IGN kertoo saaneensa Revolutionin parissa työskenteleviltä kehittäjiltä uusia tietoja konsolin sisällä hyrräävästä teknologiasta, josta Nintendo itse ei aio välttämättä kertoa mitään.
Ilmeisesti IBM:n valmistama, 729 MHz:n kellotaajuudella varustettu Broadway-prosessori ja ATI:n kehittämä, 243 MHz:n Hollywood-grafiikkasuoritin perustuvat pitkälti GameCubesta tuttuun arkkitehtuuriin, mikä mahdollistaisi pelistudioiden aikaisempien puheiden mukaisen, kivuttoman siirtymisen pelikuutiosta vallankumoukseen.
Koko järjestelmästä löytyy yhteensä 88 megatavua RAM-muistia, josta 24 Mt on ns. päämuistia ja 64 Mt lisämuistia, eikä mukaan lasketa 3 Mt:n tekstuurimuistia. Pelien vaatimat tallennukset tehdään koneen sisäiselle 512 Mt:n flash-muistille tai sitten konsoliin syötettäville SD-muistikorteille. Lisäksi tarjolla on USB-portteja, joiden avulla voi hyödyntää myös muunlaisia muisteja.
Ennen tehojen kauhistelua kannattaa muistaa, ettei Revolution käytä kilpailijoista poiketen HD-resoluutioita ja että konsoleiden arkkitehtuurit poikkeavat toisistaan hyvinkin paljon. Esimerkiksi Xboxin Celeron-suorittimen nopeus oli 733 MHz GameCuben vastaavan, Gekon pyöriessä 485 MHz:n nopeudella, eikä kukaan voi kieltää esimerkiksi
Resident Evil 4:n ulkoasun loistokkuutta GC:llä. Lisäksi hieman heikompi teknologia mahdollistaa todella kilpailukykyisen hinniottelun sekä konsolin että sen pelien osalta.
Toistaiseksi on lyötävä jäitä hattuun myös yksinkertaisesti siksi, ettei Nintendo, Ati tai IBM ole varmistanut tietoja (lukuun ottamatta sisäistä muistia ja muistikorttitukea), eikä peleistä ole nähty todellista videokuvaa. Katseet kohti E3-messuja siis.