Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

EA:n tulostietoja ja pelisunnitelmia

Electronic Arts saavutti joulukuussa päättyneellä tilivuotensa kolmannella ennätyksellisen 1,5 miljardin dollarin liikevaihdon, mutta tulos jäi kuitenkin 33 miljoonaa pakkasen puolelle. Neljänneksen menestyneimpiä pelejä olivat Need for Speed ProStreet, FIFA 08, Rock Band, The Simpsons Game, Madden NFL 08, The Sims 2 Castaway ja NBA Live 08.

EA ilmoitti myös Battlefield: Bad Companyn ja Mercenaries 2: World in Flamesin julkaisun siirtyvän huhtikuussa käynnistyvälle seuraavalle tilivuodelle. Uuden tilivuoden ensimmäisellä neljänneksellä on tarkoitus julkaista Rock Band -musiikkipeli vihdoinkin Euroopassa. Samalla vahvistettiin huhumyllyssä pyörinyt Rock Bandin Wii-versio, mutta julkaisuajankohdasta ei vielä ole tietoa.

EA:n johtajalla John Riccitiellolla oli sanansa sanottavan vielä PlayStation 3 -pelien kehityksestä.

- Pelit, joissa PS3 on ollut pääkehitysalustana, kuten Burnout Paradise, eivät tuota ongelmia, mutta jos peliä tehdään ensisijaisesti Xbox 360:lle tai niitä kehitetään rinnakkain, törmäämme yleensä myöhästymisiin PS3-versiossa. Se on meille hiukan haasteellisempi kehitysympäristö, hän kertoi.

Galleria: 

Kommentit

Siis meinaako tämä nyt sitä, että Rock Band julkaistaan euroopassa aikaisintaan huhtikuussa ja huonolla tuurilla vasta kesäkuussa? Jos näiin on, niin käytän rahani kyllä muihin peleihin, enkä ala odottamaan!

Juu, ennen huhtikuuta ei ole tulossa.

Ihmeellistä, että markkinajohtaja ja pelien liukuhihnatehdas EA ei pysty tekemään voitollista tulosta vuotena, jona heidän liikevaihtonsa tekee ennätyksen ja pelibusiness muutenkin on kasvanut ennätysmäisesti.

Taitaa mennä johdon palkkoihin ja opitoihin liikaa rahaa ;)

hartzu: "Ihmeellistä, että markkinajohtaja ja pelien liukuhihnatehdas EA ei pysty tekemään voitollista tulosta vuotena, jona heidän liikevaihtonsa tekee ennätyksen ja pelibusiness muutenkin on kasvanut ennätysmäisesti."

EA taisi ostaa pari pelistudiota tuossa viime vuoden lopulla (Bioware ja Pandemic), eikä ne ihan ilmaisia ole.

"Pelit, joissa PS3 on ollut pääkehitysalustana, kuten Burnout Paradise, eivät tuota ongelmia"

No eikö ne tekijät juuri alkuviikosta sanoneet, että kumpikaan ei ollut pääkehitysalusta. Ota noista nyt selvää.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi