Lair-lohikäärmepelin PS3:lle kehittääneen Factor 5:n pomo Julian Eggebrecht on jälleen puolustellut arvostelijoiden tyrmäämää peliään.
Eggebrechtin mukaan liikkeentunnistukseen perustuvan ohjauksen kokivat hankalaksi erityisesti niin sanotut hardcore-pelaajat, mutta satunnaisemmat pelaajat sisäistivät kontrollit paremmin ja nauttivat pelistä. Eggebrecht kuitenkin toivoi että ohjauksen kanssa kamppailleetkin olisivat huomanneet, että kaiken alta löytyi hyvä peli.
- Olisi hienoa, jos voisimme tuoda Lairin uuden yleisön saataville. En voi vielä sanoa mitään, mutta jotain sellaista saattaa olla tekeillä ja peli voi saada uuden mahdollisuuden, Eggebrecht vihjaili.
- Joka tapauksessa olemme oppineen muutaman läksyn. Jos kehität alustalle, jossa liikkeentunnistus on uutta, mutta ei laitteen pääominaisuus, pitäisi ehkä antaa pelaajalle mahdollisuus valita eri ohjaussysteemeiden välillä. Siitä ei ole epäilystäkään.
Kommentit
"pitäisi ehkä antaa pelaajalle mahdol...
"pitäisi ehkä antaa pelaajalle mahdollisuus valita eri ohjaussysteemeiden välillä."
Asiaa, näin pitäisi olla niissä peleissä joissa liikkeentunnistuksella ohjataan :)
MotorStorm toimii mainiosti molemmill...
MotorStorm toimii mainiosti molemmilla ohjaustavoilla, tateilla tai kallistelemalla.
Tälläinen pikku nootti tähän väliin, että kyllä se SixAxis voi toimia myös " pääohjauksena "..
Olisihan se hienoa jo pahasti kesken ...
Olisihan se hienoa jo pahasti kesken jääneen pelin päätyessä vielä jonakin päivänä levyasemaan konsoli ilmoittaisi saatavilla olevasta päivityksestä.
Tämän jälkeen Lair saattaisi muuttua kesken jääneestä hukkainvestoinnista läpikäydyksi pelikokemukseksi - siitä huolimatta että puolivillainen ohjausmekaniikka ei olekaan flopanneen pelin ainoa ongelma.
Ratsetissa ja Klonkussa ei oikein mai...
Ratsetissa ja Klonkussa ei oikein maistu nuo liikutteluosiot. Tuntuvat turhan irrallisilta ja päälleliimatuilta.
PS3:n liikkeentunnistus on tehty alun...
PS3:n liikkeentunnistus on tehty alunalkaenkin kovin vasemmalla kädellä. Päälleliimatulta toiminnolta vaikuttaa ja pelintekijät eivät ole mitään fiksua sillä aikaan saaneet. Syykin on selvä: liikkeentunnistus kontrolleihin pitäisi oikeasti panostaa aikaa ja rahaa jotta niistä saa toimivan. Tatteihin on niin paljon helpompi turvautua. (Ja onko tässä tapauksessa liikkeentunnistus tarpeeksi kehittynyttä että siitä saa oikeasti toimivan)
Sitä en tiedä että olisiko lairia pelastanut edes tattiohjaus...
Itse asiassa Ressissä toimi hyvin nuo...
Itse asiassa Ressissä toimi hyvin nuo liikkeentunnistus kohdat, sammutettiin liekit ja ravisteltiin örkit pois naamalta kuin jotakin nappeja pitäisi ruveta räpläilee.
Antaisivat jo Lairin olla. Factor 5 p...
Antaisivat jo Lairin olla. Factor 5 pomo ilmiselvästi nauttii kuolleen ruhon nostamisesta yhä uudestaan ja uudestaan uutisotsikoihin...
Ja kohta näemme Lairin Wiillä.
Ja kohta näemme Lairin Wiillä.
MotorStormissa, WArhawkissä, Resistan...
MotorStormissa, WArhawkissä, Resistancessa, Unchartedissa, Ratchet & Clankissä, Blazing Angels sarjassa ja monissa muissa toi liikkeentunnistus on toiminut hyvin... Hienoo, et PS3:n ohjaimessa ylipäätään on tämä, sillä se antaa paikkapaikoin todella paljon pelaamiseen. Tosin jotkut pelit myös tuntuvat epäonnistuneen tämän takia, parhaimpana esimerkkinä varmaan juuri Lair.
Toivottavasti toisivat ainakin tattiohjaukset, tai sitten korjailisivat tota liikkeentunnistuslentämistä yksinkertaisemmaksi. Toi ohjaus ei nyt Lairin ainoa ongelma ollut, mutta yksi suurimmista, joten senkin korjaus varmaan auttaisi jo aika paljon.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi