Halo: Reachin verkkopelin pelaajamäärän yläraja pysyy 16:ssa sarjan edellisten osien tapaan. Bungien Brian Jarrard vahvisti tiedon NeoGAF-foorumilla.
– Aikaisemmin projektissa keskustelimme ja testasimme suuremman pelaajamäärän tukemista tietyissä pelityypeissä, joita kokeilimme. Tuohon aikaan uskoimme, että pelaajamäärä kulkeutuisi mukaan lopulliseen peliin, mutta lopulta se ei toiminut kuten suunnittelimme, Jarrard kertoo.
Halo: Reachin luova johtaja Marcus Lehto ehti herätellä toiveita suuremmasta pelaajamäärästä X10-tapahtuman yhteydessä annetuissa haastatteluissa. Lisää spekulaatiota aiheutti kehittäjien aprillivideo, jossa kuvitteelliseen Halo-shakkiin osallistui 32 hahmoa.
Bungie paljasti kuluvan viikon aikana yksityiskohtia muun muassa tulevan räiskintäpelinsä aseista, kahden hahmoluokan eroista ja täysin uusista haarniskaominaisuuksista.
Pelaajat pääsevät Halo: Reachissa valitsemaan jokaisen ottelun alussa ja tauoilla kantamuksensa, joka kattaa kaksi asetta, haarniskapäivityksen (esimerkiksi rakettirepun) ja tietyn määrän kranaatteja. Tavallisesta luokkajärjestelmästä poiketen valikoima riippuu pelimuodosta.
Tarkempia yksityiskohtia voi käydä lukemassa Bungien tuoreimmasta viikkokatsauksesta tai KonsoliFINin keskustelualueelta.
Kommentit
Hehe, et sitten pystynyt vastustamaan...
Hehe, et sitten pystynyt vastustamaan kiusausta uutisointiin. ;)
Meikäläinen optimistina toivoo, että ihan lopulliseen retail-peliin (kun viimeaikainen informaatiohan on lähinnä betaa varten) saataisiin enemmän pelaajia, vaikka vähän utopistinen haave onkin. Myönnettävä se on kuitenkin - 16 pelaajaa on vanhahtavaa, ja viimeisenä Halona olisi oikein jees jos Reach parantaisi myös tällä saralla. Viime kädessä ei pelaajamäärä kuitenkaan vaikuta konkreettisesti pelikokemukseen, ainakaan Halon kohdalla.
jos olisi enemmän laskutehoa voisi, ...
jos olisi enemmän laskutehoa voisi, saada enemmäm polygoneja. graffatr on joo!! mutta ei mikään TÄN päivän Räiskintä!!
^ Vähennetäänpäs sitä sokeria aamumur...
^ Vähennetäänpäs sitä sokeria aamumuroista.
Niin, sloxa, ei todellakaan mikään tä...
Niin, sloxa, ei todellakaan mikään tän päivän räiskintä, ei. *köh köh*
-----------------------------
Onhan tuo pelaajamäärä aika vähän, mutta itse olen aina pitänyt Haloissa enemmän esim. 5 vs 5 matseista kuin 8 vs 8. Joten eipä tuo suuresti haittaa...
P2P-tekniikka ei riitä tuohon kuuteen...
P2P-tekniikka ei riitä tuohon kuuteentoistakaan, niin kuin on Haloissa nähty monet kerrat Big Team Battlessä.
^ Itseasiassa P2P-tekniikka kyllä rii...
^ Itseasiassa P2P-tekniikka kyllä riittää oikein hyvinkin kuuteentoista pelaajaan varsinkin Halon ylivoimaisella verkkokoodilla, kuten voin tuhansien matsien kokemuksella sanoa. Tästä ylöspäin mentäessä taas deticated serverit alkavat olla tarpeellisia P2P:n yskiessä.
Miten olisi deticated server-haulla varustettu Custom Games?
Ääh, halojen moninpeli(t) on yhä parh...
Ääh, halojen moninpeli(t) on yhä parhaimmistoa, olkoot sitä porukkaa vaikka vähemmänkin. Jokaisessa tapauksessa määrä ei korvaa laatua.
Joohanh, se on dedicated server ei de...
Joohanh, se on dedicated server ei deticated. ;)
Ja matchmakingissa on kyllä ongelmia saada toimivia 16 pelaajan pelejä. Eikös BTB pudotettu pois playlisteistä sen takia, ainakin joksikin aikaa.
^ Aivan totta! Meikäläinen on käyttän...
^ Aivan totta! Meikäläinen on käyttänyt väärää sanamuotoa jo lukuisia vuosia.
Kyllä itse olen edelleen Halon moninpelitekniikan takana, sillä olen äärimmäisen tyytyväinen Bungien loihtimaan verkkokoodiin (jos ei nyt hidasta pelinhakua oteta huomioon). Ongelmia on toisinaan, mutta niinhän kaikessa.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi