Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Midway raportoi miljoonatappiosta

THQ ilmoitti aiemmin viikolla yli 35 miljoonan dollarin jättitappiosta maaliskuussa päättyneellä tilikaudellaan ja nyt toinen amerikkalaispelijulkaisija, Midway, raportoi lähes vastaavanlaisesta tuloksesta tämän vuoden ensimmäisen osavuoden jälkeen.

Midwayn liikevaihto oli vuoden 2008 alkupuolella 30 miljoonaa dollaria, mikä on 11 miljoonaa suurempi vuotta aiempaan osavuosiraporttiin nähden. Tästä huolimatta korkeat menot painoivat yhtiön tuloksen samalla aikajaksolla yhteensä 34 miljoonaa dollaria (noin 22 miljoonaa euroa) miinukselle.

Midwayn onnistuminen nykyisen konsolisukupolven peleissä on ollut toistaiseksi kaksijakoinen. John Woon Hard Boiled -actionelokuvan pohjalta työstetty toimintapeli Strangehold sekä FPS-julkaisut BlackSite: Area 51 ja Unreal Tournament III ovat saaneet vaihtelevasti suosiota osakseen, mutta todellista läpimurtoa ei jenkkijulkaisija ole mittavista teknologia-investoinneistaan huolimatta onnistunut Playstation 3:lle tai Xbox 360:lle vielä tuottamaan.

Tälle vuodelle Midwayllä on tarjota muun muassa painipeli TNA Impact, Vin Dieselin tähdittämän kaahailuelokuvan lisenssihurjastelu Wheelman, korttipelikaupungin syövereihin heittäytyvä This is Vegas sekä väkivaltaisen taistelupelisarjan uusin osa, Mortal Kombat vs. DC Universe.

Galleria: 

Kommentit

Ei mitään hyviä asioita peliteollisuudelle nämä kolme viimeisintä talousuutista (THQ, Atari, Midway). Vai onko? Voisi firmat alkaa miettiä, että tippuisko enemmän rahaa kun tekis oikeasti hyviä pelejä. Rahat löytyy varmaan Nintendon, EAn ja ABn kassoista, voisin uskoa. Ja Rockstarille/Take Twollekin sitä tässä on pikkasen varmaan tippunut viimepäivinä =P

"sekä FPS-julkaisut BlackSite: Area 51 ja Unreal Tournament III ja BlackSite: Area 51" Niin surkee peli et tarvii kahdesti mainita tappioiden osasyyllinen? :I

Hide: Juu olet oikeassa. Toinen mokomista joutaa suosiolla pois. =)

"Ei mitään hyviä asioita peliteollisuudelle nämä kolme viimeisintä talousuutista (THQ, Atari, Midway). Vai onko? Voisi firmat alkaa miettiä, että tippuisko enemmän rahaa kun tekis oikeasti hyviä pelejä."

Miten määrität hyvän pelin? Kenelle se on hyvä tai huono ja millä perusteilla? Onko esim. klassisen seikkailupelin pelaajia tarpeeksi, että sellainen kannattaa nykykonsoleille tehdä? Kannattaako hyvää peliä tehdä 3-4 vuotta ja olettaa, että saadaan tarpeeksi voittoa?

Niin se vain on, ettei edes hyvät pelit välttämättä myy tarpeeksi. Pelibisnekseskin on alkanut muuttua musa- tai leffabisneksen tapaiseksi, joissa tähdätään halpaan tuotantoon ja mahdollisimman monia miellyttävään lopputulokseen. Hollywood-rainoista ei välttämättä voi sanoa, että ne olisi omaperäisyydellä pilattu, mutta silti ne myy. Raha se on mikä ratkaisee.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi