Retro Studios, Metroid Prime -trilogian tuottanut pelistudio, pyöritteli ainakin yhtä erilaista ideaa ensimmäisen Metroid Prime -pelin jatko-osaa varten. Tämä selviää pelistudion kenttäsuunnittelija Tony C. Giovannin sivuillaan julkaisemasta dokumentista, jossa hahmotellaan jatko-osaa, joka sijoittuisi juonellisesti aivan edellisen pelin jälkeen. Tekstin aitoutta ei ole vahvistettu, mutta dokumentti on monisivuinen tekstitiedosto, josta löytyy suunnitelmia juonikuvioista, uusista vihollistyypeistä ja erikoisista moninpelimuodoista. Teksti on päivätty vuoden 2002 loppuun, eli aikaan jolloin ensimmäinen Metroid Prime on juuri julkaistu.
Juonihahmotelmaan kuuluu hylätyltä vaikuttava avaruusalus, jonka sisuksiin Samuksen oma alus joutuu, staasissa olevia matkustajia, mekaanisia puolustuksia ja villiintynyt keskustietokoneen tekoäly, joka on kehittänyt itselleen neljä eri persoonallisuutta. Tappajaksi, Lapseksi, Äidiksi ja Marttyyriksi nimettyjen persoonallisuuksien oli suunniteltu kommunikoivan pelaajan kanssa hologrammeina, joiden äänensävy ja puheen sisältö vaihtelisi avuliaasta aina loukkaavaan ja pelokkaaseen.
Pelin erikoistaitoja suunniteltiin kerättävän muista Metroid-peleista poiketen. Dokumentin mukaan pelaaja olisi itse saanut päättää oppiiko hän tiettyjä erikoistaitoja, kuten näkymättömyyttä, infrapunanäköä tai itsetuhoa. Jos tietty taito haluttiin oppia, myös osa pelin vastustajista oppisi kyseiset taidot. Moninpelimuodot vaihtelevat co-op-pelitilasta aina jättimäisten Chozo-robottien ohjastamiseen toisten pelaajien robotteja vastaan.
Hahmotelman lopussa mainitaan, että kyseessä olisi ollut pienempi peli, joka laajentaisi edellisen pelin pelimekaniikkaa ja lisäisi mukaan jotain uutta. Tämän takia julkaisematta jäänyt peli on saanut useammilla sivustoilla nimen Metroid 1.5. Alkuperäinen sivusto, jonne dokumentti lisättiin osana Giovannin työnäytteitä, ei ole uutisen julkaisuhetkellä toiminnassa.
Kommentit
Itse lukaisin tuon tekstin aiemmin pä...
Itse lukaisin tuon tekstin aiemmin päivällä alkuperäisestä lähteestään ja oli harvinaisen mielenkiintoista luettavaa. En itse ole näinkin tarkkoja pelisuunnitelmia lueskellut.
Tekstin voi lukaista kokonaisuudessaan esim. täältä:
http://metroid.wikia.com/wiki/Metroid_1.5
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi