan ole katkaisemassa; peli pyörii niin kauan kuin on pelaajia.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi