Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

3DS-käsikonsolille suunnitellun Mega Man Legends 3:n kehitys lopetettiin viime heinäkuussa monien pelisarjan fanien pettymykseksi. Keiji Inafune, Mega Man -hahmon isä, jätti sarjaa julkaisseen Capcom-peliyrityksen viime vuoden loppupuolella. Hän on kertonut äskettäisessä haastattelussa, että hän olisi halunnut jatkaa työskentelyä sinisen robotin parissa, mutta yhtiö ei hänen kertomansa mukaan kokenut hänen panoksensa olevan tarpeellinen.

Inafune kertoo, että jättäessään pelifirman, hän jätti oven auki aloittamiensa nimikkeiden saattamisesta valmiiksi asti.

"Kerroin heille, että aion perustaa oman itsenäisen yritykseni ja jätän Capcomin. Totesin kuitenkin, että olen valmis tekemään sopimuksen heidän kanssaan, jotta voisin jatkaa niiden projektien parissa, jotka olin aloittanut." Inafune kertoo. "En olisi varmasti voinut tehdä sopimuksia muiden julkaisijoiden kanssa, jos Capcom olisi hyväksynyt ehdotuksen, mutta halusin nähdä aloittamieni projektien valmistuvan. Se ei kuitenkaan onnistunut." Pelinkehittäjän mukaan hänen entisen työnantajansa kanta oli, että heillä ei ole tarvetta antaa sinisen robotin isän jatkaa eri nimikkeiden kehittämistä.

Inafune harmittelee, että vaikka projektia varten hankittiin tarvittava aika ja kehitystiimi, niin Mega Man Legends 3:n kehitystyö ei päässyt kuin alkuun. Hän toteaa, ettei haluaisi jättää projektia näin kriittisellä hetkellä, mutta niin näyttää kuitenkin käyvän. Pelinkehittäjä kertoo halunneensa lähteä Capcomilta ladatakseen akkujaan ja tukeakseen pelijulkaisijaa etäämpää, mutta yritys ei hänen mukaansa tunnu sallivan tätä.

"Haluan tehdä kaikkeni Legends 3:n pitämiseksi elossa, mutta en ole tosiaankaan varma pystynkö siihen."

Mega Man Legends 3:a kehitettiin osittain pelisarjan fanien avustuksella verkossa sijainneen Developer Room -kehitystilan avustuksella. Tuotoksen peruuntumisen syyksi kerrottiin twitterin välityksellä pelaajien liian vähä kiinnostus nimikkeeseen.

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi