Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Wario Land tekee tuloaan — katso kuvat!

Wiille saapuvasta Wario Land: The Shake Dimension -tasoloikasta on vielä varsin vähän tietoa, mutta pelistä on julkaistu nyt neljä varsin pienikokoista kuvaa, joista käy ilmi pelin graafinen ilme.

Wario Land: The Shake Dimension on jatkoa Game Boy -käsikonsoleilta tutulle 2D-tasoloikkasarjalle, jonka viimeisin osa ilmestyi vuonna 2001. Peli julkaistaan täysiverisenä levyllä eikä WiiWaressa, niin kuin on arveltu ja sen on tarkoitus ilmestyä Euroopassa syyskuussa.

Galleria: 

Kommentit

Ihan kohtalaista grafiikkaa nintendo ds peliksi..eiku niin tämä onkin wiille.

Onko nämä nyt niitä wiin hyviä pelejä sitten? DS pelinä tämän olisi ymmärtänyt mutta että Wii:lle, eikä kait ole edes mikää WiiWare peli?

inf: "Onko nämä nyt niitä wiin hyviä pelejä sitten? DS pelinä tämän olisi ymmärtänyt mutta että Wii:lle, eikä kait ole edes mikää WiiWare peli?"

No hyvyydestä on vaikea nykyisillä informaatioilla mennä sanomaan. Wiimoteohjausta ja 2d-tasoloikkaa, muu on vielä arvailtava. Ja kuten uutisessa lukee, niin ei ole WiiWare-peli.

Ja voihan ne graafisen ulosanninkin ihan hyväksi saada, kun tuosta vielä hiotaan. Noiden huonolaatuisten pikkukuvien perusteella ei lopullisia johtopäätöksiä kannata antaa.

"Katso kuvat!1!" Heh, kas kun ei "Tissit!" =P

Nojuu, vakavasti puhuen ihmettelen, että jos tuosta tehdään retail-versio.

DS- tai WiiWare-peliltä tuo tosiaan näyttää, mitäköhän Nintendolla oikein on mielessään? Tasoloikan ystävänä kiinnostaa vähäsen, varsinkin kun Wiillä kyseisen genren edustajista on huutava pula. Kuvat eivät vakuuta, mutta toivotaan että pelistä tulisi lisää informaatiota vaikkapa eekolmosilla. Voipi olla että mielenkiinto herää kunnolla sitten.

Eikö nykyään saa tehdä täysipainoisia 2d-pelejäkään kotikonsoleille? Kyllä sellainen peli hyvin tehtynä on rahanväärti siinä missä mikä tahansa muukin. Itseasiassa näitä kaipaillaankin nykyään, sillä 3d:tä on nyt tungettu jo pitkään sellaisiinkin paikkoihin, mihin sitä ei tarvitsisi ja missä se ei olisi paras vaihtoehto. Nykyteknologialla saisi varmasti todella hienoja 2d-pelejä, jos joku uskaltaisi vähän panostaa.

Itse olen ainakin pelistä innoissani. Ja jopa siitä, että kyseessä on nimenomaan täysi Wii-peli. Wiiware peli olisi voinut olla pikaisempi räpellys. Nyt on hyvin mahdollista, että tähän on panostettu kunnolla.

Sinänsä ihme, että nykymaailmassa uskalletaan enää edes tehdä täysipainoisia 2D-pelejä, sillä mitä luultavimmin puolet porukasta tuomitsee pelin jo ensimmäisten neljän pikkukuvan perusteella huonoksi tai mitään sanomattomaksi.

Melkeinpä pakkohankinta tulee olemaan itselle :)

Jos tämä onnistuu, niin pakkohankinta. 2D-tasohyppelyjä onkin tässä tullut kaipailtua kotikonsoleille jo muutama vuosi. Jospa se tästä taas lähtisi ja näitä nähtäisiin useampiakin.

Kolmas ulottuvuus alkaa tosiaankin jo tympiä, varsinkin tasohyppelyissä. Esim. Sonic Team voisi tulla jo järkiinsä ja tehdä täysiverisen 2D-Sonicin ilman mitään turhia 3D-elementtejä - johan se on nähty, että Sonic ei vain toimi kolmannessa ulottuvuudessa/persoonassa.

Toivottavasti tämä myisi hyvin ilmestyessään, niin kehittäjät näkisivät että tällaisillekin on vielä markkinoita.

Siis en nyt todellakaan tarkoittanut etten haluaisi kaksiulotteisia tasohyppelyitä kotikonsoleille. Rakastan kaikenlaisia hyppelyitä, ja etenkin sivultaskrollaavia kaksideeloikkia otan mielelläni vastaan, kyseessähän on kuitenkin genre joka ainakin kotikonsoleilla näyttää tekevän kuolemaa. Kuvat eivät vakuuttaneet sen takia, että graafisesti peli näyttää juurikin kohtalaiselta DS-peliltä. Kaksiulotteisuus ei tarkoita, että grafiikan pitäisi olla huonoa. ;)

Itse pidän silmällä, mutten vielä lisää odotuslistan kärkeen. Lisää informaatiota odotellessa...

Kyllä ite odotan ainaki nykyään, että jos tuollainen sivuskrolleri tehdään, niin se on tyyliin 3d-peli lukittuna sivuttais ohjaukseen. Niinkuin vaikka vähän aikaa sitten PC:lle julkaistu Trials 2 Second Edition. Jos jälki on tuollaista, mitä noissa kuvissa, niin tuon tekisi nykyään joku kolmen hengen porukka viikossa (musat, graffa & koodi).

Mun mielestä kuvissa ei ole mitään vikaa. Mielelläni pelaan, jos peli vaan muuten toimii.

"Onko nämä nyt niitä wiin hyviä pelejä sitten? DS pelinä tämän olisi ymmärtänyt mutta että Wii:lle, eikä kait ole edes mikää WiiWare peli?"

Oi kauheeta kun joku uskaltaa tehdä 2D-tasohyppelypelin tänä päivänä! Vaikka Sony on tehnyt parhaansa estääkseen 2D-pelien julkaisemisen konsoleille, on mukavaa että joku edes jaksaa yrittää.

"Kuvat eivät vakuuttaneet sen takia, että graafisesti peli näyttää juurikin kohtalaiselta DS-peliltä."

Paljonpa sitä voi grafiikan detaljeista sanoa kun kuvat ovat alun perin lehdistä, ja niiden resoluutio 250 x 180. Joka muuten on vähemmän kuin GBA:n resoluutio. Sitä järkeä voi käyttää kuvia analysoidessa, vaikka se tuntuukin olevan näinä päivinä kielettyä.

pox83: "Vaikka Sony on tehnyt parhaansa estääkseen 2D-pelien julkaisemisen konsoleille, on mukavaa että joku edes jaksaa yrittää."

Ilmeisesti esim. LocoRoco on osoitus siitä, ettei Sony osaa edes estää 2D-pelien julkaisua? Samoin PS3:n Storesta löytyy monta uutta ja vanhaa 2D-peliä.

Miksi tätä ei julkaista DS:lle? Siis jos haluavat tehdä 2D-pelin voisivat edes panostaa taustoihin ja tehdä niistä tarkempia tai jopa 3D:tä.
Nintendo, why must you fail? Kuten on tullut jo mainittua, samaan ja parempaan pystyisi helposti ja hetkessä jo parin tai yhden monilahjakkaan kaverin ryhmä.

"Kaksiulotteisuus ei tarkoita, että grafiikan pitäisi olla huonoa."

Tuohon oltaisiin pystytty jo SNES:llä. Japanilaisten ohjelmointitaitoa ei ehkä ihan turhaan ole kritisoitu.

Minusta ei ole mitään vikaa julkaista 2D-pelejä, jos on kyseessä laadukkaamasta peleistä. Tosin tätä soveltuisi paremmin Wiiwarelle, mutta ota huomioon, ettei kaikella ole verkko-yhteyttä näiden hankimiseen ja lisäksi Wiiware soveltuu paremmin "mini-peleiten" osastolle.

Jos vanhan tiedon pätee, niin peliä pelataan Wiimotella esim. pelin nimen mukaisesti ravistelen vihollista ym. ja erilaisia akrobaattia sauvan heilutamalla.

Pienistä kuvista ei voi paljoa kritisoida, mutta mielummin itse haluan 2D tasohyppelyn kuin 3D:n. Wiillä onkin jo paras tasohyppelyvalikoima kolmen konsolin tarjonnasta.

"Ilmeisesti esim. LocoRoco on osoitus siitä, ettei Sony osaa edes estää 2D-pelien julkaisua?"

LocoRoco oli oma peli, ja retropelit ovat erikseen. Sony Computer Entertaiment American virallinen stänssi asiaan on kuitenkin se, että 2D-pelille ei anneta julkaisulupaa, jollei kyseessä ole retropelikokoelma, tai budjettijulkaisu. 2D spritet 3D-taustoissa ovat juttu erikseen. Mm. SNK, Nippon Ichi, Atlus sekä Cave ovat valittaneet asiasta haastatteluissa, joten tuskimpa se ihan tuulesta tempaistu voi olla. Ennenhän säännöt olivat hieman höllempiä, mutta mm. Worms ja Castlevania: Symphony of the Night olivat jäädä ilman jenkkilän julkaisua juuri SCEA:n vastutustuksesta. Samoin oli käydä myös mm. Rhapsodylle ja kahdelle ensimmäiselle Suikodenille.

Sony Computer Entertaimentin linja taas on virallisesti se, että pelin saa julkaista kunhan se täyttää tietyt standardit (esim. pelissä pitää olla englanninkielinen puheraita, pelkällä japaninkielisellä sitä ei saa julkaista).

"Miksi tätä ei julkaista DS:lle? Siis jos haluavat tehdä 2D-pelin voisivat edes panostaa taustoihin ja tehdä niistä tarkempia tai jopa 3D:tä."

Ehkä kannattaisi odottaa oikeassa kuvasuhteessa olevia kuvia, tai ihan oikeaa liikkuvaa kuvaa ennen kuin alkaa laukoa ihan typeriä arvioita graafikasta? Hieman malttia voi käyttää vaikka olisi kuinka nuori kloppi tahansa. Ja vaikka se on vaikea nähdä kuvasta, Wario on cel-shadetettu 3D-malli, ei sprite. Todennäköisesti monet viholliset ovat myös polygonimalleja. Taustat ovat käsinpiirettyjä.

Kyllähän Super paper mario rokkasi paikoitellen mukavasti vaikka ei ihan täyden kympin peli ollutkaan, eli lisää 2d-hyppelyjä odotellaan täällä päin.

lopettakaa vaan heti alkuunsa tämä pelaajalehti tyylinen "katso kuvat" otsikointi.
se ottaa jo tarpeeksi hermoon siellä paska saitilla.

Jaahas, kyllä sitä kritiikkiä nyt riittää kun julkaistaan kaksdeetä kotikonsolille. Mielestäni nuo kuvat näyttävät aivan päteviltä kun ottaa huomioon niiden koon, josta ei voi mitenkään päätellä lopullisen pelin komeutta/rumuutta. Mitään 3D -taustojahan en tähän peliin kaipaa, tämähän on 2D!

Tätä peliä odotan enemmän kuin mitään muuta pitkään aikaan, sillä 2D -tasoloikat nyt vain ovat mielestäni se kaikkein viihdyttävin genre, jonka edustajia ei enää nykyään ole paljon näkynyt paitsi käsikonsoleilla. Ja onhan pelin sankarikin plussaa, Wario polkee ylisuositun Marion persoonallisuudessa mennen tullen.

"lopettakaa vaan heti alkuunsa tämä pelaajalehti tyylinen "katso kuvat" otsikointi.
se ottaa jo tarpeeksi hermoon siellä paska saitilla."

Mitä kuvia tässä edes pitäisi katsoa? Eihän tässä ole kuin yksi uutiskuva joka ympätään joka uutiseen.

Famitsun mukaan kaikista pelin välidemoista ja spriteanimaatioista vastaa animaatiostudio Production I.G. Kyseinen studiohan tunnetaan sellaisistakin pikkuelokuvista kuin Ghost in the Shell, Blood: the Last Vampire ja Patlabor. Eli ihan selvästi kyseessä on pikkubudjetilla hätäisesti kasaan kustu peli.

hide ja pelle: Älkää peljätkö, tämä ei ole mikään merkki linjan muuttumisesta, vaan lähinnä pientä (sisäpiirin) vitsailua. Vastaavanlaisia otsikoita on odotettavissa tulevaisuudessakin yhtä tiuhaan tahtiin eli noin yksi vuodessa tai puolessa.

Jaahas, kylläpä täällä ollaan innokkaita hyökkäämään kimppuun heti kun muutama negatiivisen sanan kehtaa pelin grafiikoista lausua. Sanoin, että kuvat eivät vakuuta MUTTA jään odottelemaan lisää tietoa/kuvia/videoita etc. En missään vaiheessa sanonut että jätän pelin kaupan hyllyyn koska ensimmäiset pikkukuvat, joista ei saa mitään todellista kuvaa itse pelistä, eivät olleet tarpeeksi vakuuttavia. Luotan Nintendoon sentään siinä määrin, etteivät pukkaa ala-arvoisen näköistä pikkupeliä markkinoille ja veloita siitä saman verran kuin alustan täysmittaisista peleistä. Varmasti hyvä teos tästäkin on tulossa, mutten rupea vielä hengitystä pidättämään. Lisää tietoa ja kuvia jään odottelemaan.

Kraton^: "Wiillä onkin jo paras tasohyppelyvalikoima kolmen konsolin tarjonnasta."

Voi olla, mutta todella suppea se on joka tapauksessa. Super Mario Galaxyn lisäksi ainoat varteenotettavat tasoloikat taitavat olla WiiWaren Toki Tori ja LostWinds. Onhan tietysti myös Super Paper Mario, mutta siitä on kuullut sen verran negatiivista kommenttia pelaajien suusta etten ainakaan itse ole vielä uskaltanut kaupasta napata.

"Onhan tietysti myös Super Paper Mario, mutta siitä on kuullut sen verran negatiivista kommenttia pelaajien suusta etten ainakaan itse ole vielä uskaltanut kaupasta napata."

itse taas olen kuullut aivan päinvastaisia kommentteja pelaajilta. Jos englanninkielentaitoa löytyy niin peli on kuulemma oikeasti hauska ja flippaaminen tuo kivasti uutta vivahdetta perinteiseen 2D loikkaamiseen.

^ Ainakin Nintendo Suomen (ja parilla muullakin) foorumilla on saanut kuulla älyttömästi valitusta, miten peli ei ole läheskään aiempien Paper Marioiden veroinen ja oli yksi viime vuoden suurimmista pettymyksistä. Joidenkin arvostelijoidenkin olen kuullut sanovan, ettei peli ole niin hyvä kuin olisi ollut lupa odottaa.

Jostain syystä rupesi kiinnostamaan enemmän nyt tämä Wario Land. Kunhan lopullinen ulkoasu osoittautuu hyväksi ja pelattavuus on kohdallaan, niin eiköhän tästä kelpoloikinta saada. Pelasin äskettäin Donkey Kong Country kakkosta ja rupesi tekemään mieli lisää kaksiulotteista loikkimista.

Hohhoijaa. Joku kerrankin vaivautuu tekemään kunnollisen kaksiulotteisen pelin, ja vielä oikein tasohyppelyn. Tämän pitäisi olla kultturiteko tänä fps-mmorpg-casual-durrhurr aikakautena, mutta mitenkä yhteisö sen ottaakaan vastaan? Valittaa että grafiikat eivät ole kokonaan polygoneista muovattu.

Itse ainakin tämän aion hankkia heti kun se julkaistaan. Warioland pelit ovat aina olleet ongelmanratkonta tasohyppelyiden ehdotonta aatelia, ja Wario hahmona on erittäin mielenkiintoinen Nintendon varsin vaisussa tallissa.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi