Gears of War 2:n pääsuunnittelija Cliff Bleszinski kertoi CVG:lle, että kehittäjät aikovat vaikeuttaa verkkopelissä pelkästään saavutusten perässä juoksevien pelaajien elämää rajoittamalla esimerkiksi yhdeltä kierrokselta saatavia tilastomerkintöjä.
- Jos metsästät päälaukauksia, saamistasi pääosumista yksi edistää saavutuksen saantia. Näin pelaajat eivät käytä koko kierrosta pääosumien metsästämiseen saavutuksen toivossa, Bleszinski selosti.
Hän ei halunnut vielä kertoa tarkempia yksityiskohtia moninpelistä mutta paljasti, että saavutusten edistymistä on nyt helpompi seurata erilaisten mittareiden avulla.
Gears of War 2 saapuu kauppoihin marraskuussa. Ohessa kimppu tuoreita kuvia yhdestä pelin kampanjan eeppisistä taistelukohtauksista.
Kommentit
Voin kuvitella sen itkun foorumeilla ...
Voin kuvitella sen itkun foorumeilla kun valitetaan "mä ammuin viis heduu eikä mulle tullu sinne mittariin ku yks, mis mun ätsiinment on??+"
Tavallaan hyvä juttu, tavallaan huono...
Tavallaan hyvä juttu, tavallaan huono juttu. Onhan se hyvä, että porukka pelaa sitten sen ensimmäisen hedun jälkeen kunnolla, mutta toisaalta riippuen saavutuksista, niin tällä tavalla niiden saaminen voi kestää ikuisuuksia, tai sitten porukka alkaa pelaamaan vaan yhden rundin matseja , jotta saavutukset tulisivat tilille nopeammin..... Vähän kaksipiippuinen juttu.
Aika turha uudistus. Jos joku haluaa...
Aika turha uudistus.
Jos joku haluaa metsästää 20 headshottia/peli ja taidot riittävät, niin ei kai siinä ole mitään pahaa...? Uudistus voi puolestaan johtaa pahimmillaan siihen, että pelit lopetetaan kesken Achievement huoraamisen nimissä.
Eikös tuo nyt ole aivan naurettava ta...
Eikös tuo nyt ole aivan naurettava tapa? Käsittääkseni saavutusten on tarkoitus palkita onnistuneista suorituksista. Nyt taitavaa headshotteria ei palkita vaan tämä joutuu grindaamaan kenttiä järjettömän määrän. (Tämä se taitaa olla oikea syykin moiseen uudistukseen)
Itselle nyt achievementit on aivan yhtä tyhjän kanssa, mutta typerältä uudistukselta tuo silti kuulostaa.
Lisäksi tosiaan riski on siinä, että pelaajat vaihtaa heti uuteen peliin aina kun se hedari on saatu.
Loistava juttu... Tuntuu kuin ne olis...
Loistava juttu... Tuntuu kuin ne olis vastannut epäsuorasti mun sähköpostiin :) Tosin mun ehdotus olis ollut että poistetaan kaikki headshotteihin ja snipareihin liittyvät saavutukset... Enkä usko että porukka matseista häviää koska tuskin sitä yhtäkään hedaria lasketaan jos quittaa kesken matsin...
Mun puolesta GoW:ssa sais olla live-puolella saavutuksia vain kerätyistä pisteistä. Eikä tää todellakaan ole mikään läppä. Jotku meistä ihan oikeasti haluaa että äijät pelaa annexiä niinkuin sitä kuuluu pelata.
Vaikeuttaa entisestään? IMO jo ykköse...
Vaikeuttaa entisestään? IMO jo ykkösen Live-saavutukset olivat luokkaa "mitvit? Eihän noita saa millään." Etenkin Seriouslyn saaminen legitisti vie satoja tunteja. Vois Epicin pojat ottaa mallia joko Bungiesta (vain pari live-saavutusta + expaus-systeemi) tai Infinity Wardsista (ei yhtään live-saavutusta, mutta hyvä expaus-systeemi) saavutuksiensa kanssa.
Hidelle: Pelaa sitte satoja tunteja, ...
Hidelle: Pelaa sitte satoja tunteja, mikä siinä on ongelma? Ei kai niitä ilmaiseks kuulukaan jakaa
Eipä kuulosta hyvältä, kun vaikeuteta...
Eipä kuulosta hyvältä, kun vaikeutetaan jo ennestään vaikeita moninpelisaavutuksia. Kyllä yksinpelistä pitäisi saada se 1000 pointsia, ja tehdä erikseen livelle gamerscore. Joillain meistä ei ole elämää edes online-puolella.
"Hidelle: Pelaa sitte satoja tunteja,...
"Hidelle: Pelaa sitte satoja tunteja, mikä siinä on ongelma? Ei kai niitä ilmaiseks kuulukaan jakaa"
Kiinnostus loppu siinä vaiheessa kun jengi alkoi quittailemaan kun eivät pärjää (puolin jos toisin). Myöskin parhaimmalta pelimuodolta (Annexilta) ase + seriously -saavutuksien evääminen tappoi lopulta koko innon pelata peliä.
Onhan ainakin nätti peli, ekaa kertaa...
Onhan ainakin nätti peli, ekaa kertaa näin ihan pelikuvaa, ja sai siinä vähän hieraista silmiään :P
Eipä oikein vakuuttanut... Tämähän jo...
Eipä oikein vakuuttanut... Tämähän johtaa siihen että huntterit käyvät ampumassa yhden hedyn servulla ja pomppaavat toiselle!
Nuo typerät tee miljoona sitäsuntätä ...
Nuo typerät tee miljoona sitäsuntätä achievementit ovat muutenkin typeriä.
Itse keräilen pisteitä, mutta yleensä jätän nuo moninpeli keräilyt saavuttamatta, koska tuntuu täysin typerältä yrittää esim lähitaistelutappoja peleissä vaan koska siitä saa pojoja.
Expaus systeemit kyllä jees.
Voi olla vanha, mutta Gears of war ka...
Voi olla vanha, mutta Gears of war kakkosesta puhuessaan herra ohimennen mainitsi epicin tulevasta pelitarjonnasta:
"There might be other projects coming out of Epic in which I may have a torrent of unicorn leakage from my ass. The horns the hardest part, really."
:)
http://www.n4g.com/News-145418.aspx
Kuulostaa turhalta toi systeemi ja ku...
Kuulostaa turhalta toi systeemi ja kuvatkin ovat aikas GeoW:n näkösii... Toivottavasti juonta edes ekaa peliä rahtusen enemmän. Onkos tästä tulossa minkäänlaista demoakaan? Ei tainnut ainakaan ennen pelin julkaisua tulla, mutta jotain puhuttiin, että sen jälkee saattais tulla?
Kai ne kuvat on GeoW:in näköisiä kosk...
Kai ne kuvat on GeoW:in näköisiä koska peli on GeoW2. Ja Gearsin juonesta iniseminen on jo niin surkea ja miljoonaan kertaan kuultu läppä ettei juurikaan turhempaa tule mieleen.
"Kai ne kuvat on GeoW:in näköisiä kos...
"Kai ne kuvat on GeoW:in näköisiä koska peli on GeoW2. Ja Gearsin juonesta iniseminen on jo niin surkea ja miljoonaan kertaan kuultu läppä ettei juurikaan turhempaa tule mieleen."
Niin... Grafiikka ei pahemmin sen vähän gameplayn perusteella muuttunut, mitä kattelin. Ihan hienoa kylläkin. Ja GeoW:n jouni todellakin on läppä. ;)
Eihän sen grafiikan paljon parempaa t...
Eihän sen grafiikan paljon parempaa tarvitse olla, kun eivät monet pelit vielä nytkään pysty GoW 1:n veroiseen. Hyvin kyllä minulle ainakin kelpaa.
Mutta itse uutiseen. Aika huono systeemi kyllä tuo, että yksi headshot matsissa vain menee mittariin. Tuohan ei oikeasti ole enää mitään saavuttamista. Tuskin tuo edes yhtään achievement-friikkejä edes pidättelee, nyt niiden saamiseen vain menee kauemmin. Eikä kesken matsin quittailu auta, ykkösessäkään ei quitattujen matsien tappoja laskettu saavutuksiin.
Täysin turha lisäys mielestäni. Nuo Gearssin moninpeliachievementit ovat muutenkin niin rasittavia, mieluummin yksin/coop-pelistä enemmän, ja vain muutama moninpelistä. Myös jonkinlainen rank/exp-sydeemi olisi kova juttu. Mutta ei enää "tee 100 tappoa pistoolilla." Jee. Ihan turhia.
Kuten jo aikaisemmin totesin, niin tä...
Kuten jo aikaisemmin totesin, niin tämä johtaa siihen, että porukkaa hostii jotain yhden tai kahden rundin matseja. Niinkuin moni onkin minua ennen maininnut tapot tuskin rekisteröityvät jos quittaa matsista, mutta kyllä kai kaikki jaksavat yhden rundin matsin pelata loppuun =)
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi