Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Microsoft patentoi Xbox 360:n vinkkijärjestelmän

Microsoft on jättänyt patenttihakemuksen Xbox 360:n vinkkijärjestelmälle, jonka avulla pelaajat voivat hakea ja tarjota apua kinkkisiin tilanteisiin. Palvelu toimisi Xbox Liven välityksellä.

Hakemuksessa luetellaan, että järjestelmä antaisi mahdollisuuden ruutukaappausten, videoiden, digitaalisten osoittimien ja äänikommenttien liittämiselle vinkkeihin. Myös kehittäjät voisivat tarjota omia ohjeitaan. Vinkkien laadusta huolehdittaisiin käyttäjien antamilla arvosanoilla.

Nintendo lanseerasi hiljattain Wiille Super Guiden, joka jopa pelaa vaikeat kohdat pelaajan puolesta. Järjestelmä on käytössä New Super Mario Bros. Wiissä.

Galleria: 

Kommentit

Kaunista nähdä, miten erään pelikonsolin yhä edistyneemmäksi kehittyvää tekniikkaa käytetään ilon, onnen ja harmonian tuomiseksi pelaajille sen sijaan että laite valjastettaisiin imperialistisen tappokoneiston käsikassaraksi, jonka avulla pyritään tappaamaan oikeita ihmisiä yhä tehokkaammin.

Toivottavasti nämä vinkkijärjestelmät tarkoittaisivat sitten edes että kehittäjät toisivat peleihin haastavia aivopähkinöitä, jotka ainakin minulle todellakin kelpaisivat. Ne jotka eivät niistä pidä voisivat sitten ne helposti ohittaa eikä peli jäisi ainakaan kesken. Mutta jos kehittäjät eivät uskalla sitä hyödyntää niin on se minusta ainakin aika turha, nykypeleissä kun ei tosiaan hirveesti noita aivoja tarvi (valitettavasti) käyttää.

Kuulostaa kyllä suht tylsältä toi superguide. Eikö helpompi vaikeusaste olisi parempi vaihtoehto kuin istua sohvalla kattomassa kun kone pelaa pelin läpi sun puolestasi.....

Ei sitten muuta kuin tuottamaan hienoja vinkkejä. Paina "X" hypätäksesi maassa olevan aukon yli. Kävele neonvaloväreissä vilkkuvan esineen luokse ja paina "Y" niin kuin ruudulla lukee. Vasen sauva liikuttaa sun ukkoos. Kulje käytävää pitkin äläkä yritä mennä seinän läpi, sillä et pääse. Seuraa nuolia, jotka vievät kohti oikeaa paikkaa. Tullessasi uuteen paikkaan hahmosi katse kääntyy kohti tärkeitä asioita, niissä piilee ratkaisu. Paina oikean vivun kohdalla "X" niin näet välianimaation. Ai niin, ja tiesitkö että avaimella voi avata lukon? Kuuntelepa mukanasi kulkevan apurin ohjeita myös, hän kertoo nuo edellä mainitut asiat, jos et itse tajunnut.

Ja joku vielä patentoi ajatuksen retardien neuvomisesta...

Kiitäjä, niin minäkin aluksi ajattelin, mutta Super Guide aktivoituu vasta, kun on 8 kertaa kuollut yhdessä kentässä. Ei siis tule ihan heti skipattua kenttiä. Lisäksi kärsivällisyys pitää riittää vielä katsomaan se koko kenttä läpi, eli halu spoilata itseä pitää olla kova. Alhaisempi vaikeustaso ei välillä auta mitään, ja tällä tavoin pelintekijät voivat mahdollisesti nähdä enemmän vaivaa tehdä pelistä tasaisesti haastavan, kun yrittää miellyttää monilla vaikeustasoilla monia erilaisia pelaajia. Joissakin peleissä vaikeustasojen erot ovat myös niin minimaaliset, että yhdestä vaikeasta kohdasta ei pääse osa pelaajista eteenpäin, oli vaikeustaso miten helpolla tahansa.

Super Guidea ei myöskään ole pakko käyttää, kuten nytkään kukaan ei pakota ketään käyttämään vinkkisivustoja. Useimmat ns. tosipelaajat, eli merkittävä määrä alituisesti uusia pelaavia hankkivista eivät myöskään varmaankaan arvostaisi, jos jo nykyisestä vaikeustasoista lähettäisiin tekemään helpompia. Onhan jo lähes kymmenen vuotta oltu sitä mieltä, että tämän ja edellisen sukupolven pelit ovat aivan liian helppoja niihin vanhoihin suosikkeihin verrattuna.

En pidä vinkkipalvelua välttämättä huonona ominaisuutena. Tosipelaajat voivat yhä kehuskella päässeensä vaikeat kohdat läpi vaikka silmät ummessa (ja tämä todennäköisesti tulisi näkymään myös achievementeissa), ja toisaalta käyttäväthän nykyäänkin monet pelaajat GameFaqsia ja muita apukeinoja kinkkisiin tilanteisiin. Miten nykyäänkään erotat kuka pelaa "rehellisesti" ja kuka käyttää apuja? Pelit ovat kuitenkin omaa nautintoa varten, ei todistelua tai virtuaalipeniksen venyttelyä varten.

Hauska lukea, kuinka Konsolifin.nettiläiset tietää kaiken jo vasta kehitteillä olevasta tuotteesta.

Eiköhän vinkkisysteemillä ole vain tarkoitus, ettei pelilaitteelta tarvitsisi poistua tietokoneelle ongelman yllättäessä... ja patentilla yritetään suojata tuote ja estää kolmansien osapuolten patentoimasta ideaa jälkikäteen.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi