Planet Alpha julkaistaan 4. syyskuuta Xbox Onelle, PlayStation 4:lle ja PC:lle, ilmoitti Team17 hiljattain.
Vuorokaudenajoilla leikkimiseen perustuvaa pulmanratkontaa, hiippailua ja tasohyppelyä yhdistelevän nimikkeen kehitystyö alkoi vuonna 2013, kun IO Interactiven palkkalistoilla ollut Adrian Lazar alkoi työstää peliä vapaa-ajallaan. Sittemmin hän on kerännyt ympärilleen pienen ja kansainvälisen kehittäjäjoukon.
Lazar kertoi maaliskuussa VentureBeatille saaneensa inspiraation pelimekaniikkaan muutettuaan Tanskaan: “Lumouduin pitkäkestoisesta ja värikkäästä iltahämärästä, jolloin aurinko laskee horisontin taakse ja taivas on täynnä vahvoja sävyjä.”
Muiksi työnsä innoittajiksi mies on maininnut vuonna 1991 julkaistun Another World -tasohyppelyn sekä rakkautensa tieteisfiktioon.