Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Kaksoisagentti X360:lle 1080p -tuen kera

Ubisoft on vahvistanut GamePro -lehdelle, että Splinter Cell: Double Agentin myyntiversio tulee tukemaan 1080p -kuvaa. Täten pelistä tulee ilmeisesti ensimmäinen aidosti tällä resoluutiolla pyörivä julkaisu Xbox 360:lla.

Aikaisemmin Microsoft ei ole tukenut konsolillaan 1080p-resoluutiota, mutta ilmoitti viime kuussa Tokyo Game Show'ssa, että Xbox 360:een tullaan lisäämään 1080p-tuki päivityksenä koskien sekä elokuvia että pelejä.

Splinter Cell saapuu kauppoihin vielä tällä viikolla, joten 1080p-tuki ilmestynee ladattavana päivityksenä kunhan konsolin syyspäivitys ensin lisää tuen ohjelmistopuolelle.

Päivitys: (19.10.2006)

1UP.com -sivuston mukaan Ubisoftin edustaja totesi heille, että peli tukee 1080i -resoluutiota, joten totuutta asiassa jouduttaneen odottamaan sittenkin vielä pidempään.

Galleria: 

Kommentit

Kiviäkin kiinnostaa :P

Jokainen peli taitaa olla "1080p" tuon päivityksen jälkeen. Ei tosin natiivina.

"Jokainen peli taitaa olla "1080p" tuon päivityksen jälkeen. Ei tosin natiivina."

Ööh... Kotakun haastattelusta Shane Kimin kanssa:
"If it is running at 720p we will up-res it to 1080p, if it it's already 1080p then we can display it in 1080p"
http://www.kotaku.com/gaming/xbox-360/shane-kim-talks-360-1080p-game-out...

Eli taitaa se Splinter Cell olla ihan oikeasti 1080p. Eipä sinänsä että sillä olisi jotain merkitystä, koska tuskin esim. Gears of Warin näköiset pelit pyörii millään koneella sulavasti 1080p:ssä :)

No miksei pyörisi? Pyöriihän Lairkin ihan mojovasti 1080p, vaikka siinä on vaikka mitä grafiikkaa.

Niin ja ihan hienoahan toi on, että saivat 1080p, jos joillain sattuu olemaan sellainen telkkari. En kyllä tiedä viitsiikö tuota peliä edes ostaa. Splinterit ei koskaan ollu mun suosikkeja.

Hauskasti menee tuo juttu.. Microsoftin vastine sonyn ilmoitukseen 1080p:stä aikoinaan:

Xbox exec on PS3: "1080p... will be basically impossible"
http://www.joystiq.com/2006/03/22/xbox-exec-on-ps3-1080p-will-be-basical...

Jos ymmärsin oikein ms ei pitänyt tärkeänä tuota 1080p, mutta kun pelinkehittäjät halusivat julkaista pelejänsä 1080p resoluutiossa, jolloin ms teki tuollaisen päivtyksen, että X0 pystyy toistamaan sekä hd-dvd ja pelejänsä kyseisessä resoluutiossa, vaikka sen piti olla vain noita leffoi varten, vai?

Julkaisu jo huomenna. Oon kyllä vähän ollut nyt jäljessä näiden julkaisujen kanssa :D

1080p ei hyödytä juuri ketään ja varsinkaan VGA:n kautta. No sielläpähän sellainenkin ominaisuus sitten on.

Konsoleita ei tehdä juuri tämän päivän tilanteeseen. Sen pitää olla kilpailukykyinen vielä 5 vuodenkin päästä. Siksi 1080p.

Ne pelit joissa tosiaan on kaikki mahdolliset herkut, eivät tahdo enää 1080p:llä pyöriä, mutta jos peli ei edusta sitä veitsen terällä olevaa graafista ulkoasua, voi se pyörähtää 1080p:llä. Sama ongelma pätee myös yhtälailla PS3:n kohdalla (tai näin ainakin monet pelinkehittäjät ovat kommentoineet), kyse on siis aina kompromissista. Laitetaanko peliin AA tms. efekti vai upataanko resoa, näitä valintoja pelintekijät joutuvat tekemään.

Lienee jokaiselle päivän selvää, että resoluution nostaminen vaatii enemmän tehoja, joten pelintekijät voivat valita suuremman reson tai enemmän efektejä ja detaileja tms.

EDIT:

Ja tuo 1080p lisäys johtuu lähinnä HD-DVD compliancystä, eikä suinkaan mistään kilpailukyvystä. En oikein usko, että tuo 1080p tai 720p on sellainen asia joka ratkaisee yhtään mitään.

Se vaan voi olla että 5 vuoden päästä on jo tulossa uudet vehkeet. Grafiikkapiirien ja prosessoreiden kehitys on kiihtynyt viime aikoina ja PC:n kehittyessä kovaan tahtiin myös konsolit joutuvat tekemään saman. No tämä on vain minun oma veikkaukseni.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi