Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Huhu: Heavenly Sword 2 peruutettu?

Kotaku-blogin Brian Crecente kirjoittaa brittilähteensä kertoneen, että Sony Computer Entertainment Europe on päättänyt laittaa Heaveny Sword 2:n jäihin.

Kuukausia kehityksissä olleen pelin ei lähteen mukaan katsottu olevan enää kaupallisesti kannattava. Peliä kehitti Sonyn Cambridgen studio ja tieto peruutuuksesta annettiin äskettäin pidetyssä hätäkokouksessa.

SCEE ilmoitti pari viikkoa sitten lopettavansa myös The Getaway ja Eight Days pelien kehityksen PS3:lle.

Heavenly Swordiin viitaten myös ensimmäisen pelin kehittäneen Ninja Theoryn kerrotaan olevan tyytymätön Sonyn nykyiseen toimintaan. Ninja Theoryn tilat sijaitsevat samassa rakennuksessa Sony Cambridgen kanssa, mutta nyt tiimin kerrotaan pakkaavan tavaroita muuttoa varten. Ninja Theory ilmoitti jo maaliskuussa kehittävänsä kokonaan uutta peliä PS3:lle ja Xbox 360:lle.

Galleria: 

Kommentit

Sony ja sana " Eurooppa " ei ikinä tiedä hyvää.

No mitä sitä turhia pelejä tekemään konsolille, voisi vaikka saada laitetappiot takaisin.

Mitähän hemmettiä SCEE:lla on tekeillä. Kohta Home jäädytetään Euroopan osalta.

Jostain muistan lukeneeni, että ainakin tuo Eight Days olisi lopetettu nettipelin puutteen takia. Varsinkin Jenkeissä sen puute vaikuttaa arvostelumenestykseen ja myynteihin.

Saattaapi olla, ettei HS2:eenkaan nettipeliä suunniteltu.

Ninja Theory ilmoitti jo maaliskuussa kehittävänsä kokonaan uutta peliä PS3:lle ja Xbox 360:lle.

tai sitten sonyllä ei tykätty tosta että tekee myös 360 peliä :)

Siitä se lähtee poijjaat...

Narikon peppu näyttää aika littanalta tuossa kuvassa :(

Oliver, se oli ihan vahvistettu juttu että online puolen ja lisäsisällön takia se juuri jäädytettiin. Yhessä haastatttelussa se mainittiin.

miksi kaikessa muka pitäisi olla nettipeli?

"miksi kaikessa muka pitäisi olla nettipeli?"

ei sitä kaikissa pidäkkää olla ja Resident evil 5:sta sen saisi poistaa.. EDIT. RE5:ssa olikin pelkkä Co-op.. Onneksi..

Nykyään termi next gen ja nettipeli on melkeinpä sama asia ainakin minun mielestäni. Ei ole olemassa oikeaa kunnon huimaa next gen kokemusta jossei siinä ole nettipeliä jota voi tahkota 24/7 ja unohtaa se yksinpeli :< Itse olen paljon enemmän yksinpelimiehiä ja kaverien kanssa pelaan tottakai sohvalla vierekkäin, ei netin välityksellä.

Joihinkin peleihin se ei vaan yksinkertaisesti sovi. Varmaan lähtöisin typerästä Amerikan kansasta tämäkin villitys.

Kuvitelkaa nyt: Eeppinen yksinpeli, ja sitten pakko liimata joku typerä moninpeli siihen mukaan? No tänks

"Kuvitelkaa nyt: Eeppinen yksinpeli, ja sitten pakko liimata joku typerä moninpeli siihen mukaan? No tänks"

Ehdottomasti samaa mieltä. Ei kannata laittaa mukaan keskinkertaista nettipeliä vaan sen takia että peliin saadaan nettipeli. Sitäpaitsi nettipeli ei vaan yksinkertaisesti sovi kaikkiin pelityyppeihin. Esim. GTA:ssa nettipeli erittäin kyseenalainen. Siihen pelimekaniikkaan ei yksinkertaisesti sovi... no ehkä autokisat.

Bioshockissa vois kuvitella että nettipeli olis ollut aika sekoilua jos sen olis toteuttanut hutaisten.

MUTTA... ei poista sitä tosiasiaa että itse en peliä ilman nettipeliä enää juuri osta. Rahaa säästyy ku pystyy pelaan yhtä/kahta peliä toista vuotta.

Itse uutiseen vois vaikka kommentoida, että mieluusti olisin halunnut Heavenly Swordia kokeilla mutta kun ei pleikkaa ole. Käsittääkseni se kuitenkin yritti olla aika omalaatuinen, ainakin sitte elokuvamaisuudellaan.

Olenpa minä yllättynyt:

Sony Computer Entertainment sai japanilaisen pomon kuukausi sitten ja jopas alkoi luuta heilua. Sonyn Japanin studiot on sellaisessa alennustilassa, että miksi Euroopan studiot halutaan ajaa samaan tilaan?

Killzone2:n ja Motorstorm2:n peruutuksia odotellessa...

"Esim. GTA:ssa nettipeli erittäin kyseenalainen."

Olihan ensimmäisessäkin GTA:ssa verkkopeli, jota ainakin allekirjoittanut pelaili aikanaan lukion ATK-luokan lähiverkossa kovinkin suurella innolla. Mukavaa, että ominaisuus saatiin palautettua sarjaan takaisin, kun se tuntuu olevan myös tässä uusimmassa versiossa melkoista hupia.

Itse uutisesta: itselläni on vielä ensimmäinenkin Heavenly Sword ostoslistalla, mutta olisi minulle jatko-osakin kelvannut. Harmittavan usein tulee näitä uutisia mielenkiintoistenkin projektien keskeyttämisistä...

Olikos Heavenly Sword Sonyn vai Ninja Theoryn omaisuutta? Itselleni kyllä kelpaisi tuo jatko-osa, ja varmasti löytyy kiinnostuneita julkaisijoita jos peli väännetään multi-plattariksi.

Ilmeisesti kuitenkin Sonyn omaisuutta niin ei ole toivoa tämän näkemisestä jos huhu pitää paikkansa.

Sonyn omaisuutta se on. Todella masentavaa jos linja on tosiaan tämä jossa loistavat yksinpelit tapetaan joiden puolivillaisten pakkopulla moninpelien tieltä. Kertakaikkiaan typerä suuntaus.

Toivottavasti se tulee kuitenkin. Heavenly Sword on loistava peli, jossa on kuitenkin pari ärsyttävää ominaisuutta. Jos ne saisi korjattu seuraavaan osaan, kyseessä olisi todella mahtipeli.

En ymmärrä miksi SONY panostaisi nyt niin paljon moninpeli ominaisuuksiin, Japanissahan moninpelit nyt muutenkaan ole olleet suosiossa :O Varsin outo ratkaisu Japanilaiselta johdolta...

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi