Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Killzone 3 liikkeentunnistuksella ja 3D:nä tänä vuonna?

CVG-sivuston lähteet tietävät kertoa, että Killzone 3 tukee PS3:n "Wand"-liikkeentunnistusohjainta ja että peli on myös kolmiulotteinen.

Pelin odotetaan olevan osa Sonyn ensi jouluksi kaavailemaa kampanjaa, jolla tuodaan ohjelmistopäivityksenä PS3:lle tulevaa 3D-ominaisuutta kuluttajien tietoisuuteen.

Virallista tietoa Killzone 3:sta odotellaan lähikuukausina.

Galleria: 

Kommentit

Vaikeaa, erittäinkin vaikeaa uskoa, että Guerrilla olisi tuollaiseen lähtenyt ilman jonkun toisen -köh- tahon painostusta... Ei näytä todellakaan hyvältä, kun studion pitäisi vääntää reippaasti alle kahdessa vuodessa täysipainoinen blockbuster-räiskintä kilpailemaan Halo: Reachin kanssa, ja tunkea siihen vielä tuollaiset ominaisuudet, jotka varmasti vaikuttavat muuhun sisältöön (ei siellä Guerrillallakaan loputtomat resurssit ole).

Toisaalta noilla perusteilla tämän saakin jo kuulostamaan melkoiselta uutisankalta. Ehkäpä sitten vuonna -11.

3d ei kyllä nappaa, menee ainakin oman budjetin yli moiset härpäkkeet kun eikös siihen tarvita uutta televisiota alle. Killzone 2 oli kyllä aivan naurettavan hyvä peli, toivottavasti eivät kolmatta osaa sössi totaalisesti tuon teknologian perässä juoksemisen takia. Tietty pelin moottori varmaan pysyy samana joten siihen runkoon on helpompi rakentaa uutta peliä, ja aika komean näköinenhän tuo Killzone oli.

Jos Killzone kakkosen tekemiseen kului noin 5 vuotta(vai olenko oikeassa), en usko että seuraava osa tulisi tänä vuonna, mutta ehkä ensi vuonna. Ja toivottavasti peli ei tule markkinoille pelkästään siitä syystä että se voisi kilpailla Reachin kanssa. Tuskinpa kuitenkaan.

samuel6: Tuo Sonyn puffaama 3DTV ei teoriassa ole pakollinen 3D-kuvan näyttämiseen, mutta siinä on ns. optimaaliset ominaisuudet 3D-kuvalle. Perustelkkareista katsottuna voi tulla virheitä ja häiriöitä kuten vaikkapa välkkyminen, eikä kuvanlaatukaan välttämättä ole niin korkealla.

dumppu: Todennäköistä on, että Sonylla piilee tarve puskea joku räiskintä syksyksi pistämään Reachille kampoihin, tällä kertaa vaihtoehdot ovat lähinnä Killzone 2 ja Resistance 2. Näistä huomattavasti todennäköisempi onkin Resistance.

dunmppu: Pelimoottori on valmis jota sitten viilataan joten ei ihan 5 vuotta uudelleen mene.

dumppu: Kai ymmärrät, että tuosta suurinosa meni myös enginen tekemiseen ja kun näyttävä semmoinen on pääpiirteittäin valmis, mennään alle 5 vuoden heittämällä.

Tämä uutinenhan on pelkkää spekulaatiota ja en ymmärrä tuota 3D-vastaisuutta. Jos pelistä nyt jokin 3D-moodi löytyisi, niin 100%:sti siitä tulee sitten myös löytymään ns. normaali pelimoodi, haloo.

Täytyy vielä vastailla hieman.

Traddash & rookie: Tietääkseni dumppu kyllä veikkasikin peliä ensi vuodelle, eikä vuoteen 2014? Kyllä täysi (uusi, ei mikään pieni sisältöpäivitys) peli vaatii aina vähintään kahden vuoden kehitysajan, muuten jostain on karsittu (ja ennenkuin puristit alkavat, ei, Halo 3: ODST ei ole pelkältä ODST-sisällöltään täysi peli, eikä myöskään vuotuiset urheilupelit).

rookie: Tottakai löytyisi, mutta ei se silti vie pois sitä faktaa, että joutuisivat nyt ainakin näin aikaisessa vaiheessa ihan keskittymään sen 3D:n kehittämiseen Avatar-pelin tapaan, joka ei taas näin lyhyellä kehitysajalla ole välttämättä ihan hyvä juttu. Myöhemminhän noiden kaikkien pelien luvataan toimivan pelkällä yhdellä FW-päivityksellä.

"Jos Killzone kakkosen tekemiseen kului noin 5 vuotta(vai olenko oikeassa)"

Et ole. Killzone kakkosta tehtiin noin kaksi ja puoli vuotta. Aiemmista CGI-trailereista huolimatta kehitys alkoi vasta vuoden 2006 aikana, ja peli oli julkaisukunnossa loppuvuodesta 2008. Kuten ylempänä mainittiinkin, niin muistetaan nyt, että Guerrillalla on käsissään valmis pelimoottori, ja KZ2 oli siis käytännössä valmis jo vuoden 2008 lopussa, mikä tarkoittaisi lähes kahden vuoden kehitysaikaa. Naughty Dog väänsi Uncharted 2:n 18:ssa kuukaudessa, ja Insomniac on onnistunut julkaisemaan pelin joka vuosi, joten marras-joulukuun 2010 julkaisu Killzone 3:lle ei todellakaan ole mahdoton.

"Todennäköistä on, että Sonylla piilee tarve puskea joku räiskintä syksyksi pistämään Reachille kampoihin, tällä kertaa vaihtoehdot ovat lähinnä Killzone 2 ja Resistance 2."

Miksi Sonylla olisi tarvetta pistää Reachille kampoihin yhtään millään pelillä? Ne jotka Haloista ovat kiinnostuneita todennäköisesti omistavat boxin jo entuudestaan. Taas ajatus siitä, että Sony yrittäisi jollain omalla julkaisullaan syödä Reachin myyntejä saati kilpailla sen kanssa on täysin järjetön. Räiskintöjä on kyllä Sonylta tulossa syksyksi aivan riittämiin. Eilen varmistui Socom 4:n julkaisu, ja Starhawkia (Warhawk 2) voidaan pitää myös melko todennäköisenä 2010 lineupissa.

"Näistä huomattavasti todennäköisempi onkin Resistance."

Päinvastoin. Insomniac on Resistance 3:n kohdalla liikkeellä vielä tiiviimmillä kehitysajoilla kuin Guerrilla, ja kakkososa oli etenkin sarjan faneille pieni pettymys, lafkalla on siis tällä kertaa todennäköisesti halua käyttää enemmän aikaa viimeistelyyn. Aiemmin vuotaneet Ressu 3 lavastemainokset olivat lisäksi leffassa, joka on tarkoitus esittää keväällä 2011.

Joohanh:Ei uutisessa mielestäni sanota mitään että -köh- taho painostaa Guerrillaa.
Mutta todenäköisesti -köh- on sanonut että olisi kiva saada jouluksi 2010 uusi Killzone ;)

edit: "Miksi Sonylla olisi tarvetta pistää Reachille kampoihin yhtään millään pelillä? Ne jotka Haloista ovat kiinnostuneita todennäköisesti omistavat boxin jo entuudestaan. Taas ajatus siitä, että Sony yrittäisi jollain omalla julkaisullaan syödä Reachin myyntejä saati kilpailla sen kanssa on täysin järjetön."

Olen täysin samaa mieltä.

"Miksi Sonylla olisi tarvetta pistää Reachille kampoihin yhtään millään pelillä?"

Koska se on bisnestä. Ja jos omaa vähänkään kaupallista ajattelua, niin huomaa, ettei ajatus olekaan ihan niin järjetön kuin voisi ensiksi kuvitella.

Olisihan tuo munakas veto tuoda uusi motion kontrol härpäke pelaajien koteihin. Mehukas huhu, mielenkiintoista nähdä mitä Guerilla saa aikaan 3d:n avulla. Motion kontrollit varmasti jakavat mielipiteitä, itse kuitenkin odotan tätä innolla, varsinkin jos päästään edes lähelle Nintendo Wii:n Resident Evil 4:n toimivuutta.

Hiukan pidän riskaabelina "Wandin" ymppäämistä ns. vakavaan FPS-räiskintään ellei Sonylla sitten olla varmoja, että HC-sedätkin jaksaa heilua.
Joku Ratchet & Clank -tyyppinen toiminta/hyppely/ammuskelu tuntuisi luontevammalta vaihtoehdolta.

3D:n Sonyn strategiassa ykköstykki tälle vuodelle, joten siltä ei voine välttyä. Tosin en itsekään ajatellut vielä sijoittaa tänä tai ensi vuonnakaan uuteen töllöön ja pitäisi varmaan käydä vielä kolmen tonnin laserleikkauksessa, ettei tarvitse kaksia laseja pitää pelatessa.

"Killzone kakkosta tehtiin noin kaksi ja puoli vuotta"

Lähde? Tietääkseni Killzone oli kyllä kehityksessä jo ihan sieltä julkistuksesta lähtien, vai kuvitteletko tosiaan, että Guerrillan jätkät pieraisevat tyhjästä trailerin, vaikka pohjalla ei ole mitään? Ja aloittavat sitten vuoden parin päästä tekemään peliä? Think again.
----

"Miksi Sonylla olisi tarvetta pistää Reachille kampoihin yhtään millään pelillä?"

No tota, vaikkapa siksi, että kilpailevilla firmoilla on tarpeellista saada oma hyperäiskintä aina syksyksi, joka on jo aivan selviö vähänkin tätä touhua seuranneille. Se, että Reach tulee Xbox 360:lle massiivisen hypen saattelemana, on suurikin kolaus kilpailevalle firmalle, ellei sillä ole vastustajaa putkessa. Ja vaikka Starhawk ja SOCOM 4 varmasti hyviä pelejä ovatkin, eivät ne aja samaa asiaa, jonka varmasti tietänet.
----

"Ei uutisessa mielestäni sanota mitään että -köh- taho painostaa Guerrillaa.
Mutta todenäköisesti -köh- on sanonut että olisi kiva saada jouluksi 2010 uusi Killzone ;)"

Miten ihmeessä se tähän liittyy, ettei uutisessa näin sanota? Jotain tolkkua taas.
----

"Päinvastoin. Insomniac on Resistance 3:n kohdalla liikkeellä vielä tiiviimmillä kehitysajoilla kuin Guerrilla, ja kakkososa oli etenkin sarjan faneille pieni pettymys, lafkalla on siis tällä kertaa todennäköisesti halua käyttää enemmän aikaa viimeistelyyn. Aiemmin vuotaneet Ressu 3 lavastemainokset olivat lisäksi leffassa, joka on tarkoitus esittää keväällä 2011."

Ja tästä hävisikin jo pohja kokonaan. Ensinnäkin jos Insomniac kehittää Resistance 3:a Guerrillaa tiiviimmällä kehitysajalla, niin...? Eipä siinä ainakaan kauempaa pitäisi kestää? Resistance 2:n saama suosio taas ei vaikuta konkreettisesti Resistance 3:n kehitysaikaan mitenkään, ja toimii vielä heikommin argumenttina. Ja nuo leffasta revityt julkaisuajat taas menevät niin syvälle huhuosastoon, etten nyt niitäkään suoranaisesti käyttäisi. Toki lavastemainokset olivat olemassa, mutta voitko tosissasi pitää ne sisältävän elokuvan julkaisupäivämäärää minkäännäköisenä todisteena?

"Lähde? Tietääkseni Killzone oli kyllä kehityksessä jo ihan sieltä julkistuksesta lähtien"

Entäs se lähde tähän tietoon ;)

Zipper lupasi eilen kokonaan uuden pelin (SOCOM 4) alle vuoden päähän edellisen (MAG) julkaisusta, joten kunhan perusteet eli engine, verkkokoodi ja työkalut on saatu valmiiksi, ei niiden avulla uuden pelin rakentaminen vie yhtä kauaa. Lisäksi kehitysympäristö on tällä kertaa tuttu, eikä opetteluun kulu samaa aikaan. Tosin, huhuttu Wand ja 3D tuki on kyllä verrattavissa uuteen alustaan.

Killzonen tapauksessa 3-osan kehittäminen käynnistyi varmasti viimeistään silloin kun 2-osa oli valmis (loppuvuosi 2008), ja pre-production varmasti jo ennen 2:n varsinaista valmistumista.

"Lähde? Tietääkseni Killzone oli kyllä kehityksessä jo ihan sieltä julkistuksesta lähtien, vai kuvitteletko tosiaan, että Guerrillan jätkät pieraisevat tyhjästä trailerin, vaikka pohjalla ei ole mitään? Ja aloittavat sitten vuoden parin päästä tekemään peliä? Think again."

Tuo tyhjästä pieraisu on huvittavaa kyllä aika todenmukainen kielikuva. Se kaikkien tuntema CGI-pätkä oli ns target render jonka ainoa tarkoitus oli saada vipinää Sonyn kuivahkoon E3-2005 katalogiin. Muistan lukeneeni ettei tiimillä ollut edes PS3:n devkittejä niihin aikoihin kun tuota traileria kasattiin, ja vaikka olisikin ollut niin sillä tuskin olisi ehditty samaan mitään aikaseksi, sillä Guerrillalla oli 2005 ja pitkälti vielä vuonna 2006 kädet täynnä PSP:n Killzone: Liberationin kanssa. Killzone 2:n tuotanto ei näin ollen lähtenyt käyntiin todenteolla kuin vasta loppuvuodesta 2006. Jos haluat välttämättä lukea jotain lähdettä tälle, niin killzone.comissa on (erittäin mielenkiintoinen) Killzone 2:n kehityksestä kertova artikkelisarja nimeltä The Killzone Chronicles. Ensimmäinen osa jossa lähdetään liikkeelle konsepteista ja suunnittelupöydältä kulkee nimellä Part one: Late 2006.

Tietty, jos välttämättä haluaa uskoa että kehitys alkoi tuolloin 2005, niin tälläkin yhtälöllä päästään "vain" 3,75:n vuoden aikatauluun. Todellisuus on sitten lähempänä tuota 2 - 2.5 vuotta.

"Ja tästä hävisikin jo pohja kokonaan. Ensinnäkin jos Insomniac kehittää Resistance 3:a Guerrillaa tiiviimmällä kehitysajalla, niin...? Eipä siinä ainakaan kauempaa pitäisi kestää?"

:D Mietippä nyt rauhassa uudelleen mitäköhän mahdoin alunperin tarkoittaa.

"Resistance 2:n saama suosio taas ei vaikuta konkreettisesti Resistance 3:n kehitysaikaan mitenkään, ja toimii vielä heikommin argumenttina."

Wait a sec... Mistäs tuon suosion repäisit? Kerroin aiemmassa postauksessa siitä kuinka peli ei saanut kovin lämmintä vastaanottoa. Kyse on siis kritiikistä ei suosiosta, ja aiempien osien saamalla kritiikillä on usein paljonkin vaikutusta tulevien osien kehitykseen ja sitä kautta kehitysaikaan. Resistance 2:sta kritisoitiin lukuisissa arvosteluissa etenkin loppupään kentissä näkyneestä viimeistelemättömyydestä, joka oli selkeästi seurausta liian tiukasta kehitysaikataulusta. Insomniac tuskin haluaa tehdä vapaaehtoisesti samaa virhettä toista kertaa.

"voitko tosissasi pitää ne sisältävän elokuvan julkaisupäivämäärää minkäännäköisenä todisteena?"

Ilman muuta. Tuo on varsin suuntaa antavaa tietoa, etenkin kun muilla argumentit näyttävät olevan luokkaa "musta tuntuu". Hmm.. katsotaanpa monta perustelua sait omalle väittämällesi koskien Resistance 3:n julkaisua... oho pyöreät nolla :)

Jaaha, konsolisota saatiin tästäkin aikaiseksi... tahtoo mukaan :D

3D toimisi todella hyvin KZ3ssa. Pelissä kun luultavasti on HUDiton vaihtoehto, niin aseella tähtäily on jo lonkalta tarkempaa kun etäisyydet ja suunnat on helpompi arvioida. Jos wand toimisi tämän pelin kanssa hyvin, niin varmasti sekin tulee yhtenä vaihtoehtona pelaamiselle. Toki kehitys aika pitenee hieman, mutta hyvä kun on niitä oikeita VAIHTOEHTOJA.

Miksi ihmeessä Reachia vastaan pitäisi millään kilpaillla? Kaikki Halo-fanit ovat jo konsolinsa Halo-peleille ostaneet, konsolimyynnit tuskin nousevat, ellei RROD vaivaa edelleen. Jos Reachilta haluttaisiin ostajia viedä, niin GT5 varmasti käänätisi muutaman pään ja viimeinkin jotkut(miljoonat?) PS3nsa haluavat. Reach myy varmastikin paremmin, mutta GT5 liikuttaisi konsoleita kotiin huomattavasti enemmän.

Tulee olemaan herkullista nähdä kun pleikkaripelaajat alkavatkin ylistämään uutta vallankumouksellista tapaa pelata fps -pelejä. Sitä odotellessa. =)

Niin, ylistys tulee vain jos uusi ohjaus on todella sitä. Siinä se ero.

Kyllä tässä olohuoneessa ainakin 3d:tä odotetaan, heti kun ilmestyy tykkiversio niin tennarit suuntaavat lähimpään elektroniikka härvelikauppaan. Tuo wand epäilyttää kyllä kovasti, wiitä pelanneena ei iske jos on jotain vastaavaa, toivottavasti tämä on lähes kaikissa peleissä optio, ei pakollinen.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi