Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Kehittäjä lyttää Halo 3:n ja Call of Duty 4:n

Splash Damagen perustajiin kuuluva Paul Wedgwood tylyttää Edgen haastattelussa täysin konsolien räiskintäpelit. Hänen mielestään konsoleilla ei olla lähellekään PC-kokemusten syvyyttä.

– Tarkoitukseni ei ole väheksyä muiden aikaisempia saavutuksia, mutta Halo 3:n moninpeli on oikeasti Quake 3 vuodelta 1999 ja Call of Duty 4 on PC:n Counter-Strike vuodelta 2001, Wedgwood tilittää.

Splash Damage pääsi esittelemään omia konsolitaitojaan tuodessaan Enemy Territory: Quake Warsin PC:n lisäksi Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle. Myös kehittäjien seuraava projekti nähdään konsoleilla. Studio valitsi yhteistyökumppanikseen Bethesdan, sillä heillä on tarpeeksi kokemusta syvien PC-pelien tuomisesta konsoleille.

Projektin tarkkoja alustoja ei ole vielä päätetty, mutta Wedgwoodin mukaan Xbox 360 on kehitysalustana jopa PC:tä helpompi.

– PC-taustojemme takia Xbox 360 on luonnollisesti helpompi. Jos jotakin, Xbox 360 on jopa helpompi kuin PC, koska meidän ei tarvitse erikseen optimoida Intelin, AMD:n, ATI:n ja Nvidian laitteita varten.

PlayStation 3:a Wedgwood pitää vaikeampana, mutta toisaalta hän muistuttaa ohjelmoijien pitävän haasteista. Mitään suuria ongelmia kehittäjillä ei ilmeisesti ole ollut.

Galleria: 

Kommentit

Vihdoinkin joku ymmärtää hyvän päälle. Mainiota.
Tosin ei herran omakaan peli ole juuri muuta kuin tuopin alunen kuten muutkin. ETQW.

Ööh, mikäs counter-strike sitä 2001 on ilmestynyt? Tämä jätkä ei taida tietää mistä puhuu. Mut jos nyt oletetaan, että se puhuu ihan alkuperäisestä cs:stä, niin en minä ainakaan pysty vertaamaan cod4:sta siihen. Cod4 on kuitenkin melkoisesti erilainen, ainoa hieman yhteinen tekijä on s&d-pelimuoto.

Vaikka eipä tosta pidä tosiaan loukkaantua, kun ei se etqw mikään hyvä peli ole. :)

tottahan tuo on et pc:llä noi fps pelit pelataan

Ei suuret sanat suuta halkaise. Nyt vaan odotellaan että Paul Wedgwood väsää äkkiä vuosimallin 2009 räiskintäpelin, joka syvyydellään ja moninpelillään kyykyttää Halo 3:n ja Call of Duty 4:n mennen tullen.

hauskinta tässä on se että joku vieläkin luulee että hyvään nettiräiskintään tarvitaan PC,hiiri+näppis. Cod4 (ja 5) sekä Gears of War 1 & 2 nyt viimeistään kertovat miltä pelin pitää näyttää,miten ohjaus toimii ja miten ne nykimättä rullaavat.

Luulevat näköjään, että PC siiirtyminen xbox360 on heinän tekoa. Ei näillä taida olla tarpeksi kokemusta siitä millainen ero on loppujenlopuksi xbox ja pc peleillä. Niissä molemmissa pitää huomioida erillaisia asioita. Varmaan tässä taas semmoinen tekijä joka lättää hyvät pelit kumoon ja kun oma peli ei pärjää julkaisun jälkeen niin selitellään huonnoa menestystä ja syytetään ihan aiheettomasti jotakin. Usein on näin käynyt kun jotkut ovat koneelta konsolille siirtyneet.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi