Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Microsoft karsii Live Arcaden huonot pelit pois

Gamasutra raportoi Microsoftin vahvistaneen, että yhtiö alkaa karsia Live Arcade -verkkopalvelustaan huonosti menestyviä pelejä.

Kolmen kuukauden armojakson jälkeen kovan kohtalon kokevat yli kuusi kuukautta vanhat pelit, joiden arvosanakeskiarvo Metacritic-sivustolla jää alle 65 pisteen ja joiden kokeiluversiota kokeilleiden käyttäjien ostosuhde ei nouse yli kuuden prosentin.

Microsoft nosti hiljattain palvelun kokorajoitusta 150 megatavusta 350 megatavuun.

Ohjelmistojätti on myös perustanut uuden sisäisen kehitystiimin, joka keskittyy puhtaasti ladattavaan sisältöön. Samalla selvisi, että Microsoft jättää Xbox 360:n perinteisen kevätpäivityksen julkaisematta ja keskittyy serveripuolen kehittämiseen.

Galleria: 

Kommentit

Joo tervemenoa kaikki turha retro-shitti. Nousee paremmin esiin kunnon tuotokset.

Todella surkeitahan nuo on melkein kaikki ollu. Prince of persia on ainut minkä oon ostanu. Tekis vaikka uusiks jotai C-64 hyviä pelejä eikä mitään kuppasia Rez tyylisiä käsittämättömän urpoja pelejä.

Nääh, voisi vaikka pitää niitä pari viikkoa halvemmilla hinnoilla. Itselläni noita on vain muutama, niin olisi kiva saada lisää, muttei oikein noilla hinnoilla. Ei se paljon ole, mutta ei se sen arvoistakaan ole.

Saisivat kyllä pikkuhiljaa jonkun kevätpäivityksen tapaisella korjata noita mahtavan syyspäivityksen bugeja. Itsestäni ainakin olisi mukavaa taas päästä vierailemaan Xbox.comissa. Mutta kun menin vaihtamaan sen sähköpostiosoitteen niin nyt olen haamu.

"Tekis vaikka uusiks jotai C-64 hyviä pelejä eikä mitään kuppasia Rez tyylisiä käsittämättömän urpoja pelejä."

Olihan tämä vitsi? Olihan?

No kyllä tuo Rezkin monen muun tavoin oli niin paska peli et uskon et vanhat kuusnepan pelitkin lämmittäisi enemmän. Eli EI ollut vitsi.

Toivottavasti oli, tai käyttäjä 'Locust' osoitti tasonsa pahemman kerran. Mutta on the topic: Miten MS meinaa että pelit jo ostaneet lataavat ne sitten tarpeen tullen uudestaan, jos nyt poistavat rankalla kädellä niitä? Tämä on näiden bittilandiapelien pahin ongelma, minkä takia myöskään itse en tule koskaan hyväksymään pelien myymistä nettipalveluista.

[EDIT]: Käyttäjä 'Locust' osoitti siis tasonsa. Ei hyvänen aika tätä nykynuorisoa.

hahah. Uskomatonta...
Ihan miten haluat ymmärtää...

Ai nykynuoriso. Minkähän ikänen sinä sitten mahdat olla. Itse olen meinaan 2 lapsen isä ja 29 v koht. ;)
Ai 21v näköjää joten kannattaa olla ihan hissukseen siellä.

Taisin haukkua ilmeisesti jotain jumal peliä kun näin herneitä vedettiin nenukkaan...

Mun mielestä huomionarvoisinta uutisessa on tuo Metacriticin arvosanojen käyttö yhtenä mittarina... Kyllähän se ihan jumal-sivusto on mullekin mitä ilman en yhtään peliä osta mutta että alkaa konsolivalmistajatkin käyttämään sitä. Alkaa jo vähän miettimään arvostelijoiden objektiivisuutta kun sillä saattaa olla jo noinkin konkreettisia vaikutuksia.

Taitaa arvostelijatkin saada jo ihan hyviä kylkiäisiä arvosteluversion yhteydessä :). "Laitappa siihen joku kiva numero nii saat lehtes nimen pelin kanteen"

Nii ja onhan se aika kumma että metacriticissä arvostelujen keskiarvo yleensä laskee ajan myötä... :)

Minä kyllä komppaan tässä hieman Locustia (enkä itsekään enää tuota nuorisoa ole vuosiin edustanut). Kyllähän tuota Rezin demoa hetken pelaili, mutta ei se niin kovaa iskenyt, että olisin sen viitsinyt ostaa. Itselläni ei tainnut enää edes olla ekaa Playstationia Rezin ilmestymisen aikoihin. Onhan tuo vähän sellainen MTV-sukupolven tuotos.

Mutta, mutta. Sinänsä hyvä, että karsivat noita tekeleitä, kun siellä kuitenkin aika paljon roskaa on tyrkyllä. Kevätpäivityksestä en oikein osaa sanoa, kun ei ole edes hajua siitä, mitä se olisi pitänyt sisällään.

Symbolia: Ei tuon metacriticin käyttö lainkaan erikoista ole, pelin arvostelumenestys on iso osa pelin myyntimenestystä, yleensä huippuarvosanoja saavat pelit myyvät hyvin, arvostelupettymykset eivät(toki poikkeuksiakin on). Arvostelut ovat vielä yleensä se ensimmäinen mittari pelien menestyksestä.

Haukifile: Todellakin arvostelumenestys on pelien kohdalla oikeastaan sama kuin myyntimenestys ja siksi arvosteluja katsotaan tarkasti. Silti vaan jotenkin hassulta tuntuu, että Microsoft karsii periaatteessa n. 30-50 henkilön (peliarvostelijan) mielipiteen perusteella pelejä pois... Myyntilukujen mukaan ymmärtää, niitä kun on helppo seurata liven kautta

Voi kuvitella tilanteen; peli ei myy ja arvostelut alle 65 => peli myynnissä ehkä 1kk ja tarjonnasta pois... Siinäpä sitte pelintekijöillä fiilikset korkealla. Varmaan tuossa joku vähimmäiskesto luulis olevan.

Symbolia: "Voi kuvitella tilanteen; peli ei myy ja arvostelut alle 65 => peli myynnissä ehkä 1kk ja tarjonnasta pois... Siinäpä sitte pelintekijöillä fiilikset korkealla. Varmaan tuossa joku vähimmäiskesto luulis olevan."

Oppivatpahan tekemään paskoja pelejä, prkl :D

Tämä on minusta huono uutinen. Totta, LA:ssa on huonoja pelejä, mutta jos joku niistä kuitenkin pitää? Ainako on pakko mukautua vain massaan? Pääseekö enää mikään erikoisempi tuotos läpi, kun se ei aluksi ole tarpeeksi suosittu pelaajien ja arvostelijoiden keskuudessa? Tämä on pois "jokaiselle jotakin"-filosofiasta, tosin oliko Microsoftilla koskaan ollutkaan tämmöistä ajatusta..

Entäpä DRM? Sehän on jo LA:ssa ennestään rikki, mutta nytpä tulee lisää ongelmia. Käyttäjä huomaa että ostettu peli ei enää olekaan ladattavissa koneelle, kun esim. kovalevy on vaihdettu. Tietty ongelmaa ei ole jos Microsoft pitää "hylätyt" pelit kuitenkin edelleen ladattavissa lataushistorian kautta.

Itse ihmettelen suuresti ihmisten halua pelata vanhoja tai vähän uudempiakin palikkapelejä uuden sukupolven laitteilla. Ihan mukavaa ajanvietettähän ne ovat, mutta kun istuu XO:n ja telkkarin edessä niin luulisi löytyvän hieman viihdyttävämpääkin pelattavaa...

Symbolia: "Voi kuvitella tilanteen; peli ei myy ja arvostelut alle 65 => peli myynnissä ehkä 1kk ja tarjonnasta pois... Siinäpä sitte pelintekijöillä fiilikset korkealla. Varmaan tuossa joku vähimmäiskesto luulis olevan."

Jos lukisi uutisen, tietäisi.
"Kolmen kuukauden armojakson jälkeen kovan kohtalon kokevat yli kuusi kuukautta vanhat pelit, joiden arvosanakeskiarvo Metacritic-sivustolla jää alle 65 pisteen ja joiden kokeiluversiota kokeilleiden käyttäjien ostosuhde ei nouse yli kuuden prosentin."

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi