Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Live Arcaden katto nousi 350 megatavuun

Live Arcaden portfoliosta vastaava David Eary vahvisti Gamesindustry.biz-sivuston haastattelussa, että Microsoft on nostanut pelipalvelunsa kokorajoitusta 150 megatavusta 350 megatavuun.

- Olemme kuunnelleet kumppaneitamme ja asiakkaitamme selvittääksemme, mikä on sopivaa. Emme kuitenkaan halua kokorajoituksen nousevan kattoon, sillä mielestämme on järkevää mainostaa pienempiä ja helpommin lähestyttäviä nimikkeitä, joiden tuottaminen ei maksa 20 miljoonaa dollaria, se on hyväksi ekosysteemille, Eary sanoi.

Microsoft on aloittanut myös Community Games -ohjelmansa suljetun betan. Ohjelman tarkoituksena on tuoda esille yhteisön omia pelituotoksia, joista parhaat valitaan julkaistavaksi Live Arcadessa.

Galleria: 

Kommentit

Tarkoittaako tämä, että Portal nähdään sittenkin XBLA:ssa. Sehän oli niin naurettava juttu, kun tuo katto esti aikeet. Ei aavistustakaan mikä Portalin koko on kylläkään... mutta toivotaan että se saapuisi XBLA:han.

Eli 199,- Arcadella ei pääse edes välttämättä pelaamaan kaikkia Live Arcaden pelejä? Menikö minulta jotain ohi?

Hinnaltaan erittäin houkutteleva, ominaisuuksiltaan hiukan rajoittunut...

Isoissa peleissä on se ongelma, että ne varastavat huomion niiltä peleiltä, joita varten koko Arcade alun alkaen ykkös-Xboxilla suunniteltiin. Jos suuren budjetin pelit dominoivat, indie-tuotteet kuten vaikka PS3:n Flow tai 360:n N+ saattavat vaarantua. Tässä mielessä Microsoftin varovaisuus on ymmärrettävää.

Kuvittelisin, että ne yrittää rakentaa kolmiportaista julkaisukanavastoa. Alin porras olisi XNA:n Community Arcade, johon teoriassa kuka tahansa saa pelinsä, ja ylin olisi retail, joka vaatii ammattimaista kehitysprosessia ja suurta budjettia. Arcade sijoittuisi johonkin kahden väliin. Kustannukset ja potentiaalinen tuotto kasvaa mitä korkeammalle portaalle mennään.

Tietysti rajat voivat olla joskus aika hämäriä. Ajatellaanpa esimerkiksi Arcaden Rez HD:ta, Ikarugaa tai tulevaa Soul Caliburia ja verrataan niitä vaikka Xbox Originalsin Psychonautsiin. Ne ovat viime sukupolven retail-pelejä, mutta minkä takia toiset ovat Arcaden puolella? Pitäisikö Microsoftin tiukentaa entisestään Arcade-pelien määritelmiä, jotta palvelu todellakin myisi vain helposti lähestyttäviä, pieniä, pienen budjetin pelejä?

Arcaden rinnallehan voisi kehittää, vaikka Xbox Originalsin määritelmiä laajentamalla, latauspalvelun, joka myisi vähän suuremman budjetin pelejä digitaalisesti. Sinne sopisi sitten vaikka Portalkin yhdessä Soul Caliburien ja Halojen kanssa. Meinaan siinä vaiheessa, kun Arcadeen mahtuvat kaiken maailman modernit räiskinnät, monet nykyiset Arcade-kehittäjät kääntyvät WiiWaren puoleen.

Nintendolla kanavajako on myös siinä mielessä selkeämpi, että Virtual Console myy klassikoita ja WiiWare uusia pelejä. Arcadessa monet klassikot ovat vieneet liikaa huomiota uusilta peleiltä. Klassikoitakin tarvitaan, kun niille kerta on kysyntää, mutta ehkä jakelukanavien selkeytys olisi Microsoftille paikallaan. Playstation Network on tietysti oma lukunsa, koska se ei erottele sisältöä eri kanaviin. Mutta ehkä silläkin puolella tulevaisuudessa joudutaan tekemään näitä ratkaisuja, kun pelien määrä nousee satoihin.

Jee, saadaan boksillekkin kunnon riisumaton SSFIITHDRMX!

Ihan varmasti joku ihmettelee, että mikä -piip- SSFIITHDRMX!

DaVincikoodiavaimella: Super Street Fighter II (2) turbo HD (high def.) Remix!
beyo(w)n(e)d.

Eipä ole tullut hankittua noita arcade-pelejä. Jos haluaisin jotain tuollasta nii pelaisin niitä kännykällä tai selaimella... Tuntuis vaan hassulta vääntää jotai SSFIIIITHTHGSDRRN:ää ku hyllyltä löytyy gowit, halot sun muut.

Kyllä vanhemmat GTA pelit houkuttelee, Vanha Red alerdt ois myös ihan kiva
monin pelin kanssa.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi