Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Nyt esittäytyy Halo: Reachin moninpeli

Bungie julkaisi Halo: Reachin moninpelistä ensimmäisen trailerin. Videon voi käydä katsomassa ja lataamassa studion verkkosivuilta tai KonsoliFINin mediaosastolta.

Trailerissa esitellään Halo-taistelukenttää uudistavia ominaisuuksia ja pelimuotoja. Lisävipinää taistelukentälle tuovat haarniskapäivitykset kuten esimerkiksi rakettireput tai jonkinasteinen näkymättömyys.

Tarkennuksia paljastuksiin ei vielä annettu, joten faneille jää vielä varaa spekulaatioon. Todelliset vastaukset selviävät viimeistään 3. toukokuuta, jolloin Halo: Reachin moninpelibeta käynnistyy. Betaan pääsee mukaan Halo 3: ODST:lla, jonka puolestaan voi voittaa KonsoliFINin kilpailusta.

Galleria: 

Kommentit

Mikäs siinä, ihan hienonnäköistä pätkää. Onneksi pääsee betaa testaamaan ennen ostopäätöstä! :)

Ennenkuin kukaan aloittaa valittamisen grafiikoista, minä teen sen. Seuraava Halo oltaisiin voitu jättää vasta seuraavan sukupolven julkkariin.

Toisaalta ei valittamista, mutta jotkin uudistuksista tuntuvat hieman keinotekoisilta, kun sitä peliä on jotenkin täytynyt saada edellisestä osasta muutettua. Lähinnä viittaan Gears of Warin tapaiseen kuperkeikkailuun, joka ei tunnu laisinkaan Halolta. Odotan kuitenkin Reachin betaa melko innolla ja toivottavasti rikkoo Halon peruskaavaa sitten kunnolla, jos kerta sille linjalle lähteepi. Ja tämähän oli vasta ensimmäinen kunnon MP traileri ja heti teen suhteellisen pitkälle vedettyjä johtopäätöksiä koko pelimekaniikasta, kun enhän edes tiedä jos vaikka Gearsin rolli on kuin tehty tähän peliin, hyi minua.

Plussana täytyy huomauttaa, että aseisiin on laitettu massaa ja härpäkettä ympärille, tykkään!

3. toukokuuta ; )

Japle: Kerrohan, mikä grafiikoissa on vikana? Todella komeaa efekteillä ja räjähteillä paukuttelevaa meininkiähän tuo on. Ja muistetaan taas, että peli on vasta hädin tuskin alpha-vaiheessa, herrajumala sentään.

Minusta uudistukset eivät vaikuta ollenkaan keinotekoisilta, vaan juuri sopivan hillityiltä mutta mukavan tuoreilta Haloon. Toivottavasti rakettireppu jää tosin vain tiettyihin pelimuotoihin. Eikä Halon kaavaa täydy _todellakaan_ rikkoa, miksi rikkoa ehjää ja viimeiseen asti hiottua? Itse odotan ihan perinteistä Halomeininkiä tuorein uudistuksin.

Hyvä että pojat vihdoin älysivät lisätä sprintin peliin. :p

Kun kerran puhutaan uudistuksista, niin tämä on ainakin yksi josta pidän. Vielä kun muistaisivat antaa 2 kertaa enemmän ammuksia mukaan niin ei tarvis käyttää noiden alieneiden super soaker-pyssyjä. Tai lisäisivät vain headshotit kylmästi.

Berserker: Sprintti voi toki päällisin puolin vaikuttaa hyvältä uudistukselta, mutta mielestäni tämä ei kyllä oikein Haloon sovi. Mitä nyt tapahtuu, kun kesken heduttelun vastustaja karkaakin sprintillä mäkeen? Ei välttämättä mitään mannaa.

Joohanh: No kyllähän tuo melko perinteiseltä Halo moninpeliltä tuon videon perusteella vaikutti. Itse melkeimpä toivoisin radikaalejakin uudistuksia, kun ei tuota Halo 3:n moninpeliä jaksanut alkuhuuman jälkeen juuri yhtään pelata. Toisaalta tähän osasyynä oli (imo) H2:sta huonommat moninpelikentät, etenkin DLC-kentät, joten toivottavasti tällä(kin) saralla Bungie onnistuu parantamaan Reachin moninpeliä.

( Y ) Näytti graafisesti melko samalta kuin Halo 3... Petyin. Äänet oli hyvät tosiaan. Toivottavasti tuo nyt on sitä, että se on vasta alpha vaiheessa.

Hyvältä se näytti, X360 ei ole mitään hävettävää graaffisesta ilmeestä vaikka se ei muuttuisi tuosta paljoakaan. Invasion peli muoto 8vs8 ei kyllä tunnu olevan tarvittava määrä kyseiselle nimelle :/.
Se mikä on tyhmää näissä prequeleissa että periaatteessa aseiden ja tavaroiden pitäisi olla huonompia kuin "nykyisissä" versioissa.
Assassinationista sanon sen verran että tuleekohan siitä sama juttu kuin AVP stealth killien kanssa että parhaillaan jono kehittyy tappajan perään stealth killeja tekemään XD.
Jetpack kyllä tuntu olevan väkisin väännetty peliin.

Halo taitaa olla sellainen pelisarja että jos ei moninpeli ole heti alkuaikoina vienyt mukanaan, siihen on vaikea päästä sisään. Tai siitä on vaikea innostua olisi parempi sana. ODSTn yksinpeliä vetänyt läpi viime aikoina ja tunnelma siinäkin on hyvä, yksinpeli-osuus Reachissakin kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin moninpeli. Ulkopuoliselle moninpeli tuntuu, ja näyttää, aikansa eläneeltä. Pelillisesti, graafisesti, kaikin tavoin. Noh, kaikestahan ei voi tykätä ja sarjan faneille tämä on varmasti parhautta kaikin tavoin.

Miten scifi voi olla aikansa elänyttä? :D

Anyway, hankintaan kai tämäkin menee sitten joskus. Ehkä paras moninpeliräiskintäsarja ikuna.

Ei pelin graffoissa mitään vikaa ole ,mutta perinteiseltä sinkohipalta peli näytti.

Näyttää hienolta, mutta silti liian halolta. Onko se nyt hyvä vai huono asia niin siitä en tiedä. Sen näkee sitten betassa.

Minun on todella kovia hankaluuksia käsittää grafiikkaitkua. Pistäkääpä vaikka LIVE:stä täysi HD-versio lataukseen, ettei tarvitse päätelmiä tehdä Youtube-pätkistä. Tai sitten VGA-premiereä lataukseen.

Tosin samuel6:n viestistä tuli mieleen, että monipeli tuntuu graafisesti aikansa eläneeltä tuon jo alusta asti olleen kirkkaan red vs. blue-suunnittelunsa takia? Tämän ymmärtää kyllä, vaikka en tuota mieltä itse olekaan.

Halon MP on aina ollut ehdotonta kärkeä sen uskomattoman laajuuden, monimuotoisuuden ja kustomoitavuuden takia, jossa Halo 3 on se kirkkain tähti. Siinä missä muut pelit tarjoavat vain yhden linjan gameplaylle, Halo tarjoaa niitä lukemattomia. Tosin on totta, että myöhemmin mukaan hyppäävät voivat vieroksua peliä, jos taustaa on pitkälti muista peleistä.

Siis onhan tuo grafiikka hienoa, mutta se muistuttaa liikaa Halo 3:sta. Itse odotin jotain "uutta" kun kuulin, että Reach käyttää uutta pelimoottoria, mutta vähän pettynyt olen...

"Joohanh sanoo: Eikä Halon kaavaa täydy _todellakaan_ rikkoa, miksi rikkoa ehjää ja viimeiseen asti hiottua?"

Joo, ei täydykkään, juu. Muttakun pahasti näyttää siltä että sitä tuttua ja toimivaa kaavaa aletaan rikkoa, niin totesin siihen vain että tehdään se sitten kunnolla, ja nyt lisään myös että tehkööt Bungie sen myös huolella.

Grafiikoista on tullut pitkälti samoja ajatuksia muilta kuin mitä itsellänikin on, eli grafiikka ei tietenkään ole rumaa, mutta peli ei paljoa ODSTia paremmalta TÄSSÄ VAIHEESSA näytä. Mutta se on se varhaisversio, tiedetään ; ) (Turha lietsontahymiö, ignoraus suotavaa :))

MP:n gameplayssä huolettaa se, että peliin lisätään liikaa muuttujia ja variaatiota (=UUDISTUKSIA), jotka rikkovat balanssia/tekevät pelistä sekavaa/suosivat noboja (ft. MW2). Mutta tämä on vain skeptisen wannabeHC-pelaajan näkökulmasta, jonka mielipide todennäköisesti muuttuu hallitsemattomaksi ylistykseksi, kunhan betan kimppuun pääsee. Eli nyt loppui spekulointi ja odotan vain sen perkuleen betan.

Siis noista grafiikoista....tuo uusin videohan on peli Alpha-versiosta, kuten ruudun oikeasta alalaidsta voitte lukea. Tuo World Premiere video sitten käsittääkseni on se, miltä Reach tulee lopullisesti näyttämään.

Muutenkin Reachissa voi olla, kuten Halo 3:nkin kohdalla, että yksinpelin grafiikka on hitusen moninpeligrafiikka näyttävämpää (ainakin omasta mielestä)

Tyylillisesti sitten toki pitää olla uskollinen sarjan aiemmille peleille, vaikka värimaailma ainakin kampanjassa näyttäisi olevan hiaman tummempi, pelin synkempää tarinaa mukaillen.

Paha sanoa pätkästä mitään, kun en vielä pääse kokeilemaan. Pelissä on varmasti enemmän muuttujia aiempiin osiin verrattuna. Tappamisen voi pätkien perusteella hoitaa hieman monipuolisemmin. Rakettireput vaikuttivat typeriltä, mutta pelin julkaisuun on vielä pitkä aika. Beta-testauksen aikana onnistutaan varmasti korjaamaan huonot puolet ja parantamaan niitä. Grafiikoista pidin ja kampanjaa odotan innolla.

Pelihän saatiin alpha-vaiheeseen vasta ihan pieni hetki sitten. Alpha-versio tarkoittaa, että peli ollaan saatu kasattua yhdeksi kokonaisuudeksi ja tiedetään, mikä on lopullinen rakenne. Tämän jälkeen alkaa vasta varsinainen optimointi ja hiominen, efektien mahd. lisääminen ja pelin saattaminen sujuvasti pelattavaksi. Sen jälkeen tuleekin beta-vaihe, jonka jälkeen yleensä liiskaillaan bugeja ja hiotaan vielä lisää. Beta-vaiheenkin jälkeen tosin grafiikoita voi vielä parannella, kuten Halo 3:n melko merkittäväkin ero betan ja kokonaisen pelin välillä näytti.

Sinänsä on oikein hienoa, että Bungie lähtee tässä ikäänkuin rehelliselle linjalle, ja pistää footagea ihan vaan konstailemattomasti itse pelistä, eikä ryhdy bullshottien rakentelemiseen. Nurja puoli tietysti on, että foorumeilla alkaa itku alpha-version grafiikoista, oli miten oli.

Japle: Itsekin olen jokseenkin sitä mieltä, että Halon gameplay on parasta puhtaana ja ehkäpä hieman yksinkertaistettuna, joka taas mahdollistaa Halon MP:n monipuolisuuden ja juurikin sen HC-sopivuuden verrattuna muihin peleihin. Esimerkiksi sprintti ja combat roll ovat vähän sellaisia ominaisuuksia, joita tuli katseltua kulmakarvat koholla, mutta toisaalta uskon että Bungie tietää mitä tekee, onhan se aina ennenkin ollut edelläkävijä konsoliverkkopeleissä.

"Berserker: Sprintti voi toki päällisin puolin vaikuttaa hyvältä uudistukselta, mutta mielestäni tämä ei kyllä oikein Haloon sovi. Mitä nyt tapahtuu, kun kesken heduttelun vastustaja karkaakin sprintillä mäkeen? Ei välttämättä mitään mannaa."

Joohanh, tykkään voida lähteä karkuun kun joku yrittää ajaa päältä tai kranaatti on jaloissa pyörimässä. Sprintti tuo vaihtoehdon. Ja voithan itsekkin lähteä sprintillä hänen peräänsä. Kaikinpuolin se tuo Haloon liikkuvuutta jota pelistä puuttui.

Berserker: Jees, mutta itselläni pyörii väkisinkin kuva päässä, missä kaksi spartania juoksee kilpaa, kun kumpikaan ei pysty ampumaan sprintin takia, mutta myöskään eivät viitsi päästää vihulaista karkuun. Halossa kun kuitenkin sitä healttia on enemmän, ettei mikään sarjanpäräytys selkään hoitele hommaa.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi