Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Recoil Gamesilta eeppisiä suomalaispelejä

Remedy Entertainmentia perustamassa ollut Samuli Syvähuoko käynnisti tammikuussa uuden pelistudion, joka kulkee nimellä Recoil Games. Syvähuoko oli mukana myös suorituskykyä mittaavia ohjelmistoja luovan Futuremarkin ja mobiilibisnekseen keskittyvän Fathammerin alkuvaiheissa.

- Peliala on kansainvälisesti voimakkaassa kasvussa, ja Suomessa on vahva keskittymä alan osaamista. Uuden yhtiön perustaminen yhdessä muiden kokeneiden tekijöiden kanssa on innostava mahdollisuus, joka herätti myös kansainvälisten tuotantoyhtiöiden ja rahoittajien kiinnostuksen, Syvähuoko kertoo.

Yhtiön muut perustajat ovat teknologiajohtaja Jarkko Lempiäinen, tasosuunnittelijajohtaja Samuli Viikinen, suunnittelujohtaja Aki Määttä, taiteellinen johtaja Mikko Kautto, vanhempi pelisuunnittelija Petteri Putkonen sekä johtava konseptiartisti Hans Zenjuga. Heidän meriittilisalleen kuuluu työpaikkoja suurissa studioissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Recoil Gamesin tavoitteena on luoda eeppisiä toimintaseikkailuja hyödyntämällä Cinegames-kehitystekniikkaa, jonka ansiosta peleissä korostuvat voimakas tarina, ihmissuhteet sekä ryhmätyöskentely.

Yhtiön omaan ideaan perustuva ensimmäinen projekti rakentuu niin itse kehitettävän teknologian kuin lisensoitavien työkalujenkin varaan. Kehitystyötä tukee ulkomainen rahoitus, ja studion koon on tarkoitus kasvaa projektin aikana nykyisestä vajaasta 20 työntekijästä noin 50 henkeen.

Peli julkaistaneen PC:lle, PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle. Lisätietoja siitä sekä Recoil Gamesin yhteistyökumppaneista kerrotaan kuluvan vuoden aikana.

(Kuva: Peter Forsgård)

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi