Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Oblivion ja Okami pelintekijöiden mieleen

Bethesdan The Elder Scrolls IV: Oblivion ja Clover Studion joutsenlaulu Okami ovat ehdolla neljän Game Developers Choice -palkinnon saajaksi. Molemmat pelit löytyvät kategorioista vuoden peli, visuaaliset taiteet ja pelisuunnittelu.

Niiden lisäksi Oblivion on ehdolla käsikirjoituksesta myönnettävän palkinnon saajaksi. Okamilla puolestaan on mahdollisuudet tulla palkituksi hahmosuunnittelustaan.

Palkinnot myöntävän IGDA-järjestön johtajan Della Roccan mukaan on valtava kunnia tulla jo pelkästään nimetyksi yhdeksi ehdokkaaksi. ”Kukaan ei tunne pelinkehitystyötä paremmin kuin tekijät itse, joten on mielenkiintoista nähdä, ketkä tasaväkisistä ehdokkaista yhteisö äänestää palkintojen voittajiksi”, hän jatkoi.

Oblivionin ja Okamin ohella pelintekijät nostivat mahdolliseksi vuoden peliksi Epic Gamesin Gears of Warin sekä Nintendon The Legend of Zelda: Twilight Princessin ja Wii Sportsin. Gears of War ja Wii Sports keräsivät yhteensä kolme ehdokkuutta peliä kohti. Samaan saavutukseen ylsi myös Raren Viva Piñata.

Game Developers Choice -palkintojen voittajat julkistetaan maaliskuun alussa järjestettävän Game Developers Conferencen yhteydessä. Seremonian juontaa Double Fine Productionsin suunnittelijaguru Tim Schafer.

Galleria: 

Kommentit

Oblivion oli kyllä itsellenikin viime vuoden paras peli. Uskomattoman paljon tekemistä ja muikea "vau" -efekti kun ekaa kertaa astui viemäreistä ulos maailmaan :)

Oblivionin huono puoli oli siinä, että lomat paloivat todella nopeasti sitä pelatessa. Lopulta oli tehtävä kylmäpäinen päätös jättää pelin pelaaminen. ;)

Mutta varsinkin ensimmäiset hetket vapaassa maailmassa olivat sykähdyttäviä. Ero edellisen sukupolven Morrowindiin oli ja on ehkä edelleen suurimpia saman sarjan sisällä tehtyjä hyppyjä sukupolvenvaihdoksessa: synkeästä sumumaailmasta siirryttiin vehreään paratiisiin.

Henkilökohtaisesti kuitenkin Viva Piñatan vahva esiintyminen sekä IAA- että GDC-palkintojen ehdokaslistoilla on lämmittänyt mieltä kaikkein eniten. Peli oli viime vuoden positiivisin yllätys. Harmillisesti kun Rare pitkästä aikaa teki huippupelin, kukaan ei sitä ostanut. Voisi melkeinpä sanoa, että Piñata ilmestyi väärälle konsolille.

Okami voisi minun puolesta voittaa vaikka kaikissa osissa :)

Mikä siinä GoWissa viehättää kun pystejä yritetään väkisin tarjota?!? Ihan jees peli ja paras osa-alue tasaisuus eli perusjutut tehty huolella eikä selkeitä heikkouksia liikaa. Pelin pituuskin pelastaa puuduttavalta toistolta. Mutta ehdolla vuoden peliksi?? Eikö viime vuonna tosiaan muka ilmestynyt parempaa?

Kyllä GoW ainakin omasta mielestäni paikkansa vuoden peli äänestyksessä ansaitsee. Erittäin tiivistunnelmainen ja näyttävän näköinen peli, joka jaksoi ainakin itseäni viihdyttää niin yksin kuin moninpelinkin muodossa. Suojasysteemi oli hyvä uudistus, varsinkin kun alkoi peliä pelaamaan suoraan hardcore tasolla. Pelistä löytyy myös erittäin viihdyttävä co-op. Eli jos peli on yksi vuoden parhaita räiskintöjä, niin miksei se paikkaansa tuolla äänestyksessä ansaitsisi?

Hakkiz: Olisivat tehneet Viva Pinatasta Regionfreen(play-asia chance), niin kyllä se myisi. Minä ainakin ostan sen, kunhan hinta on ~30.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi