Pelien latauspalvelu WiiWaren tuleva julkaisu on herättänyt jo pitkään keskustelua Wii-konsolin tilaongelmista - 512 mb flash-muisti kun ei ole nykymittakaavassa kovinkaan kummoinen.
Nintendon Takashi Aoyama paljasti GDC-messuilla WiiWaren kaksi tärkeää keinoa, jolla tilaa saadaan säästettyä. Pelit kompressoidaan eli pakataan, ja Wii purkaa ohjelmapakkauksen vasta sitten kun peli käynnistetään. WiiWaren pelien manuaalit jätetään Shop Channeliin katseltavaksi verkkoyhteyden kautta, joten niitä pystytään selailemaan ennen kuin peliä on edes ladattu Wiille.
Virtual Consolen pelien tapaan WiiWaren pelit voidaan myös siirtää SD-muistikortille tai poistaa ne tilaa viemästä väliaikaisesti, sekä ladata tarvittaessa uudestaan maksutta.
Kommentit
Surullista. Konsolin elinkaaren tässä...
Surullista. Konsolin elinkaaren tässä vaiheessa joudutaan jo tekemään kompromisseja.
Olis hyvä jos ne lähettäis väelle ilm...
Olis hyvä jos ne lähettäis väelle ilmasen sdkortin :o Niillä oli kortsujakin varaa lähetellä joten ei varmaan 512mb muistikortti tunnu missään ja modeemiväki pääsis imuttelee lisää pelejä koneilleen.
Ostakaa toinen Wii-konsoli! Sitten on...
Ostakaa toinen Wii-konsoli! Sitten on jo yli gigatavun verran tilaa.
Käyttikseen saisi tulla päivitys että...
Käyttikseen saisi tulla päivitys että pelejä voisi suoraan ajaa muistikortilta. Ja myöhemmin uutta Wii-mallia kehiin isommalla sisäisellä flashillä. Saa nähdä, Nintendo on niin konservatiivinen. Toisaalta SD-resoluution pelit ei vaadi niin paljoa tilaa.
Nintendo ON konservatiivinen, joskin ...
Nintendo ON konservatiivinen, joskin heidän on ollut pakko tehdä myönnytyksiä mistä on osoituksena parin viime päivän online-uutiset. SD-kortinlukija taitaa olla liian hias wiissä jotta sitä voisi käyttää suoraan pelaamiseen.
Joku master plääni niillä varmaan hihassa on, ainoa kysymys onkin kuinka kallis se on pelaajalle.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi