Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Live Arcaden kehityskustannukset nousussa

Marble Blast Ultran kehittäneen GarageGamesin Jeff Tunnell kertoo blogissaan, että Live Arcade -pelien kehityskustannukset ovat nousussa. Suurimmalta osalta studioita prosessi vie 6-12 kuukautta. Nykyään projektien budjetit vaihtelevat 100 000 ja 300 000 dollarin välillä, mutta pian 300 000 dollarin peli on halvimmasta päästä.

Tuollaiset summat voivat kuulostaa todella suurilta pienemmistä itsenäisistä kehittäjistä, mutta suurille julkaisijoille ne ovat vain suupaloja. Tunnell uskookin, että suurempien nimien tullessa mukaan kilpailu kovenee nopeasti. Microsoft jakaa nimittäin palvelussaan vain rajallisen määrän paikkoja peleille, ja vaatimustaso kohoaa koko ajan.

LA-nimikkeiden tuomista voitoista puhuttaessa on huomioitava se, että Microsoft haukkaa jokaisen pelin tuotosta 35-70 prosentin siivun. Hinnoittelulla on siis kriittinen merkitys voitoille, sillä vaihtoehdot ovat käytännössä 400, 800 ja 1200 pistettä (4,65, 9,30 ja 13,96 euroa).

Jeff Tunnel ei näekään Live Arcadea ihanteellisena lähtökohtana pienille studioille.

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi