Sonyn kanssa tärinäohjainten patenteista ja lisensseistä edelleen oikeudessa kiistelevän Immersionin johtaja Vic Viegas on vastannut SCEA-pomo Kaz Hirain aikaisempiin kommentteihin, koskien tärinätoiminnon yhdistämistä PS3:n Sixaxis-ohjaimen liikkeentunnistukseen.
"He sanoivat, ettei ominaisuuksien yhdistämisessä ole teknisiä ongelmia, joten olen iloinen, että heidän insinöörinsä selvittivät pulman, vaikka me tiesimmekin ratkaisun jo viime toukokuussa", Viegas piikitteli. "Mutta nyt he väittävät, että kahden teknologian yhdistäminen olisi liian kallista. Me tiedämme, kuinta toteuttaa se ilman merkittävää kustannusten nousua ja olemme auttaneet jo ainakin yhtä osapuolta toteutuksessa", hän sanoi.
"Ei ole mitään järkeä väittää, että ratkaisu olisi erityisen kallis. En todellakaan usko sitä", Viegas päätti.
Kommentit
Sony ei vaan halua maksaa Immersionil...
Sony ei vaan halua maksaa Immersionille sitä patentti juttua, siinä syy.
^^ Juurikin näin. Ei me mitään tärinä...
^^ Juurikin näin. Ei me mitään tärinäominaisuuksia ohjaimeen tarvita. Immersion pitäköön patenttinsa.
Kyllä itse ainakin voisin sen 5-10 en...
Kyllä itse ainakin voisin sen 5-10 enemmän ohjaimesta maksaa, jolla Sony kattaisi patenttikulut Immersionille.
Tärinä nyt vain on aika oleellinen osa ohjainta ja, jos tärinä ohjaimessa olisi, niin sitä vihaavat voisivat kytkeä sen pois päältä.
Tärinätön ohjain on kuin reikä pakopu...
Tärinätön ohjain on kuin reikä pakoputkessa; käytettävyyden kannalta vaatimaton, mutta elämyksen kannalta suuri asia. Kysymys siis kuuluu: Haluatko sinä maksaa 5-10e lisää jokaisesta ostamastasi pädistä, myös siitä joka toimitetaan laitteen mukana?
Todennäköisesti Sony hangoittelee vastaan sen takia, että se on jo valmistanut ohjaimia tai tehdas vain odottaa käskyä aloittaa valmistus. Mikäli uusi ominaisuus integroidaan ohjaimeen, koko tehtaan linjaa pitää muuttaa sitä uudistusta tukemaan ja mahdollisesti jo valmistetut pädit pitää heittää hiiteen - tätä Sony ei helpolla sulata jo muutenkin tappiollisen vuosituloksen takia. Tämä tietysti on loppukäyttäjän kannalta harmillinen tai hyvä asia; yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä..
..ainakin omissa peleissä tärinä on aina päällä.
Immersonia alkaa ottaa pannuun, koska...
Immersonia alkaa ottaa pannuun, koska tämä vaihtoehto ei tuo niille senttiäkään. Nyt varmaan miettivät, että kannattiko lyhyellä tähtäimellä sittenkään hakea isoja patenttikorvauksia Sonylta... Siinä meni iso asiakas samalla... Tää on tätä kvartaalitaloutta puhtaimmillaan.
Mielestäni Immersionilla oli suorasta...
Mielestäni Immersionilla oli suorastaan jopa velvollisuus riitauttaa tuo patenttiasia, koska Immersion koki joutuneensa vääryyden kohteeksi. Mitä siitä tulee jos isojen firmojen annetaan talloa pienempien lafkojen oikeuksia pohjamutiin vain siksi, että he uskovat siihen kykenevänsä ilman seuraamuksia?
Ei Immersion voi olla riitauttamatta asiaa, jos kokee tulleensä vääryyden kohteeksi, se vain antaisi Sonylle lisää tilaisuuksia väärinkäyttää asemaansa. Tämä tietenkin olettaen, että Sonyn todetaan syyllistyneen kyseisessä tapauksessa vilppiin.
Onko tämä riitauttaminen lyhyellä tähtäimellä fiksua? Siihen en osaa vastata, mutta pitemmällä tähtäimellä uskon kuitenkin, että omia oikeuksiaan tulee puolustaa.
En ala ottamaan tässä kantaa Sonyn syyllisyyteen, se jääkööt tuomioistuimen päätettäväksi.
Itselläni tuo tärinä ainakin hajosi j...
Itselläni tuo tärinä ainakin hajosi joka ohjaimesta, vaikka en edes viitsinyt käyttää sitä. Huonoa tuuria varmasti, mutta en kyllä jää kaipaamaan. Valittelut kaikille, jotka jäävät.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi