Assassin's Creed -pelisarjan ensimmäisen osan sivutehtävät luotiin alle viikossa.
Assassin's Creed on tunnettu avoimista maailmoistaan, joiden kartat ovat täynnä sivutehtäviä. Pelisarjan ei kuitenkaan alunperin suunniteltu sisältävän näitä ylimääräisiä toimeksiantoja: ensimmäisen Assassin's Creedin oli tarkoitus saapua myyntiin pelkän päätehtäväketjun kera.
Entinen Ubisoft Montrealin kehittäjä Charles Randall työskenteli ensimmäisessä Assassin's Creed -projektissa vuonna 2007. Randallin mukaan Assassin's Creediin lisättiin sivutehtäviä, koska "toimitusjohtajan lapsi pelasi sitä". Lapsen mielestä peli oli sangen tylsä, eikä siinä ollut mitään tekemistä. Tämän seurauksena kehitystiimi alkoi työstää ja lisätä sivutehtäviä vain viisi päivää ennen julkaisua.