IGN Pocket -sivuston väki on päässyt haastattelemaan Mobius-pelitiimin pääohjelmoija David Boxia, aiheena Game Boy Advancen tuore Max Payne -peli.
Box kertoo, että Payne -pelien julkaisijana toimiva Rockstar otti yhteyttä Mobiukseen nähtyään tiimin muutamia aikaisempia tuotoksia. Tehtyään prototyypin Game Boy Advance -versiosta, tiimin taidoista oltiin sen verran vakuuttuneita, että varsinainen kehitystyö aloitettiin oitis. Noin viiden kuukauden pituisen kehitystyön aikana ratkaistiin lukuisia ongelmia, kuten Bullet Time -hidastuksen toteuttaminen ja pitkien puhelitanioiden siirtäminen GBA-kasetille.
Pelin tarina on sama kuin alkuperäisissä PC- ja konsoliversioissa, mutta muutamia muutoksiakin on jouduttu tekemään – esimerkiksi unikohtaukset on jätetty kokonaan pois. Box kuitenkin toivoo heidän näkemyksensä olevan fanien mieleen. Kaiken kaikkiaan hän myöntää olevansa tyytyväinen lopputulokseen, erityisesti pelin tunnelman osalta. "Remedy teki erittäin hienoa työtä alkuperäisen Max Paynen parissa, ja halusimme pitää pelin heidän näkemyksensä mukaisena", Box myöntää.
Haastattelun löydät kokonaisuudessaan klikkaamalla lähdelinkkiä.