Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Pleikkarit jarruttavat Gran Turismojen kehitystä

PlayStationin Gran Turismo -sarjasta vastaava Kazunori Yamauchi sanoo jokaisen konsolin osaltaa rajoittaneen sarjan kehitystä.

– Ohjelmisto on kehitettävä laitteiston rajoitusten mukaisesti. Jokaisen uuden PlayStation myötä laitteisto on kasvanut, mutta se ei vieläkään riitä. Teimme Gran Turismo 5:n niin puhtaaksi ja kauniiksi kuin annetuissa rajoissa kykenimme, mutta tietysti olisimme halunneet vielä paljon enemmän, Yamauchi kertoi.

Gran Turismo 5:n julkaisu siirtyi marraskuun alusta, mutta Sony on vakuutellut pelin ilmestyvän vielä tänä vuonna.

Galleria: 

Kommentit

Minkähänlaista jälkeä PD:pojat ja tytöt saisivat PC:llä..

^
En usko, että hirveästi parempaa kuin Pleikkarilla. PC:llä olisi vaikea suunnata huipputehot vaativaa peliä massamarkkinoille, sillä yksinkertaisesti suurimmalla osalla pelaajakunnasta ei ole tehomyllyjä.
Saataisiin varmaan tekniikkademoa PC:llä aikaiseksi, mutta ei paljon muuta imo.

Mutta asiasta toiseen. Kyllä vaikka hieno mies onkin Yamauchi, pitäs hänen muistaa myös se, että kyse on pelistä ja tokihan se on hyvä, että tehdään realistinen jne..., mutta rajoituksethan ovat itsestäänselvyys ainakin vielä, en sitten tiedä tulevista konsoleista. Perfektionismi on ehkä hänellä mennyt vähän liiallisuuksiin.

Klassinen esimerkki täydellisyyden tavoittelusta, joka ei lopulta johda mihinkään.

Kuulostaa suurin piirtein siltä kuin tämä olisi Kazunorin viimeinen teos, jonka jälkeen hän nyökkää ja siirtyy toiseen maailmaan.

"-but of course there's a lot more that we want to put in"

Minusta pikemminkin kuullostaa siltä, että lisää on tulossa, puhutaan jo kenties PS3:n seuraajasta? Mutta onhan se aika ihmeellistä. Jotta PS1-PS2-PS3 kehitys jatkuisi, olisi PS4:n oltava aika paukukas kone. Joka taas viittaa siihen että ihan hetkeen ei sitä tulla markkinoilla näkemään.

No miksei herra Kazunori Yamauchi sitten julkaise vain omaa edistynyttä superHD3D Gran Turismo PlayBox 3(60) konsolia ja julkaise täydellisen pelinsä sille?

Lähes jokainen suuren luokan konsolipeli kärsii konsolien tehoista, joten uutisen informatiivinen arvo on pyöreä nolla. Ilmeisesti Kazumori on aika pahasti hiiltynyt kun tälläisiä lausuntoja antelee :D . Insinööreillä on varmaan ollut kovat paikat.

Pelien tekijät eivät usein suostu kommentoimaan konsolien tehoja negatiivisessa mielessä. Esimerkiksi Sucker Punchin koodaajat valehtelevat korvat punaisina, että ps3 on loistava alusta, koska heillä ei ole "rajoja" raudan puolesta. Tämä on täyttä paskaa. Infamoussiakin pelatessa esimerkiksi framerate tippuu ja piirtoetäisyys on mitä on, kun autot ja talojen tekstuurit ilmestyvät tyhjästä nenän eteen katuja ravatessa. Myös varjot vilkkuvat vuorotellen neljöinä ja puhtaina muotoina. Tekijät ovat nyt tosin mainostaneet tekevänsä Unchartedit. Odotan malttamattomana :D.

PC:tä on turha tuoda keskusteluun mukaan, koska jos hehkutat PC:tä tehojen puolesta yli konsolien, olet jo valmiiksi hävinnyt. Molemmilla on hyvät ja huonot puolensa joita ei mielestäni voi vertailla keskenään.

Olis suunnitellu sillee, et pystyis linkkaa kaks pleikkarii yhdeks, ja olis ollu tuplatehot. Ja se olis ollu tiettty niin et yhdellä se ei olis toiminu ollenkaa. No eihä se viel oo myöhäst peruuttaa julkasuu ja tehdä uusiks xD

Jeps jeps, totta kai rajat tulevat vastaan Gran Turismossa, koska ne on tullut vastaan jo vuosia sitten kaikissa muissa peleissä. ___Kaikki___ pelitalot joutuvat optimoimaan "koodiaan" (eli koodin lisäksi 3d-malleja, shadereita yms. yms. yms.), jotta peli pyörisi suurimmilta osin sulavasti.

Ei ole siis mikään ylläri, että myös tämä peli on löytänyt konsolin rajat. PC-puolellahan rajoja pystytään hyvin laajentamaan, koska peli suunnitellaan massoille niin, että täysgraffoilla peli pyörisi vasta muutaman vuoden päästä. PC-puolella ainoana suurena "etuna" on pelaajien omatoiminen graffojen säätö pelin asetuksista.

Miiw: kyllä raskaan pelin voi tehdä massamarkkinoillekin, ja mielestäni esim. Crysiksen kanssa ollaan tehty juurikin tämä. Pc-puolella asetuksista pelaajat voivat nopeuttaa peliä karsimalla pelin ulkoasua.

uustolli: "Olis suunnitellu sillee, et pystyis linkkaa kaks pleikkarii yhdeks, ja olis ollu tuplatehot."

Näin jo kaksi vuotta sitten:
http://www.konsolifin.net/playstation/uutiset/5518/
"Ensimmäisessä demossa neljän PS3-konsolin avulla tuotettiin GT5-pelikuvaa 3840 x 2160 -resoluutiolla, joka heijastettiin 220-tuuman valkokankaalle Sony SRX-110 -videotykillä, joka vielä pari vuotta sitten maksoi noin 100 000 dollaria.

Myös toisessa demossa käytettiin neljää PS3-konsolia, mutta tällä kertaa näyttölaitteena oli FE Technologiesin kehittämä 19-tuuman Nano-Spindt FED -prototyyppinäyttö, jonka avulla peliä kyettiin pyörittämään 240 kuvaa sekunnissa."

Tehot loppuvat aina kesken. Vasta kun saadaan Kutaragin maalailema konsoleiden verkosto, pelit ovat juuri niin hyviä kuin tekijöillä riittää taitoa. Eikä tarvitsisi edes huolehtia uuden konsolin ostamisesta kun se yksi riittää niin kauan että menee rikki. Sitten joskus. Tuskin GT5 sentään pettymys on laadultaan.

Tassutin: "Esimerkiksi Sucker Punchin koodaajat valehtelevat korvat punaisina, että ps3 on loistava alusta, koska heillä ei ole "rajoja" raudan puolesta. Tämä on täyttä paskaa. Infamoussiakin pelatessa esimerkiksi framerate tippuu ja piirtoetäisyys on mitä on, kun autot ja talojen tekstuurit ilmestyvät tyhjästä nenän eteen katuja ravatessa. Myös varjot vilkkuvat vuorotellen neljöinä ja puhtaina muotoina. Tekijät ovat nyt tosin mainostaneet tekevänsä Unchartedit."

Sucker Punch teki InFamousin muokatulla ps2 enginellä, joten ei ole mikään ihme jos tekevät Unchartedit jatko-osassa. Lähdettä en tälle juuri nyt löydä, mutta jossakin haastattelussa tuli kuitenkin ilmi.

No se selittää paljon. Kiitos tiedosta. Alkuperäinen peli tuntuikin jotenkin väkisin yhteen kasatulta ja oli tämän takia teknisessä mielessä hirvittävän epävakaa. Pelihän on kaikillla muilla osa-alueilla erittäin onnistunut tekele, niin tarinaltaan, kuin myös kauneudeltaan. Annoin ehkä aikaisemmassa kommentissani siitä liian negatiivisen kuvan.

PS. Hieman ehkä tuli eksyttyä aiheesta, vaikka tämäkin koskee PS3:n tehoja. :D

"Jotta PS1-PS2-PS3 kehitys jatkuisi, olisi PS4:n oltava aika paukukas kone. Joka taas viittaa siihen että ihan hetkeen ei sitä tulla markkinoilla näkemään."

PS3:sta löytyy paljon parannettavaa ja hiottavaa. PS4 kannattaisi pistää pian markkinoille vaikka PS3 -> PS4 tehonkasvu olisikin luokkaa Gamecube -> Wii.

Mahewcoro: Miksi ihmeessä nyt noin olisi toimittava? Nythän vasta ps3 on alkanut myymään kunnolla. Minä en nyt ainakaan heti näe mitään syytä minkä takia kannattaisi maksaa hirveitä summia uudesta laitteesta kun on viimein päästy rahan teon makuun. Kyllä se seuraava sukupolvi antaa odottaa.

Mitä itse parantelisit Ps3:n seuraajassa. Itse en nyt ainakaan tässä keksi juuri mitään suurta ja merkittävää jossa voisi olla jotain järkeäkin. Onneksi en ole noissa hommissa...

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi