Resident Evil 5:n johtavana tuottajana toimiva Jun Takeuchi kertoi viime viikolla Capcom's Captivate 08 -tapahtumassa, ettei PlayStation 3:n Sixaxis-ohjaimen liikkeentunnistus ollut varteenotettava vaihtoehto aseella tähtäilyyn pelissä.
Vastatessaan toimittajien kysymykseen mahdollisesta Resident Evil 4: Wii Editionin kaltaisesta ohjauksesta, Takeuchi totesi, ettei PS3:n ohjain ole aivan tarpeeksi tarkka moiseen.
Muuten Takeuchi kehui PS3:a, vaikka heilläkin oli omat alkuvaikeutensa päästä sinuiksi laitteen kanssa. Nyt kun sen toimintaa ymmärretään paremmin, mahdollistaa se hänen mukaansa paljon asioita, joita ei ennen päästy toteuttamaan.
Resident Evil 5:ttä kuitenkin esiteltiin Xbox 360:lla, mikä Takeuchin mukaan johtui vain siitä, että Capcom oli toivonut paikalle konsoliversiota ja yksinkertaisinta oli kääntää koodi kehitysalustana toimivalta PC:ltä Xbox 360 -testikonsolille. Hän kuitenkin kertoi PS3-versionkin kehityksen etenevän ongelmitta.
Kommentit
Olishan tuo padilla tähtäys aika hölm...
Olishan tuo padilla tähtäys aika hölmöä ollut.
Onkohan yhtäkään peliä jossa tähtäily...
Onkohan yhtäkään peliä jossa tähtäily hoidetaan kapulalla ? Kuullostaa jo niin järkyttävältä idealta, vaikka ajopeleissä se toimiikin yllättävän hyvin..
siis kuka hemmetti haluaisi tähdätä l...
siis kuka hemmetti haluaisi tähdätä liikuttelemalla padiä käsissään.
vai ymmärsinkö väärin.
Paras feature ikinä. Tämän takia luov...
Paras feature ikinä. Tämän takia luovuttiin tärinöistä. Eiku.
Millähän tuo Wiin RE4 tyylinen ohjaus...
Millähän tuo Wiin RE4 tyylinen ohjaus muka olisi pelkällä liiketunnistuksella hoidettu, pelissähän kun tähdätään wiimoten infrapunasensorin avulla eikä liiketunnistuksen avulla. Pätevät toimittajat ollut "kyselemässä".
Eihän PS3:n liikkeentunnistusta alunp...
Eihän PS3:n liikkeentunnistusta alunperinkään suunniteltu mihinkään räiskintäpelien tähtäämiseen. Ideanakin jo aika kahjo... Muuten PS3:n liikkeentunnistus kyllä tuo peleihin ihan pirusti lisää. Esim Warhawk, MotorStorm, Folklore yms. Kyllähän sitä myös räiskintäpeleissä voi käyttää, esim Resistancessa liikkeentunnistusta käytettiin oikein hyvin.
''siis kuka hemmetti haluaisi tähdätä...
''siis kuka hemmetti haluaisi tähdätä liikuttelemalla padiä käsissään.
vai ymmärsinkö väärin.''
en kehtaa kuvitellakaan tuollaista, hyvä että jättivät sellaisen kokonaan pois(ko?)... tekevät erikseen zapper-tyyppisen ohjaimen ja jees... EIKUSTA HEI... Miten olisi G-con 3? Tulisi sillekkin käyttöä enemmän kun olenkin jo ehtinyt raiskata time crisisin häiskät useaan otteeseen ja siitä on tullut yllätyksetön ja aika tylsä.. (storeen voisi tulla vanhoja shootereita).
Uutisen otsikko on nyt vähän epämiell...
Uutisen otsikko on nyt vähän epämiellyttävä ja Konsolifinin asialinjalta poikkeava. Eikö se voisi olla muotoa: "PS3-ohjaimen liikkeentunnistus ei sovellu RE5-tähtäilyyn?"
"Uutisen otsikko on nyt vähän epämiel...
"Uutisen otsikko on nyt vähän epämiellyttävä ja Konsolifinin asialinjalta poikkeava. Eikö se voisi olla muotoa: "PS3-ohjaimen liikkeentunnistus ei sovellu RE5-tähtäilyyn?""
Eh, sopiiko kysyä miten otsikko ei ole asialinjan mukainen? Otsikko täsmää hyvin uutiseen, ja kertoo asian ytimekkäästi (vrt. otsikko "PS3-ohjaimen tarkkuus ei riitä Resident Evil -tähtäilyyn" ja uutisen kohta "-- Takeuchi totesi, ettei PS3:n ohjain ole aivan tarpeeksi tarkka moiseen."). Millä tavalla tämä rikkoo asialinjaa? Ei kaikessa tarvitse hakea kiertoilmaisuja, jottei vahingossakaan yksikään herkkähipiä loukkaantuisi.
"Eh, sopiiko kysyä miten otsikko ei o...
"Eh, sopiiko kysyä miten otsikko ei ole asialinjan mukainen?"
Koska se ei täsmää uutiseen täysin. Otsikko antaa väkisinkin kuvan siitä, että viitattaisiin ohjaimen heikompaan suorituskykyyn verrattaessa muihin versioihin, vaikkakin kyseessä oli asioihin perehtymättömän toimittajan järjetön kysymys.
No voi Perkele!!!
No voi Perkele!!!
Liiketunnistus sopii useimmiten hyvin...
Liiketunnistus sopii useimmiten hyvin rengiksi, ei isännäksi. Onneksi tähtääminen jätetään jatkossakin analogitattien yksinoikeudeksi.
RSS-feedeistä luin tismalleen samoin....
RSS-feedeistä luin tismalleen samoin.. aloin jo ihmetellä että onko sixaxiksessa jotenkin kehnompi tarkkuus kuin esim wii tai x0 ja mistä se johtuu... mutta ohjaimen tarkkuus siis riittää siihen, ainoastaan liikkeentunnistuksen tarkkuus ei.. ja se ei ole mikään ihme, sehän on vain liikkeentunnistus
aika tyhmältä kuulostaa että liikkeen...
aika tyhmältä kuulostaa että liikkeentunnistuksella tähtäiltäs.. saisivat tämänki Mestariteoksen pian valmiiksi <3.
Eihän pleikkarin ohjaimessa ole edes ...
Eihän pleikkarin ohjaimessa ole edes tähtäämiseen tarvittavaa infrapunasensoria. Kumma että, toimittaja on erehtynyt edes kysymään tuollaista.
Tulevaisuudessahan IR löytyy kaikkien pelikonsolivalmisajien laitteista, niin toimiva ratkaisu se vain on.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi