Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Traveller's Tales: PS3:n "Wand" parempi kuin X360:n Natal?

Varsinkin Lego-hahmoisista Star Wars -, Indiana Jones - ja Batman-peleistään tunnetun Traveller's Talesin johtaja Jon Burton uskoo PS3:n keväällä julkaistava uuden liikkeentunnistusohjaimen lyövän laudalta Microsoftin Natal-järjestelmän.

– Natal on uskomattoman näppärä, mutta viive ja fyysisten nappien puute rajoittaa suuresti sitä, minkälaisia pelejä sille voidaan tehdä. Sonyn ratkaisu on halpa, tarkka ja tarjoaa napit sormien ulottuville, minkä ansiosta kaikki toimintaseikkailuista FPS-peleihin voidaan hoitaa samalla ohjaimella, Burton hekumoi.

Burton kuitenkin myönsi, ettei hän ole nähnyt Natalin lopullista versiota, joten on täysin mahdollista, että viive johon hän viittasi, on saatu korjattua julkaisuun mennessä. Lisäksi hän myönsi Natalin takaa löytyvän teknologian ja ohjelmiston olevan hämmästyttävää, vaikka hän epäilikin fyysisten nappien puutteen hankaloittavan sen toimivuutta tietyntyyppisissä peleissä.

Galleria: 

Kommentit

Vain aika näyttää , lopulta koko homman ratkaisee se kumman pelit näille ohjaimille ovat parempia.

Toisaalta herää kysymys, että mihin noita lopulta tarvitaan, sillä onhan useimmat peligenret hoituneet nykyisilläkin ohjaimilla, eikä esim. erillisten kitaraohjainten hankintaan tunnu olevan suurta kynnystä.
Aikoinaan Wiimoten kohdalla hehkutettiin sen mahdollistavan kokonaan uusia pelityyppejä, mutta aika vähiin on jäänyt, ellei pidä minipelikokoelmia uutuutena (PSonen Bishi Bashit...).

En ihan usko noiden tuovan mitään Wii-tasoista nostetta kummallekaan "tehokonsolille".

EDIT: Mjoo, vanhuksella taas muutosvastarintaa... :)

En kyllä ole varma, mutta luulen nähneeni videon jossa pelaaja käyttää natalia ja ohjainta samaan aikaan. Voi olla että en ole nähnyt, mutta voihan sitä niinkin hyödyntää.

ohjain + liiketunnistus = kuraa.

Ainakin nykyiset EyeToy -pelit ovat aivan kaameita, kun pitää erillistä ohjainta haroa pelin tiimellyksessä. Tuntuu, että olisi sitten vain parempi pelata peliä sillä ohjaimella, kun sitä joutuu koko ajan jostain pöydältä haroa.

Uskon silti Burtonia, vaikka Natal onkin jokseenkin vallankumouksellinen, toimii tuollainen normaali tikku varmaankin tarkemmin = miellyttävämmin.

Ei nuo mun mielestä edes kilpaile toistensa kanssa. Natalilla saa aikaan pelejä, jotka ei Wandilla ole mahdollisia. Kuten uutisen tyyppikin sanoi, Natalilla tulee rajoitukset kuitenkin hyvin äkkiä vastaan. En ole kertaakaan kuvitellut pelaavani jotain suurta peliä Natalin kanssa, lähinnä minipelitarjonta kiinnostaa. Odotan siltä loistavaa viihdettä illanistujaisiin kavereiden kanssa. Wand pystyy myös tarjoamaan tämän, ja vielä enemmänkin.

Itseäni nuo eivät kiinnosta pätkän vertaa, sillä miten Natalia käytetään videotykin kanssa? Entä riittääkö Eyen surkea valoteho Vandin kanssa pelaamiseen, mikäli huonetta hämärtää?

Miten pelataan NHL:ää tai Forzaa kyseisillä virityksillä? Uskoisin, että kyseiset ohjamet jäävät tässä sukupolvessa kikka-kolmosiksi, eikä niille tule ainoatakaan kunnollista killer-appia.

Padia en hylkää p*rkele! Jos tulevaisuudessa vaihtoehtoina on vain dildoilu/eyetoy, niin pitäkööt tunkkinsa...

Oliver, jaa että ihan "minipelejä"? Sen valtaisan minipelitarjonnanko vuoksi sekä Sony että MS pykäävät omat liiketunnistusratkaisunsa? ;)

Kyllähän padille voidaan miten kuten kääntää liiketunnistusta ja osoittamista, mutta kyllä se on oikeasti aika hirveää yrittää pelata hyvin monia padipelejä joissa se ohjain ei yksinkertaisesti sovi vaativaan makuun.

Spinshank, kokeilepa PESiä ja F1 2009:ää Wiillä.

Itse odotan mielenkiinnolla miten saadaan muitakin, kuin nintendon pelejä liikeohjauksen piiriin. En kyllä näkisi pahana, jos esim. miekkaa voisi oikeasti heiluttaa itse. Vaatii toki peliltä ja sen suunnittelulta paljon, jotta liikeohjaus olisi enemmän kuin pienen erikoisuudentavoittelun hedelmä.

Toivottavasti eivät mene sotkemaan ohjausta nykypeleihin, vaan tuovat aivan omansa tälle. Ubisoftin Just Dance on tästä oiva esimerkki.

Ei kyllä mitkään liikeohjain pelit kiinnosta. Ei niillä oikein saa laatupelejä kasattua.

spineshank: ei kai ole tarkoituskaan väkisin tehdä kaikista liiketunnistuspelejä, vaikka konsolille laite tuleekin...

Silti, esim. EyePet ei oikein ole järin onnistunut, kun pitää heilua sekä "träkkäyskortin" että peliohjaimen kanssa, ja tietenkin lattialla istuen.

MiiKai:n kanssa täysin eri mieltä. Laatupelejä saa kasattua, kun sellaisen tuotantoon vaan pistetään tarpeeksi rahaa (jollainen varmaankin Natalin Milo on) .

Toivottavasti pelinkehittäjät osaavat hyödyntää näitä laitteita. Esimerkiksi joku roolipeli voisi toimia mainiosti, kunhan tehdään miekkailusta reaaliaikaista niin, että lyönti ohjaimella aiheuttaa samanlaisen lyönnin pelissä. Sama toimisi jousipyssyllä ja kai taioistakin olisi helppo tehdä sopiva juttu tuollaiseen.

Toivon todella ettei näitä kahta ominaisuutta sitten pakolla ruveta tunkemaan peleihin.

Snydenthur: Miten olisi Dragon Ball peli ja liikkeet tehdään juuri siten miten ne sarjassakin tehdään :D.

"Itse odotan mielenkiinnolla miten saadaan muitakin, kuin nintendon pelejä liikeohjauksen piiriin. En kyllä näkisi pahana, jos esim. miekkaa voisi oikeasti heiluttaa itse."

Nyt heti Wii Sports Resortin ääreen ja Showdown kokeiluun.

"Entä riittääkö Eyen surkea valoteho Vandin kanssa pelaamiseen, mikäli huonetta hämärtää?"

Se kamerahan seuraa ohjaimen lamppua. Luulisi tuon onnistuvan hämärässä jopa helpommin. Tosin pelin mahdolliset muut kameran käyttötarkoitukset saattavat kärsiä. Luulisin.

Voihan noilla jotain "uusia" kivoja perhepelejä varmaan pelata mutta miten esim. Unchartedin tai Infamousin tyylisiä pelejä? Tuskin noilla tullaan listoijen kärkeen nousemaan mutta eiköhän sieltä joitain hyviä pelejä myös noille tule.
Padit on se ainoa ja oikea.

Helvetti mikä mainospuhe Mr. Burtonilta.

Little Big Planet toimisi ihan kivasti tällaisella tikulla: ) rakentamisesta tulisi ainakin paljon nopeampaa.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi