Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Lisää Forzaa

Turn 10 vahvistaa tuoreimmassa viikottaisessa katsauksessaan Forza Motorsport 2:n saapuvan myös Eurooppaan toukokuussa. Samalla kehittäjä paljasti ensimmäisen osan pelin autolistasta sekä julkaisi uusia ruutukaappauksia.

    2005 Ferrari 612 Scaglietti

    1994 Ferrari F355 Berlinetta

    1999 Ferrari 360 Modena

    2002 Ferrari 575M Maranello

    1991 Ferrari 512 TR

    1998 Ferrari F355 Challenge

    1984 Ferrari GTO

    2004 Ferrari F430

    2003 Ferrari Challenge Stradale

    1987 Ferrari F40

    1995 Ferrari F50

    2002 Ferrari Enzo Ferrari

    1969 Ferrari Dino 246 GT

    1964 Ferrari 250 GTO

    1967 Ferrari 330 P4

    2005 Lamborghini Gallardo

    1988 Lamborghini Countach LP5000 QV

    1997 Lamborghini Diablo SV

    2005 Lamborghini Murcielago

    1999 Lamborghini Diablo GTR

    2006 Maserati GranSport

    2004 Maserati MC12

    2003 Porsche Boxster S

    1989 Porsche 944 Turbo

    1982 Porsche 911 Turbo 3.3

    2006 Porsche Cayman S

    2004 Porsche 911 GT3 (996)

    2007 Porsche 911 Turbo (997)

    1987 Porsche 959

    2007 Porsche 911 GT3 (997)

    1995 Porsche 911 GT2

    2003 Porsche Carrera GT

    1970 Porsche 914/6

    1973 Porsche 911 Carrera RS

    1955 Porsche 550 Spyder
Galleria: 

Kommentit

Countach JEE!
F40 JEEEEE!

Kerrankin kunnolla Porscheja... mmm :)

Olipa aika tylsä lista. Samat autot kun jo niin monesta muustakin pelistä löytyy. Nyt jään odottamaan Japanilaisia turbotykkejä ja Amerikkalaisia muskeleita.

Noh, miksei kukaan ole vielä ehtinyt huomauttaa, kuinka rumalta peli oikeastaan näyttääkään noissa ruutukaappauksissa? Pidän kuitenkin suuremmat huomiot omanani siihen asti, että saamme käsiimme kunnon pelikuvaa videon muodossa.

60 ruutua sekunnissa tuon tason grafiikalla (ilman PGR3-resoluutiota) olisi huima parannus konsolin muista autoiluista. Vaikka Turn 10:ltä puuttuukin Polyphonyn tyylitaju, sujuva ruudunpäivitys on tässä tapauksessa tärkeämpää. Jotenkin kyllä pelkään, että nuokin lupaukset pyörretään ja peli päätyy ykkösen tavoin 30 ruudun vauhtiin.

Kyllä ensimmäinen Forza iski täysillä, ja tätä odotetaan kieli vyön alla. Kuvat näyttää todella hyviltä, ei sahalaitaakaan.
Ei ole Laguna secan voittanutta (corvetella ilman apuja...)

Hakkiz: Eikös nää pojat ennen vuoden vaihdetta ilmottanu, että peli pyörii 60fps ja nyt ruvetaan hienosäätämään ulkoasua :)

Näin myös minun mielestäni ilmoitettiin. Sitä ominaisuutta tuskin enää tiputetaan kun fysiikkaenginekin pyörii 60 hz:llä. Hyvältä nuo kuvat näyttävät. Ainoa asia mikä pistää silmään on tuo kuskin kypärä. Siihen soisi vähän väriä tai laittaisivat edes mustaksi. :D

Onko ruoho varmasti vuorovaikutteista? Jos ei ole, se pilaa simulaation.

Kyllä se peleissä vaikuttaa yleensä jos ruoholla ajelee...

Ei, kun sen ruohon pitää heilua tuullessa, jne. ;) Siitähän edellisellä kerralla valiteltiin. :D Enivei. Vihdoin minäkin pääsen pelaamaan Forzaa. :)

Kyllähän se fysiikkamotti päivittyy useammin ku 60 kertaa sekunnissa. Jossain pitpassissa tai jossain oli vaan juttua et ku mennään tarpeeks vikkelään ni 60hz päivitys nopeudella auto ehtii taittaa 2 metriä yhen päivityksen aikana ja sinä aika maastossa ehtii olemaan kaiken näköisiä muutoksia joiden pitäisi vaikuttaa ajettavuuteen. Olipas pitkä ja epäselvä virke...

EDIT3:
Noni. Löytys! Eli lainaus Danin ratti artikkelista:

"Some racing games only run their physics at 60 hertz the same frequency as their graphics. This means that the in-game physics only update 60 times per second. 60 may sound pretty fast, but let me give a more concrete example. Lets say a car is traveling at 200 mph or 98.4 meters per second. At 60 updates per second, that car travels almost 1.6 meters (5.38 feet) between each update of the physics engine. As you can imagine, a lot can happen in 1.6 meters of travel."

Some viittaa muuhun kuin Forza 2, mutta jutussa ei kyllä pikasesti lukastuna mainita yhtään kuinka nopeasti FM2 pyörii.

EDIT:
Jee, on kunnon Lp 5000 QV eikä mitää muovista 25th anniversario kuraa!

EDIT 2:
Nooh, Murciélago LP640 puuttuu... Toivottavasti saadaan se sit DLC:n muodossa.

EDIT 4:
Chris Lee sanoo forzan foorumilla seuraavaa:
"By the way, driver models are still being worked on, so they should get better by the time we ship."
Eli... JEEEEEEEEEE!

Forza ykkösen ajotuntuma oli mielestäni aivan järkyttävää kuraa, toivottavsti tässä on parannettu tuntumaa huomattavasti,
jarruistakin olisi mukava olla oikeasti jotain apua.

graafisesti FMS on kyllä todella hyvännäköinen ja
niin näyttää olevan kakkonenkin :)

Forza ykkösen ajotuntuma oli paras mitä olen kokeillut, ei siis todellakaan kuraa. Toi jarruhomma, mieti nopeuksia mistä oot siinä pelissä jarruttanu ni voit ymmärtää että kyl ne taitanee toimia niinku pitää...

niin, en nyt tiedä kuinka hyvää ajotuntumaa padilla voi saavuttaa, mutta normaalilla 21" kuvaputkitöllöllä ei ainakaan välittynyt minkäänlaista vauhdin tuntua, ihan kuin olisi kävelyvauhtia körötellyt. Sitten kurvi ja töks seinään kun ei pysähdykkään 300km/h vauhdista... Ja koskahan autopeleihin saadaan oikeasti realistinen vauriomallinnus? Oli miten oli, ykkösosa ei oman koneen asemassa kauaa pyörinyt, kyllä se niin kuraa oli kaikesta hypestä huolimatta.

Ja samat sanat noista autoista: tylsiä tylsiä tylsiä. ollut jo n^10 muussakin pelissä. Olisi vaihtelua saada autopeli, josta ei löydy ökyautoja ja jossa olisi realistinen fysiikkamallinnus vauriomallinuksineen ja vielä kaunis graafinen ulkoasukin yhdistettynä sulavaan ruudunpäivitykseen.

haaveita haaveita...

No sitten sulle sopii FlatOut Ultimate Carnage ^

Forza 2:n foorumeilla tekijät hypettävät vauriomallinnustaan. He myös pitävät sitä oleellisena osana simua. Ja onhan Forza 2:sta nähty yksi romutustraileri, jossa puskurit irtoo ja pelti vääntyy.

Vaikkakin tuo autolista näyttää aika tylsältä näin päällepäin, niin taitaa usemmasta pelistä löytyä nuo Suprat ja Skylinet kun F40 ja Countach ja mitä Jenkkeihin tulee, niin saavat kyllä realistisista ajopeleistä pystä kaukana. On meinaan sen verran järkkyjä ajettavia, jos ei olla 1/4 mailin suoralla.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi