Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

IBM apuun PS3-ohjelmoinnissa

Darkwatch-vampyyriräiskinnästä (ehkä) tunnetun High Moon Studiosin tiloissa Kaliforniassa käynnistyi tällä viikolla kurssi, jossa IBM:n insinöörit opastavat kädestä pitäen pelikehittäjiä PS3:n Cell-prosessorin saloihin.

Kurssille osallistuu henkilöstöä myös muista Vivendi Gamesin alaisuudessa toimivista studioista, kuten Radical Entertainment (Scarface) ja Swordfish (Cold Winter). High Moonin teknisen johtajan Clinton Keithin mukaan Cell-prosessorista ja sen eri elementeistä osaavat parhaiten kertoa henkilöt, jotka oikeasti osallistuivat piirin luomiseen.

- Olemme työskennelleet Sonyn kanssa jo lähes kaksi vuotta, mutta vaikka he loivat PS3:n arkkitehtuurin ja heiltä on syntynyt paljon kehityskirjastoja, he eivät kuitenkaan ole rautainsinöörejä. Halusimme lähestyä prosessoria kaikilta rintamilta, joten meidän piti ottaa yhteyttä ihmisiin, jotka ovat työskennelleet sen parissa jo viisi vuotta, kertoi Keith.

Hänen mukaansa Sonyn uuteen konsoliin tutustuminen aivan juuria myöten tuntui parhaalta ratkaisulta High Moonille, joka ei arkkitehtuurin erilaisuudesta huolimatta halua luopua markkinaosuudestaan alustalla.

140 henkeä työllistävällä High Moonilla on Keithin mukaan tällä hetkellä käynnissä projektit niin PS3:lle kuin Xbox 360:llekin, mutta näistä ei vielä kerrottu enempää.

Galleria: 

Kommentit

Ibm:n sedät ovat tosiaan saaneet teknologiademojen perusteella cellillä ihmeitä aikaan, joten on varmasti hyvä idea jakaa tietoa muillekin.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi