Xbox 360:n tiedostojenjako-ominaisuuksista on liikkunut paljon epävirallisesti myönnettyjä tietoja. Jeff Henshaw, Xbox 360 -alustan vastaava tuottaja, on vahvistanut CVG:n artikkelissa muutamia jossittelun alle jääneitä toimintoja.
Xbox 360:n Live-palvelun yksi kulmakivistä on niin kutsuttu markkina-alue. Ensisijaisesti se on tarkoitettu pelitaloille ja -julkaisijoille sisältöpäivitysten jakamista varten. Microsoft kuitenkin uskoo markkina-alueesta muovautuvan ajan mittaan yhteisöllisen elementin, jossa kuluttajat voivat kaupata omaa sisältöään. Osa Xbox 360 -peleistä sisältää PC-käyttöiset sisällönluontityökalut, joiden avulla rakennetun materiaalin voi siirtää kotiverkossa Xbox 360 -konsoliin ja jakaa Liven kautta koko peliyhteisölle.
Liven Xbox 360 -versio on yhteensopiva PC:n kanssa, mikä mahdollistaa pikaviestintuokiot Xbox 360:n ja PC:n käyttäjien välillä. Myös molemmilla alustoilla toimivia yhteisiä verkkopelejä on tulossa. Mediatiedostoja voi toistaa paitsi CD:ltä, DVD:ltä ja laitteen kiintolevyltä myös kotiverkossa olevalta Media Center -tietokoneelta tai USB-porttiin liitetyltä medialaitteelta, kuten iPodilta tai PSP:ltä.
Musiikkitiedostot ja kuvat ovat keskustelujen aikana jaettavissa muille keskustelijoille, vaikka vastaanottajat eivät voikaan tallentaa tiedostoja omalle konsolilleen. Xbox 360 tukee Japanissa julkaistun Xbox Video Chat -ohjelman toimintoja, kuten esimerkiksi toiselle lähetettäviä tärinäherätteitä, kuvansuodattimia ja tunnetilakuvakkeita. Keskustelujen aikana on lisäksi mahdollista pelata pikku pelejä.
Microsoftin aiempien lupausten mukaisesti Xbox Live Silver, palvelun perusversio, on ilmainen ja käytettävissä jokaisessa verkkoon kytketyssä Xbox 360 -konsolissa. Perusversio mahdollistaa oman profiilin ja kaverilistan ylläpidon, keskustelujen käymisen, pelisisällön hankkimisen, musiikin ja videoiden ostamisen, maksullisten MMORPG-pelien pelaamisen sekä tavallisiin verkkopeleihin osallistumisen ennalta määrättyjen ilmaisten peliviikonloppujen aikana.
Täydet pelioikeudet antava Xbox Live Gold, joka vastaa hinnoittelultaan nykyistä Liveä, tarjoaa Silverin ominaisuuksien lisäksi kehittyneen pelihaun sekä pelaajien arvostus- ja taitotasoluokituksen. Vanhat Live-asiakkaat voivat saumattomasti siirtyä Goldin käyttäjiksi. Microsoft laajentaa Goldin maksutapoja nykyisestä Live-systeemistä hyväksymällä luottokorttien lisäksi maksukortteja ja prepaid-lipukkeita.
Xbox 360 julkaistaan maailmanlaajuisesti vuoden lopulla, ja se on yhteensopiva useimpien Xbox-pelien kanssa. Konsolin hinnaksi on arvioitu noin 300 dollaria. Huhutietojen mukaan laitteen tuoreita beta-kehitysympäristöjä toimitetaan paraikaa kehittäjille ja tärkeimpiä komponentteja ruvetaan massavalmistamaan. E3-messuilla Xbox 360 -pelejä pyöritettiin alpha-kehitysympäristöillä, joiden on arvioitu tarjoavan vain vajaan kolmanneksen konsolin todellisesta suorituskyvystä.