Suomalaisten opiskelijoiden kehittämä Fat Bear Week -peli on yltänyt Pelinkehityksen maailmanmestaruuskilpailujen loppusuoralle.
Pelinkehityksen maailmanmestaruuskilpailuihin osallistui viime vuonna yli 1800 tiimiä ympäri maailmaa. Vuoden 2020 kilpailijat on nyt laitettu alustavaan paremmuusjärjestykseen, joten niin ammattilais-, harrastelija- kuin game jam -kategoriankin finalistit ovat selvillä.
Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijaryhmän Team Fat Bearsin kehittämä Fat Bear Week taistelee harrastelijakategorian voitosta. Peli voitti viime vuoden 18. viikkoäänestyksen ja kilpaili jo tammikuussa pidetyn fanisuosikki-kategorian finaalissa jääden kuitenkin täpärästi mitalisijojen ulkopuolelle.
Kilpailun voittajat julkistetaan ja palkitaan GDWC 2020 Awards -palkintojenjakotapahtumassa 30. huhtikuuta. Palkintogaalaa voi seurata suorana GDWC:n Twitch-kanavalla.
GDWC 2020 Pro-kategorian finalistit:
- Helheim Hassle, kehittäjältä Perfectly Paranormal (Norja)
- The Riftbreaker, kehittäjältä EXOR Studios (Puola)
- There Is No Game: Wrong Dimension, kehittäjältä Draw Me A Pixel (Ranska)
GDWC 2020 Hobby-kategorian finalistit:
- Burn Me Twice, kehittäjältä Null Reference Studio (Espanja)
- Fat Bear Week, kehittäjältä Team Fat Bears (Suomi)
- From The Shadows, kehittäjältä Gamagora (Ranska)
GDWC 2020 Game Jam -kategorian finalistit:
- Big Fish, kehittäjältä TOQGames (Yhdysvallat)
- Cat Colony Crisis, kehittäjältä Devil's Cider Games (Kanada)
- Time To Dance!, kehittäjältä Savvy Community (Ranska)
GDWC:n vuoden 2020 Fanisuosikki-kategorian voittajat:
1. Receiver 2, kehittäjältä Wolfire Games (Yhdysvallat)
2. The Pancakes Official Game Show, kehittäjältä Dema Studios (Italia)
3. Haven, kehittäjältä The Game Bakers (Ranska)
Lisää aiheesta:
► Pelinkehityksen maailmanmestaruuskisat 2020: Suomalaiset opiskelijat voittivat Pelinkehityksen maailmanmestaruuskilpailun viikkoäänestyksen