THQ:n johtaja Brian Farrell ei usko alan kaipaavan uusia konsoleita, mutta pitää Moven ja Kinectin kaltaisia pyrkimyksiä yleisön laajentamiseksi tervetulleina.
– Rehellisesti sanottuna viimeinen asia mitä ala nyt kaipaa on uusi rauta. Kun katsoo PS3:lle ja Xbox 360:lle tulevia pelejä, ne näyttävät tyrmääviltä. Jos nyt tulisi uusi tuhannen dollarin laatikko, jota laitevalmistajien pitäisi myydä tappiolla ja kehittäjien pitäisi kuluttaa entistä enemmän rahaa kehitykseen, niin se malli ei vain toimi. Jatkettu elinkaari laajemmalla yleisöllä on mielestäni strategisesti oikea ratkaisu ja Move sekä Kinect on suunniteltu juuri sitä varten, Farrell totesi.
Farrell ei lähtenyt arvailemaan aikataulua seuraavalle sukupolvelle, eikä näe sen vielä tarjoavan pelaajalle mitään merkittävää uutta.
– Parempaa grafiikkaa? Se on jo nyt hemmetin hyvällä tasolla. Parempaa ääntä? Ei. Pelattavuutta? Ehkä ei. Uskoisin pelien nykyisen evoluution osoittavan meille suuntaa parempaan pelikokemukseen: rikkaampia tarinoita, parempia hahmoja ja elokuviin verrattavia tuotantoarvoja. Mielestäni tuo on suuntana ja teknologia- ja grafiikkavetoiset ajat ovat takana, Farrell povaili.
Kommentit
samaa mieltä Farrellin kanssa. Menee ...
samaa mieltä Farrellin kanssa. Menee heittämällä vielä muutamat vuodet näillä konsolisukupolvilla.
Mitä tuohon evoluutioon ja omiin näke...
Mitä tuohon evoluutioon ja omiin näkemyksiini asiasta tulee, niin tuo kohta "rikkaampia tarinoita ja parempia hahmoja" tuntui olevan aivan realistinen näkymä useampia vuosia sitten. Ainakin jos muutaman valioyksilön esimerkkiä oli uskominen. Sitten koitti tavallaan jonkin asteinen pimeä keskiaika muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, jolloin tarina ja hahmo keskeisyys ei ollutkaan enää niin tärkeää. Kehitys pysähtyi ja pahimmillaan otettiin jo takapakkia. Kuitenkin viime aikoina suuntaus on ollut taas kohti valoisampaa tulevaisuutta. Eikä nyt oikeastaan positiivisella kehityksellä kohti elokuvamaisempia pelejä taida olla esteitä, kun kerran pajoilla ei enää niinkään tarvitse keskittyä grafiikan ja teknologian kehittämiseen. Eli lyhyesti, Brian Farrell puhuu asiaa.
Ja ei ole minullakaan kaipuuta uuden sukupolven perään vielä moneen vuoteen.
Samaa mieltä... Nojoo, ehkäpä jotain ...
Samaa mieltä... Nojoo, ehkäpä jotain rammia voisi lisätä että saataisiin laajempia alueita.
Njaa... Bisneksen kannalta tuon ym...
Njaa...
Bisneksen kannalta tuon ymmärtää - isompia kehityskustannuksia ei kaivata.
Toisaalta kyllä vanha rauta on vanhaa. Itse kaipailisin jo lisätehoa (60fps, oikea 1080p, paremmat tekstuurit jne. jne.). Mutta miten paljon lisätehoa pitäisi olla, että ero vanhaan sukupolveen olisi kuluttajan kannalta merkittävä? Saati sitten markkinoilla, jossa Wii on nro. 1.
Viisaita sanoja.
Viisaita sanoja.
Täysin eri mieltä. Viisi vuotta katso...
Täysin eri mieltä. Viisi vuotta katsonut samaa romulootaa jo. Ala kaipaa muutenkin "excitementtia" uusien konsolien muodossa.
Itse ostaisin heti jos tulisi.
Itse ostaisin heti jos tulisi.
Olen sitä mieltä, että jos haluaa uut...
Olen sitä mieltä, että jos haluaa uutta tekniikkaa, niin sitä varten ovat PC:t olemassa... ...ja jos ei sellaiseen ole varaa, niin se on voi voi, tekniikka maksaa. Ei itsellänikään ole mitään uusinta uutta PC rautaa, mutta kyllä lähes kaikki multiplatform pelit näyttää selkeästi parhaalta PC:llä. Toki odotan mielenkiinnolla millaista rautaa uusissa konsoleissa tulee olemaan ja tulen ne varmasti ostamaan (kuten ostin PS3:n ja XO:n), mutta siihen asti PC pitää minut teknisesti ajan tasalla (ainakin paremmin).
Eri mieltä grafiikasta. 1080p ilman s...
Eri mieltä grafiikasta. 1080p ilman sahalaitoja ja 60fps vakioksi niin olen tyytyväinen. Lisäksi peleissä voisi olla fysiikat edes Crysiksen tasolla, mielummin paljon paremmat. Staattisit ympäristöt häiritsevät nykypeleissä.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi