Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Ready at Dawnilta kilpailija Unreal Enginelle

Epic Gamesin Unreal Engine on tässä sukupolvessä selkeästi pelikehittäjien ykkösvalinta, kun haetaan työkaluja ja ohjelmistoa uuden pelin kehittämiseen tehokonsoleille.

PSP:n Daxter- ja God of War: Chains of Olympus -peleistä sekä Wiin Okami-versiosta vastannut Ready at Dawn uskoo kuitenkin pystyvänsä parempaan ja aikoo tuoda tarjolle oman Ready at Dawn Enginen PS3:lle, Xbox 360:lle ja PSP:lle.

– Me rakennamme jotain kehittäjille, jotka ovat kyllästyneitä konsoliympäristöön puristettujen PC-moottoreiden aiheuttamiin haasteisiin ja useilta toimittajilta hankittujen väliohjelmistojen yhteensovittamiseen. Ratkaisumme on täydellinen pelinkehitysalusta, joka yksinkertaisesti toimii, mainosti pääjohtaja Didier Malenfant.

Varsinaista julkaisupäivää uudelle moottorille ei vielä annettu, mutta betatestien kerrottiin alkavan lähiviikkoina. Lisätietoa löydät Ready at Dawn Enginelle avatulta kotisivulta.

Galleria: 

Kommentit

Hassua tässä enginessä on se, että se on rakennettu alunperin PSP:lle ja tuki tehokkaammille laatikoille on rakennettu myöhemmin.

ReadyAtDawn:n Didier Malenfantin haastattelu aiheesta: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=25583

Ihme ettei kukaan muu ole aikaisemmin kehittänyt konsoli painotteista softaa. Ehkä jatkossa tullaan näkemään enemmän vastavia softia kun konsolien myynnit kasvavat viellä suuremmiksi.

Tämä jopa voisi olla ihan toimiva. Ainakin PSP:llä kyseinen studio on saanut ihmeitä aikaan. Chains of Olympus on uskomattoman hieno graafisesti PSP peliksi.

En usko että Unrealin työkaluja ihan noin vain päihitetään. Tekniikkavideoiden perusteella Epicillä on selkeä etumatka, ja hehän kehittävätkin jo seuraavalle sukupolvelle työkaluja. Artikkelin perusteella näyttäisi, että kyseessä todellakin on vain pelimoottori, kun taas Unreal Enginen työkalut pitävät sisällään pelimoottorin lisäksi wysiwyg-työkalut, fysiikat ja jopa pelistatistiikkamahdollisuuden.

"Epic Gamesin Unreal Engine on tässä sukupolvessä selkeästi pelikehittäjien ykkösvalinta, kun haetaan työkaluja ja ohjelmistoa uuden pelin kehittämiseen tehokonsoleille."

UE3 on aikalailla pelinkehittäjien AINOA vaihtoehto, jos siis haluaa valmiin pelimoottorin multiplattarikehitykseen, tai ainakin oli. Onhan tuo Crysis Engine (vaimikäseoli) tulossa käyttöön, mutten ole havainnut kehittäjien astuneen sen taakse.

"En usko että Unrealin työkaluja ihan noin vain päihitetään"

UE3 on loppujen lopuksi aika paska. Kuten Ready At Dawn toteaa, monilla on lopulta ollut sen kanssa enemmän ongelmia kuin mitä se on melkeinpä tuonut hyötyä. Onhan siinä periaatteessa kaikkia hauskoja ominaisuuksia, mutta tuki kehittäjille on Ö-luokkaa eikä tuo taida muutenkaan toimia aivan parhaalla mahdollisella tavalla.

samaa mieltä Fmaz kanssa, ihmettelen miten jotkut pitävät ue3 enginea minään.
En tiedä mitä engine killzone2 käyttää, tai uncharget 2. Mutta mun mielestä Ne ovat jotenkin jo mainitsemisen arvoisia.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi