Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Eliten luoja kehittämään peleihin uutta puheteknologiaa

Toisena legendaarisen Eliten luojista tunnettu David Braben on pestattu johtajaksi Phonetic Arts -yhtiöön.

Phonetic Artsin tähtäimessä on mullistaa peliteollisuus tuottamalla dynaamista ja luonnollista puhetta videopeleihin. Nykyisin peleissä käytetään ääninäyttelijöitä, mutta sillon pelissä on vain pelkkä tallenne heidän puheestaan. Realismin kannalta dynaamisen, eri tilanteisiin reagoivan puheen puute on selkeä rajoite.

Phonetic Artsin ratkaisu yhdistää puhesyntetisaattorin sekä äänenkehitysympäristön, mikä antaa pelille mahdollisuuden puhua millä tahansa äänellä ja sanoa minkä tahansa lauseen. Järjestelmän tuottaman puheen kerrotaan olevan täysin luonnollista ja se antaa pelikehittäjille mahdollisuuden luoda puhesisältöä, joka vastaa pelin muiden osa-alueiden laatua.

– Pelien dialogi on edennyt pitkälle, mutta vielä on paljon saavutettavaa. Mielestäni Phonetic Artsilla on kiinnostava tuote, joka tulee lisämään peleihin uutta syvyyttä, Braben lausui.

Brabenin perustama Frontier-studio jatkaa lahjakkaasti myöhästyneen The Outsider -toimintatrillerin kehitystä ja peliguru on luvannut myös jatkoa Elite-sarjalle.

Galleria: 

Kommentit

Esim. pitkissä roolipeleissä (ja hiekkalaatikkopeleissä) tämä toisi kyllä erittäin suuret säästöt. Lisäksi pelihahmot voisivat olla joka kerralla erilaiset, kun kaikkia vuorosanoja ei tarvitsisi kerralla äänittää.

Jälkikäteen voisi vaikkapa dynaamisesti luoda uusia vuorosanoja pelihahmoille.

Itsellä tulee heti mieleen "äänimaailman euphoria".

Jos vain oikeasti kuulostaa luonnolliselta ni mikä ettei :) Porukoilla tuppaa vaan olemaan aika suuret visiot kun näitä aletaan tekemään.

Kiitäjä: en sanoisi kuitenkaan, että liian suuret visiot. Kyllähän kaikki muukin tekniikka on mennyt paljon paljon eteenpäin pelialalla, niin miksei myöskään tämä.

"-Pelien dialogi on edennyt pitkälle.."

Kun vertaa dialogia silent hill 2:sta nykypeleihin niin voi sanoa pikemminkin:"pelien dialogi on tippunut korkealta". Heawenly sword oli mielekäs poikkeus.

Kyllä se on ison kumarruksen paikka jos saavat semmoisen kehiteltyä mitä aikovat. Epäilen, että puihin menee.

Kaatuu saman tien siihen kun ei saada tarpeeksi monelle kielelle tuota puhemoottoria käännettyä. Vaikka englantia osaa ei se puhuminen pakolla onnistu niin hyvin kaikilta.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi