Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Dr Livingstone, I Presume?

: Dr Livingstone, I Presume? tutkii historiaa arvoitusten kautta

Pelinkehityksen maailmanmestaruuskisat 2020 -artikkelisarja esittelee GDWC:n kilpailijoita ja tarinoita tiimien sekä pelien takana.

Dr Livingstone, I Presume?

Puolalainen Vulpesoft voitti viikon 42 fanisuosikki-äänestyksen seikkailupelillään Dr Livingstone, I Presume?.

Nuori indiestudio Vulpesoft on julkaisemassa ensimmäistä nimikettään, Dr Livingstone, I Presume?. Motivaatio pulmaseikkailun kehittämiseen kumpuaa rakkaudesta loogisiin peleihin sekä halusta siirtää tarinallinen ja voimakas älyllinen kokemus digitaaliseen maailmaan. Vulpesoft koostuu tällä hetkellä yhdeksästä tekijästä, jotka kaikki työskentelevät täysin etänä.

"Jokainen meistä on tuonut peliin jotain ainutlaatuista ja tuoretta", kertoo ohjelmoija Agata Leś Vulpesoftilta.

Itse idea peliin syntyi erikoisella tavalla. Studio oli päättänyt lajityypin, muttei löytänyt siihen sopivaa teemaa. Käyttöön otettiin sattuma ja tuuri etsimällä aihetta Wikipediasta.

"Se tosiasia, että satuimme valitsemaan sivun, joka kuvaa Livingstonen historiaa ja matkoja – sillä hänellä oli paitsi hyvin värikäs elämä, mutta hän oli itse asiassa myös eksyksissä Afrikassa ja löytyi Stanleyn toimesta – on hämmästyttävää. Mitä enemmän tutkimme aihetta, sitä enemmän rakastuimme tarinaan. Jopa niin paljon, että päätimme tehdä siitä yhden pelin pilareista", Leś kertoo.

Dr Livingstone, I Presume?:ssa pelaajasta tulee historiallinen hahmo, 1800-luvun toimittaja Henry Stanley.

Vulpesoftin tärkein tavoite tällä hetkellä on julkaista Dr Livingstone, I Presume?, josta toivotaan pelaajille yhtä hämmästyttävää kokemusta, kuin sen tekeminen oli kehittäjilleen. Studio on alkanut jo työstää myös seuraavaa nimikettään, mutta sen yksityiskohdat halutaan toistaiseksi salata.

"Vulpesoftina tuemme myös peliyhteisöä ja järjestämme pelien ohjelmointityöpajoja Unreal Enginelle. Meidän henkilökohtainen unelmamme on tulla Epicin sertifioiduksi koulutuskeskukseksi."

Pelikehityksen maailmanmestaruuskilpailujen palkintona on matka Suomeen

Kirjaudu kommentoidaksesi