Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Wi-Fi rajoittaa PSP:n tehoja

Kesäkuussa julkaistu päivitys versioon 3.50 poisti PlayStation Portablen prosessorista 222 megahertsin rajoituksen ja antoi kehittäjille mahdollisuuden käyttää prosessorin koko 333 megahertsin kapasiteettia peleissä.

Alunperin Beyond3D-sivustolla julkaistu artikkeli kuitenkin kertoi, että täysien tehojen käyttäminen on mahdollista vain, mikäli PSP:n Wi-Fi-ominaisuus ei ole päällä, joten moninpeleissä ei kasvaneita tehoresursseja päästä hyödyntämään.

Sony Computer Entertainment American (SCEA) PR-pomo Dave Karraker on vahvistanut artikkelin tiedot oikeiksi. Hän myös sanoi Sonyn työskentelevän läheisesti kehittäjien kanssa, jotta nämä voisivat parhaiten hyödyntää uusia tehoja peleissään.

Beyond3D:n mukaan voisi periaatteessa olla mahdollista, että peli käyttäisi täysiä tehoja vain yksinpelissä ja langattomassa moninpelissä käytettäisiin kevyempää pelimoottoria. Tämä kuitenkin mutkistaisi entisestään kehitysprosessia ja yksinkertaisempaa olisi rajoittaa koko peli käyttämään vain 222 megahertsiä, jolloin langaton yhteyskin toimii ongelmitta.

Vielä ei ole täysin selvää edes SCEA:lle, miksi moinen rajoitus laitteessa on, mutta yhdeksi syyksi epäillään akun kestoa, johon Wi-Fin käyttäminen vaikuttaa olennaisesti. SCEA on luvannut pyytää lisäselvitystä Japanin konttorin insinööreiltä.

Galleria: 

Kommentit

Siinäpä vasta idea.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi