Klassisten Mega Man -seikkailujen luojan Keiji Inafunen Mighty No. 9 -loikinnalla on ollut varsin pitkä ja kivinen tie sitten Kickstarter-hurmoksensa. Huonot uutiset eivät näytä loppuvan, sillä pelin Xbox 360 -versio onnistui viivästymään vielä kalkkiviivoilla.
Kehittäjä Comcept on ehtinyt jo lykätä Mega Man -hengenheimolaisen julkaisupäivää kolmeen otteeseen viimeisen puolentoista vuoden aikana. Nyt Xbox 360 -versiosta on löytynyt viime metreillä bugi, joka siirtää pelin julkaisua vielä muutamalla ylimääräisellä päivällä. Vanhan Microsoftin sotaratsun omistajat saavat Mighty No. 9:n Steam-koodin lohdutuksena myöhästymisestä.
Nyt kun Mighty No. 9 on saatu virallisesti julkaistua PlayStation 3:lla, PlayStation 4:llä, Wii U:lla, PC:llä sekä Xbox Onella, ovat useat Kickstarter-tukijat ilmoitelleet saaneensa latauskoodinsa täysin väärille alustoille. Odotettu vanhan koulukunnan tasoloikka on ehditty tylyttää jo arvosanojen keskiarvoja keräilevässä Metacritic-palvelussakin, jossa pelin pistemäärä huitelee alle 60:ssa. Käyttäjäkeskiarvo näyttää entistä pahempia lukemia 2,8 pisteellään.
Inafune itse on selitellyt pelinsä armotonta vastaanottoa esimerkiksi sillä, että mukaan ei ole mahdutettu mikromaksuja eikä ladattavaa lisäsisältöä tuputeta pelaajille puoliväkisin. Miehen mukaan jopa epätäydelliseksi jäävä peli on tyhjää parempi kokemus.
Mighty No. 9 on tekemässä tuloaan jo julkaistujen versioiden lisäksi Linuxille, Macille, PlayStation Vitalle sekä Nintendo 3DS:lle. Julkaisijana toimii Deep Silver.
Jopa alati Twitterissään viisasteleva Sonic-siili otti kantaa aiheesen:
Congrats on the launch, @MightyNo9!
It's better than nothing. pic.twitter.com/WsXHWtAlaX
— Sonic the Hedgehog (@sonic_hedgehog) June 21, 2016