Brittistudio Rare pelasi riskipeliä lähettäessään Xbox 360:lle kehitetyn Perfect Dark Zero -räiskintäpelinsä monistettavaksi yli viisi päivää ennen pelin laatusertifiointia.
Microsoft tarkastaa jokaisen konsolilleen ilmestyvän pelin varmistaakseen tuotoksen toimivuuden. Prosessi voi kestää kuitenkin viikkoja, eikä Rarella ollut aikaa odottaa: Perfect Dark Zero oli saatava Xbox 360:n Pohjois-Amerikan lanseeraukseen.
Perfect Dark Zeron tuottajan Jim Veevaertin mukaan Rare oli tehnyt paljon töitä pelin viimeistelemiseksi ja oli luottavainen – joskaan ei varma – sertifioinnin läpäisystä.
- Jos emme olisi läpäisseet sertifiointiprosessia, meillä olisi ollut satoja tuhansia pelilevyjä käsissämme, hän kertoi Next Generation -sivustolle poikkeusmenettelyn riskeistä.
Perfect Dark Zeroa on valmistettu Pohjois-Amerikkaa varten samassa suhteessa kuin Xbox 360 -konsoleita, joten lanseerauspäivänä 22.11. Joanna Darkin seikkailuista on tarjolla noin 700 000 kopiota.