Gran Turismo -sarjan luoja Kazunori Yamauchi on kertonut GamerTV:n haastattelussa, että monien kaipaama vauriomallinnus saadaan peliin jo lähitulevaisuudessa.
- Me todella haluamme vaurioita pelimme ajoneuvoihin. Olemme käyneet monia keskusteluja valmistajien kanssa ja vaikka he alussa eivät pitäneetkään ideasta, ovat he vähitellen alkaneet hyväksyä sen. Meillä on vielä muutama firma vakuutettavana, mutta tulemme tekemään sen. Voitte odottaa vauriomallinnusta erittäin läheisessä tulevaisuudessa, Kazunori lupasi.
Kazunori on vieläkin pahoillaan, ettei hän pystynyt tarjoamaan heti täyttä next-gen-Turismoa, mutta toisaalta nyt tiimillä on aikaa testata ideoita ja kerätä palautetta. Kazunori paljasti myös, että Gran Turismo 5:n Garage-ominaisuus tulee perustumaan PS3:n Home-palvelun kaltaisiin avatar-hahmoihin.
Kommentit
Siis niiQ ihquu...
Siis niiQ ihquu...
Jos toi törttöily meno jatkuu samanla...
Jos toi törttöily meno jatkuu samanlaisena, nii nettipelistä ei taida tulla yhtää mitää.
Gran Turismo 5: Prologueen vissiin pä...
Gran Turismo 5: Prologueen vissiin päivityksenä tulee tämä Vauriomallinnus.. hyvä vaan
Mitäköhän toi "lähitulevaisuudessa" m...
Mitäköhän toi "lähitulevaisuudessa" mahtaa tarkoittaa. Prologueen ladattavana lisänä, Gran Turismo 5:teen, vai mahdollisesti johonkin seuraavaan GT peliin???
Kazunori puhui jo viime kesänä, että ...
Kazunori puhui jo viime kesänä, että GT5 voisi saada vauriomallinnuksen päivityksenä. Silloin peliä tosin odoteltiin täksi kevääksi ja GT5 Prologueta syksyksi.
Voisi siis tulla päivityksenä jo Prologueen.
Minäkin haluan välittömästi vaurioita...
Minäkin haluan välittömästi vaurioita mun autoon. :E
:D
Kunnon Burnout meet GT kehiin niin avot!
Enpä antais itekään lupaa näyttää vau...
Enpä antais itekään lupaa näyttää vaurioita omissa autoissani, jos olisin autovalmistaja. Varsinkaan nykyään, kun ne autot jo näyttävät samalta, mitä oikeassa elämässä. Mielestäni aivan turha osa peliä. Menee samaan turhuuskategoriaan mitä esim. ohjainten tärinät.
Vaurioita kehiin. Eihän noi mitään pa...
Vaurioita kehiin. Eihän noi mitään panssarivaunuja ole. Autovalmistajien puolesta hivenen kapeakatseista toimintaa kieltää vauriomallinnos. Voin sieluni silmin nähdä otsikon Jenkki törtöstä, joka haastaa autovalmistajan oikeuteen, koska auto oikeassa elämässä vaurioituu kolarissa toisin kuin GT:n bittimaailmassa ;)
Se että pelti rutistuu ei ole mikään ...
Se että pelti rutistuu ei ole mikään tärkeä ominaisuus, mutta tuo kumipallo efekti tuossa haittaa eniten.
Tällähetkellä jos joku ajaa 200 km/h paikallaan olevan auton perseeseen ainut mitä tapahtuu on, että törmätyn auton nopeus kasvaa jonkin verran.
Oikeasti tuossa pitäisi kummankin auton kilpailun olla ohi. Eli realistisuutta lisää kiitos.
Ilmankin pärjää, mutta jos tulee niin...
Ilmankin pärjää, mutta jos tulee niin sen parempi.
Harmittaa kun ei ole pitkään aikaan t...
Harmittaa kun ei ole pitkään aikaan tullut vastaan mitään Carmageddon 2 tai 1nsane tyylistä autojen hajoamista jossa autot menivät aivan tosissaan pieniksi ruttukasoiksi. Nykyään vähän ovea irtoaa ja puskuri roikkuu, mutta auton muoto ei pahemmin törmäilyssä muutu.
Oliko siinä jokin lainsäädäntökin tiellä miksei auton ohjaamo saa rutistua?
Peltivaurioiden mallinnus on tosiaan ...
Peltivaurioiden mallinnus on tosiaan yliarvostetuimpia ominaisuuksia, ja sen perään ollaan aina mankumassa...
Vauriomallinnus on hauskaa niin kauan kun moninpelissä kaikki ajavat tosissaan ja reilusti, eivätkä tahallaan törmäile toisten autoja rusinaksi. Näinhän ei koskaan ihmisvastustajien kanssa ole, eihän? Jos pvp-törmäykset laittaa pois päältä, poistuu kisasta ohittaminen eli koko pointti. (jos törmäyksiä yleensä saa pois päältä)
Ihmetystä kyllä herättää, miksi muiss...
Ihmetystä kyllä herättää, miksi muissa peleissä vauriomallinnus on, mutta GT-sarjalle lupaa muka ei heruisi. Eiköhän oikea syy ole siinä, että GT5:n upeisiin automalleihin vaurioiden mallinnus olisi vaan kertakaikkiaan liian työlästä. Varsinkin jos sitä ei ole alusta alkaen otettu suunnittelussa huomioon.
Sunsh1ne: jos olet joskus netissä pelannut peliä vaurioilla ja ilman, olet varmaankin huomannut, että vaurioiden mallintaminen nimenomaan vähentää törppöilyä, kun joka kurvissa ei kannatakaan ajaa edellä ajavan kylkeen. Ja totta kai pelissä säilyisi myös mahdollisuus otta vauriomallinnus pois, ja ajoavut päälle, jos Civic-kuskeja huolettaa liikaa ;)
Alkaa olla aika Wanha selitys tuo "au...
Alkaa olla aika Wanha selitys tuo "autovalmistajat ei diggaa". Paskapuhetta.
Kerros Pasi mikä ois sitte parempi?
Kerros Pasi mikä ois sitte parempi?
Tuomas, ehkä "se vaatii liikaa työtä"...
Tuomas, ehkä "se vaatii liikaa työtä"?
Kannattaa kuitenkin muistaa että GT o...
Kannattaa kuitenkin muistaa että GT on eri asemassa kuin muut autopelit ;) mutta ihan hyvä vaan jos japanilaiset viimein sallivat ryppyjä perheautoihinsa.
Eikö se Forzan päähäiskä sanonut josk...
Eikö se Forzan päähäiskä sanonut joskus, että kun kuitenkin heillä autot on hajonneet jo Midtown Madnessista lähtien, niin tuo "valmistajat ei tykkää" on vain tekosyy.
Thema: Minäkin kaipaan Carmageddonin ...
Thema: Minäkin kaipaan Carmageddonin kaltaisia pelejä (romuttamista). Niissähän hienointa juuri on se että autot hajoavat niin että ajaminen niillä ei enää onnistu. Niin voisi olla muissakin autopeleissä tosin On/Off valinnan kanssa. GT:ssä ei tosin olisi hyvä että autot menee kahtia kun osuu tolppaan, mutta jotain pientä hajoamista voisi olla.
Need for Speedissä autot hajos vasta ...
Need for Speedissä autot hajos vasta neljännessä osassa. Silloinkin syynä oli kuulemma autofirmojen vastaanhankaus ryttyistä peltiä vastaan. Ehkä Micro$oftin voitelukassa on suurempi kuin Sonyn. Itselleni on yks hailee hajoaako autot hienosti eli ei vaiko ei lainkaan. On noi Turismot tullu silti pelattua.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi