Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

RedLynx kertoo MotoHerozista

RedLynxin pelintekijät antoivat Wiiloveit-verkkosivustolle haastattelun kesällä WiiWaressa julkaistavan MotoHeroz-mönkijäpelin tiimoilta.

Pääohjelmoija Mikko Sarvela kertoi RedLynxin todenneen jo pelin ensimmäisen prototyypin valmistuttua MotoHerozin sopivan kooltaan, ulkoasultaan ja pelituntumaltaan parhaiten WiiWare-julkaisuksi. Wiin tehokonsoleita vaatimattomammasta laskentatehosta huolimatta pelin luvataan pyörivän kaikissa tilanteissa täydet 60 ruutua sekunnissa.

Sarvela selvitti myös ajamiseen käytettävää ohjaustapaa. Ohjaus tapahtuu pitämällä Wiimotea poikittain. 1- ja 2-nappeja käytetään kaasuna ja jarruna. Ristiohjaimella hallitaan kuljettajan asentoa ja A-nappia hyödynnetään erikoiskykyjen aktivoinnissa. Liiketunnistusta käytetään ainoastaan ympäri keikahtaneen mönkijän kääntämiseen takaisin pyörilleen.

MotoHerozin kenttäsuunnittelusta vastannut Konsta Kontunen kertoi peliympäristöistä. "Kilpailuja käydään kuudessa eri ympäristössä, joista jokaisella on oma tunnelmansa. Tasot vaihtelevat kiivastahtisista kilparadoista ongelmanratkaisukykyä vaativiin kenttiin."

Vertailusta tekijätiimin edelliseen tuotokseen, Trials HD:een, Kontunen totesi: "MotoHerozilla ja Trialsilla on paljon yhteistä, joten Trialsista saatu kokemus auttoi ehdottomasti MotoHerozin kehityksessä; esimerkiksi pelien kontrollit ovat samankaltaiset. Kaikki Trialsissa toimineet kikat eivät kuitenkaan sopineet sellaisenaan MotoHeroziin, joten vaati silti hieman aikaa sopeutua uuteen tapaan tehdä pelitasoja."

RedLynxin luova johtaja Antti Ilvessuo listasi MotoHeroziin suunniteltuja power-uppeja, joihin lukeutuvat muun muassa jousihyppy, nitroboosti, rakettireppu ja tahmapyörät. "Esineet vaikuttavat ajoneuvojen liikkuvuuteen, ja koska pelissä on kyse ajamisesta, ne vaikuttavat pelikokemukseen paljon." Lisäksi kilpailuista ansaittuja kolikkoja voi käyttää uusien ajoneuvojen ostamiseen ja kentissä on paljon muuta piilotettua löydettävää.

Verkkopuolella MotoHeroziin aiotaan sisällyttää päivittäisiä haasteita, joissa tehtävänä on ajaa ennakkoon määrätyt radat mahdollisimman nopeasti. Haasteista kertyviä pisteitä käytetään maailmanlaajuisen tuloslistan muodostamiseen.

RedLynxin mahdollisiin tuleviin peliprojekteihin Wiillä ja 3DS:llä Ilvessuo suhtautui diplomaattisesti: "Pidämme Wiistä ja olemme nauttineet yhteistyöstä Nintendon kanssa, joten sen jatkaminen on hyvinkin mahdollista. Mutta odotetaan ensin mitä mieltä pelaajat ovat MotoHerozista."

MotoHeroz julkaistaan kesän aikana WiiWaressa. Tarkkaa hintaa tai julkaisupäivää mönkkärirälläykselle ei ole vielä kerrottu. Uutisessa referoidut haastattelut ovat kokonaisuudessaan luettavissa lähdelinkin takana.

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi