Viidennen kerran järjestetyssä Edinburgh Interactive Festival -tapahtumassa puhunut Ubisoftin pääjohtaja Yves Guillemot kertoi yhtiön laajentavan toimintaansa tulevaisuudessa elokuvien tuotantoon sekä kirjojen julkaisuun.
Ubilta on jo tulossa lyhytelokuva, joka perustuu marraskuussa PS3:lle, X360:lle ja PC:lle julkaistavaan Assassin's Creed -toimintapeliin, mutta jatkossa luvassa on myös pidempiä leffoja joko valkokankaille tai televisioon.
Guillemot sanoi yhtiön siirtymisen elokuvien puolelle olevan looginen askel ja sunnitelmissa on julkaista useita eri pelisarjoihin perustuvia tuotteita. "Emme ala tekemään elokuvia siksi että haluaisimme, vaan koska meidän on pakko tehdä niin", Guillemot selitti. "Jos emme ryhtyisi siihen, emme saisi etua uudesta sukupolvesta".
Ubisoft suunnittelee uutta myös vanhalla alallaan, sillä GamesIndustry.biz kertoo yhtiön valmistelevan peliä, joka perustuu vahvasti pelaajien tuottamaan sisältöön ja Guillemotin mukaan sen tavoitteena on tehdä kuluttajista luojia. Pyrkimyksenä on saada peliin mahdollisimman helppokäyttöiset työkalut ja mahdollistaa sisällön jakaminen alustasta riippumatta.
Kommentit
Tuosta pelaajien luomasta sisällöstä ...
Tuosta pelaajien luomasta sisällöstä tulee vielä vahva trendi tälle alalle. LittleBigPlanet nyt näyttäisi olevan (onnistuessaan) se lähtölaukaus, joka nostaa viimeistään asian pöydälle myös muissa pelitaloissa. Luovuutta ja kekseliäisyyttä kyllä varmasti löytyy pelaajakunnasta riittämiin.
Ja näin viedään pelisarjojen lypsämin...
Ja näin viedään pelisarjojen lypsäminen uudelle asteelle..
Nisu kerroppas lisää tosta LBP:en jut...
Nisu kerroppas lisää tosta LBP:en jutusta. Juu että ei noiden pelien tekemisistä elokuviksi minun mielestä paha juttu ole. Itsellä jos olisi tarvittavat resurrsit niin tekeisin lyhyt elokuvia BF, Ressistä, SupCom, Hidden (HL2 modi, pirkuleen hyvä).
Millonkos Pibe tekee peli videoita noista PS3 peleistä?
LittleBigPlanet nyt luetun tekstin ja...
LittleBigPlanet nyt luetun tekstin ja nähtyjen videoiden perusteella näyttäisi sallivan käyttäjälähtöisen materiaalin levittämisen muille. Ei pelkästään kenttiä, vaan ehkä myös niihin tehtyjä objekteja erikseen.
Samaa asiaa liippaa läheltä myös Unreal Tournament 3:n pc-modien salliminen sellaisenaan myös pleikkarilla.
Hiiri ja näppis kavereiksi ja alkaisi olla oikeat työkalut vaikka ihan pätevän kenttäeditorin käyttämiseen. Apuna vielä kamera ja siihen mahdollisesti ympätyt sovellukset, kuten videoeditori tai 'kolmiulotteisen' esineen mallentaminen muutamista valokuvista.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi